روش UIC 406 به طور گسترده به ویژه در اروپا پذیرفته شده و بیشتر متمرکز بر قطار مسافری است، اما سایر راه آهن ها رویکردهای خود را برای محاسبه ظرفیت خطوط، متناسب با نیازهای خاص و ویژگی های شبکه و قطارهای خود توسعه داده اند.
تعمیر و نگهداری ناوگان جزو نیازهای اولیه رانندگان و کامیونداران است و بی توجهی به افزایش این هزینه ها، سهم زیادی در میزان نارضایتی آنان به عنوان سرمایه گذار اصلی در این حوزه دارد.
در بخش حمل و نقل ریلی یکی از آثار محسوس و ملموس برای مردم کاهش ظرفیت حمل مسافر ریلی به ویژه در ایام نوروز است که سبب اجبار مردم به استفاده از وسایل شخصی یا ناوگان حمل و نقل جاده ای و در نتیجه بالا رفتن آمار تلفات جانی می گردد.
نظام تعمیر و نگهداری ماشین آلات بر روی کشتی ها، با ضعف ها و ایرادات بزرگی همراه شده و این یعنی ریسک های عملیاتی شناور از منظر نوع، کمیت و کیفیت افزایش یابد.
کسر هرگونه وجهی تحت عنوان پامیزی، دلالی، پایش، فروش بلیت اینترنتی ، تغذیه و... از صورت وضعیت ، پرداخت نقدی و یا دریافت وجه به صورت دستی توسط هریک از عوامل شرکت های مسافربری از مالکان و رانندگان اتوبوس ( مالکان ناوگان) ممنوع است.