| کد خبر: 255544 |

بهترین هتل‌ های ایران با معماری خاص | عکس، آدرس و امکانات

برخی از هتل های ایران با ویژگی های معماری خاص و شگفت انگیز، گردشگران را به سوی خود جذب می کند

تین نیوز

برخی از هتل های ایران با ویژگی های معماری خاص و شگفت انگیز، گردشگران را به سوی خود جذب می کند. 

بهترین هتل های ایران از نظر معماری کدامند؟

هتل صخره ای لاله کندوان، خانه مرشدی کاشان، هتل اسپیناس پالاس، هتل داد یزد، هتل بزرگ داریوش کیش، هتل عباسی اصفهان، هتل زندیه شیراز و هتل شمشک، برخی از بهترین هتل های ایران از نظر معماری به شمار می روند که با ساختار شگفت انگیز و جذاب خود، گردشگران بسیاری را جذب می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از کجارو، شهرهای ایران با وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان، دارای هتل ها و اقامتگاه های بسیاری با امکانات و خدمات متفاوت است. هر یک از این هتل ها با وجود ویژگی خاصی نظیر تفریحات آبی، رستوران و معماری شهرت دارد. امروزه بیشتر گردشگران جذب هتل هایی با ظاهر زیبا و معماری خاص می شوند؛ تعدادی از هتل ها با طراحی و چیدمان سنتی در دل خانه های تاریخی و برخی دیگر با طراحی داخلی و دکوراسیون کاملا مدرن، مورد توجه قرار دارند. بیشتر این هتل ها از هتل های لوکس به شمار می روند و هزینه اقامت در آن ها نسبتا گران است.

 

با بهترین هتل های ایران از نظر معماری آشنا شوید:

هتل صخره ای لاله در کندوان تبریز

  • آدرس: ۶۰ کیلومتری جنوب تبریز، ۲۰ کیلومتری اسکو، روستای کندوان (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷-۳۳۲۲۴۹۵۱ ۰۴۱
  • صفحه اینستاگرام: laleh_kandovan_hotel@
  • درجه هتل: پنج ستاره

هتل صخره‌ ای لاله در کندوان تبریز

«هتل صخره ای لاله کندوان» از زیر مجموعه های گروه هتل های لاله است که به عنوان یکی از زیباترین هتل های صخره ای دنیا، در میان صخره های طبیعی دهکده توریستی کندوان خودنمایی می کند. روستای کندوان جزو محبوب ترین  جاهای دیدنی آذربایجان شرقی است که به واسطه خانه های مخروطی یا کله قندی کنده شده در دل صخره های سنگی شهرت دارد.

هتل لاله کندوان در دو فاز احداث شده است. فاز اول در سال ۱۳۸۶ خورشیدی با ۱۰ واحد اقامتی صخره ای زیبا و فاز دوم در سال ۱۳۹۱ با ۶ واحد اقامتی دیگر فعالیت خود را آغاز کرد. این واحدهای اقامتی به کرانه معروف هستند.

هتل صخره‌ای لاله کندوان  هتل صخره‌ای لاله کندوان 

 رستوران هتل صخره‌ای لاله کندوان تیریز  هتل صخره‌ای لاله کندوان

هتل صخره ای لاله کندوان با بهره مندی از اصول معماری طبیعی و صخره ای، تجربه ای تازه و متفاوت از اقامت را برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم می کند. قرارگیری در محدوده حفاظتی زیست محیطی، دربرداشتن حیات وحش زیبا، آب وهوای پاک و مطبوع، طبیعت سرسبز و بانشاط و لوله کشی آب معدنی گوارا، این هتل را از دیگر هتل ها متمایز کرده است.

هتل لاله کندوان با وجود رستوران صخره ای بی نظیر، کافی شاپ زیبا و سالن کنفرانس صخره ای، گردشگران بسیاری را جذب می کند. این هتل شامل اتاق های دو تخته تویین، دو تخته دابل، سوئیت یک خوابه، سوئیت دو خوابه و سوئیت سه خوابه می شود. از امکانات اتاق ها می توان به سرویس بهداشتی فرنگی، دوش، مبلمان، یخچال، مینی بار غیررایگان، چای ساز، گرمایش از کف، تلویزیون، سیستم IPTV و کمد لباس اشاره کرد. برخی از این اتاق ها دارای جکوزی است. با توجه به صخره ای بودن هتل، در ورودی تمام اتاق ها پله وجود دارد و هتل فاقد لابی، آسانسور و بالابر است. 

هتل عباسی اصفهان

  • آدرس: چهارباغ عباسی، خیابان آمادگاه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۱۹-۳۲۲۲۶۰۱۰ ۰۳۱
  • آدرس سایت: abbasihotel.ir
  • درجه هتل: پنج ستاره

هتل عباسی اصفهان؛ رستوران چشم‌انداز

«هتل عباسی اصفهان»، بنایی با قدمت بیش از ۳۰۰ سال در دل شهر اصفهان، هنر بی نظیر معماری ایرانی را به رخ می کشد. در دوره صفوی مجموعه ای متشکل از مدرسه، بازارچه و کاروانسرا به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد. کاروانسرا در سال ۱۳۳۸ خورشیدی با سرمایه گذاری شرکت سهامی بیمه ایران به هتل تشریفاتی، مدرن و باشکوهی تغییر کاربری یافت و لقب یکی از زیباترین مهمانسراهای جهان را به خود اختصاص داد.

مهمانسرای عباسی دارای ۲۵۰ باب اتاق، سوئیت و آپارتمان است که شامل اتاق های استاندارد یک تخته، استاندارد دو تخته، چشم انداز و پردیس، سوئیت های معمولی، قاجار، صفوی و سبز و آپارتمان های دو خوابه و سه خوابه می شود.

تالارهای باشکوه هتل عباسی اصفهان با سبک دوره صفوی و قاجار و تزیینات شگفت انگیز از مهم ترین بخش های هتل به شمار می رود. نقوش تکرارشده دیوارها و سقف ها با پوششی از ورق طلا، مقرنس کاری های چوبی سقف و تنگ بری های ظریف در «تالار عباسی» و آینه کاری های هنرمندانه در کنار تزیینات گچ بری و طلاکوبی، تناسب طرح و رنگ دیوارها و پرده ها در «تالار آینه» چشم ها را خیره می کند؛ رنگ فیروزه ای جای گرفته در زمینه ای از ورق طلا با هنر نقاشی، آینه کاری و گچ بری ترکیب بی نظیری را در «تالار فیروزه» خلق کرده است.

هتل عباسی اصفهان؛ سوئیت صفوی   هتل عباسی اصفهان؛ سوئیت پردیس​​

رستوران هتل عباسی اصفهان​  چای‌خانه سنتی هتل عباسی اصفهان​​​​

وجود کتیبه بزرگ قدیمی، شیشه های رنگی و ارسی چوبی نفیس از مشخصه های «تالار نقش جهان» است. «تالار عالی قاپو» با الهام از اتاق موسیقی کاخ عالی قاپو و با تزیینات گچ بری، نقاشی و قطاربندی به همراه آثار مینیاتور ساخته شده است. ورق طلاهای قلم گیری شده در پس زمینه سبزآبی دیوارها و هنر تذهیب و گچ بری روی پوشش سقف در «تالار زرین» قطعه ای از هویت معماری ایرانی به شمار می رود. «تالار مرمر» با سبک معماری جدید، استفاده از سنگ مرمر در کف تالار و آینه کاری های ظریف، «تالار سیمین» با هنر گچ بری و قطاربندی و «تالار سیما» با سادگی و زیبایی، فضای مناسبی برای برگزاری جلسات رسمی، همایش و کنفرانس فراهم می کند.

از امکانات هتل عباسی اصفهان می توان از رستوران چهلستون، سالن صبحانه، کافه تریا نقش جهان، سفره خانه سنتی، چای خانه سنتی و رستوران چشم انداز در بام هتل نام برد. همچنین مرکز خرید با عرضه کالاهایی نظیر فرش دست بافت، تابلوی نقاشی، صنایع دستی، طلا و جواهر و...، کافی نت در لابی هتل و آرایشگاه مردانه از دیگر خدمات هتل است. 

هتل سنتی عتیق اصفهان

هتل سنتی عتیق اصفهان؛ سوئیت قاجار

«هتل سنتی عتیق» با قدمتی حدود ۲۰۰ سال، یادگار معماری دوره قاجار است که در محله قدیمی شهشهان قرار دارد. این هتل در سال ۱۳۸۲ خورشیدی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و در سال های ۱۳۸۳ و ۱۳۹۰ در دو مرحله مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. اتاق های بنا با تلفیقی از معماری گذشته و مطابق با اصول و استانداردهای روز دنیا طراحی و تجهیز شد. هتل عتیق با هدف ارائه خدمات بهتر و تضمین اقامتی آرام و به یادماندنی برای میهمانان داخلی و خارجی، تعدادی از متخصصان صنعت هتلداری را گرد هم آورده است.

هتل عتیق اصفهان با مساحت تقریبی ۱,۲۰۰ متر مربع و ظرفیت پذیرش ۷۰ نفر، شامل اتاق های دو تخته، سه تخته و چهار تخته، اتاق شاه نشین، سوئیت قاجار و یک حیاط مرکزی با حوض و دو فواره زیبا است. معماری زیبای این هتل با سقف بلند اتاق ها، قاب های آینه کاری شده، پنجره های چوبی با شیشه های رنگی و تزیینات گچ بری در طاقچه اتاق ها، چشم ها را خیره می کند. 

هتل قصر منشی اصفهان

هتل قصر منشی اصفهان؛ دلاک خانه

«هتل قصر منشی اصفهان» عمارتی بازمانده از دوره صفوی است که در مجاورت دروازه حسن آباد، از دروازه های قدیم اصفهان قرار دارد. این عمارت تاریخی، بخش کوچکی از خانه میرزا رضی مرد خوش نام و دانشمند دوره صفوی، داماد شاه عباس و ملقب به منشی الممالک است. بناهای بسیاری مانند مسجد، حمام، بازار، کاروانسرا، قهوه خانه و عمارت توسط میرزا رضی ساخته شد که امروزه به غیر از بخشی از عمارت قصر منشی، آثاری از آن ها باقی نمانده است. عمارت قصر منشی در طول تاریخ دستخوش تغییراتی شد و در دوره قاجار مورد مرمت قرار گرفت. مرمت مجدد این عمارت، با حفظ معماری سنتی در سال ۱۳۸۲ خورشیدی آغاز شد، نزدیک به یک دهه به طول انجامید و سرانجام با کاربری هتل، فعالیت خود را آغاز کرد.

هتل قصر منشی اصفهان؛ اتاق آینه

معماری بوتیک هتل قصر منشی به صورت گودال باغچه است؛ این نوع معماری، فضایی را در سطح پایین تر از زمین ایجاد می کند و هر طبقه شامل یک حیاط اختصاصی می شود. اتاق های هتل در طبقات همکف، منفی یک و منفی دو قرار دارد. هر یک از اتاق های آینه، صفوی، افشاریه، قاجار، قیصریه، زندیه، اتاق دبل استاندارد و سوئیت دلنشین با معماری خاص و ویژگی های متفاوت، اقامتی دلنشین را برای میهمانان فراهم می کند. آینه کاری های ظریف، گچ بری و نقاشی های زیبا بر دیوار اتاق ها، یادآور کاخ ها و عمارت های تاریخی ایران است. پنجره های سراسری مشرف به حیاط، با نورگیری مناسب در روز و انعکاس نور مهتاب در آینه های اتاق، فضای شاعرانه ای ایجاد می کند.

هتل قصر منشی دارای یک گرمابه سنتی است که شامل حمام به سبک ایرانی، خزینه (جکوزی)، دلاک خانه، سونای خشک و بخار و اتاق ماساژ می شود. آجرکاری، سقف بلند، گنبد دوپوش و نورگیر منحصربه فرد و صدای آب حاصل از فوران فواره ها در خزینه، تجربه ای متفاوت از جکوزی را برای میهمانان فراهم می کند. از دیگر امکانات هتل می توان به کافه رستوران، صبحانه سلف سرویس و همچنین سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی، مبلمان، سیستم سرمایش و گرمایش مناسب و صندوق امانات در اتاق ها اشاره کرد.

بوتیک هتل کریاس اصفهان

بوتیک هتل کریاس اصفهان

«بوتیک هتل کریاس اصفهان» که با نام خانه نظام الاسلام نیز شناخته می شود، با قدمتی ۱۵۰ ساله به جا مانده از اواخر دوره قاجار است و در پای گنبد فیروزه ای مسجد جامع عباسی و در نزدیکی دیگر جاهای دیدنی اصفهان قرار دارد. مالک اصلی عمارت، شخصی بنام نظام الاسلام ملقب به میرزا محمد معلم بود که در اواسط دوره قاجار و در جنبش های مشروطه خواهی اصفهان نقش بسزایی داشت. خانه نظام الاسلام در سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و پس از مرمت و بازسازی در نوروز ۱۳۹۷، به عنوان یک هتل سنتی چهار ستاره فعالیت خود را آغاز کرد.

ساختمان سفیدرنگ هتل کریاس به سبک تمام بناهای قاجاری، با ورود به هشتی آغاز می شود. هشتی دارای سه مسیر است که یکی به طبقه بالا، دیگری به حیاط و مسیر بعدی به انبار آذوقه می رسد. با ورود به حیاط هتل کریاس، بنایی دو طبقه به چشم می خورد که دورتادور حیاط شکل گرفته است. حوض زیبای مستطیل شکلی نیز در مرکز حیاط خودنمایی می کند.

طبقه همکف هتل کریاس که در گذشته حوض خانه نامیده می شد، شامل اتاق های پنج دری، سه دری و دو دری است. طبقه اول نیز از اتاق های پنج دری، سه دری و اتاق شاه نشین تشکیل می شود. در ایوان این طبقه، چند ستون گچ بری شده ساده با اندک تزییناتی چون آینه کاری وجود دارد. این هتل، شامل ۱۵ واحد اقامتی از نوع اتاق های دو تخته تویین و دبل، سه تخته، چهار تخته و سوئیت می شود و با امکانات مناسب خود، آرامشی وصف ناپذیر را به میهمانان هدیه می دهد. از امکانات هتل می توان از کافه رستوران کریاس با انواع غذاهای ایرانی در وعده های صبحانه، ناهار و شام، حمام و سرویس بهداشتی داخل اتاق ها و پارکینگ نام برد.

هتل پنج دری شیراز

هتل پنج دری شیراز

«هتل پنج دری شیراز» اقامتگاهی سنتی و بازمانده از اواخر دوره قاجار است که قدمت آن به حدود ۱۲۰ سال پیش بازمی گردد. این هتل سال ها خالی از سکنه بود و پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۶ خورشیدی به بهره برداری رسید. معماری هتل به صورت حیاط مرکزی است و اتاق ها در اطراف حیاط قرار گرفته است. حیاط هتل با وجود درخت نارنج، حوض پر از آب و اتاق های سنتی با پنجره های رنگی رو به حیاط، محیط دلنشینی را برای میهمانان ایجاد می کند. 

هتل سنتی پنج دری شیراز دارای ۱۱ واحد اقامتی در دو طبقه است و شامل اتاق های دو تخته تویین، دو تخته دبل، سه تخته، اتاق آینه، چهار تخته و پنج تخته می شود. فضای هتل به دلیل حفظ طراحی سنتی، حس زندگی در گذشته و آشنایی با شیوه زندگی پیشینیان را به میهمانان اهدا می کند. نزدیکی به شاهچراغ و دیگر جاهای دیدنی شیراز از مزایای این هتل به شمار می رود. از امکانات هتل می توان از حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، اسپیلت، شوفاژ و تلویزیون در اتاق ها، صبحانه سنتی رایگان، رستوران و کافی شاپ نام برد.

مهمانسرای ماه منیر شیراز

مهمانسرای ماه منیر شیراز

«مهمانسرای ماه منیر شیراز» یک خانه سنتی دنج در بافت تاریخی شهر شیراز است که بیش از ۱۲۰ سال اقامت دارد و معماری آن به اواخر دوره قاجاری و اوایل دوره پهلوی بازمی گردد. این خانه پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۷ خورشیدی، فعالیت خود را به عنوان اقامتگاه سنتی آغاز کرد. ماه منیر در محیطی گرم و صمیمانه، با وجود کارکنان خوش برخورد و مدیریت کاردان، اقامتی دلنشین را برای میهمانان فراهم می کند. دسترسی آسان به جاذبه های گردشگری شیراز نظیر مسجد نصیرالملک، حمام و بازار وکیل و... از مزایای این مهمانسرا است.

مهمانسرای ماه منیر شیراز با نمای آجری زیبا، حیاط باصفا و حوض وسط آن، در و پنجره های چوبی با شیشه های رنگی، نمادی از معماری سنتی ایرانی است. این مهمانسرا، هفت واحد اقامتی با نام های ایوان، سه دری، پنج دری، قاجاری، ترنج، نارنج و شاه نشین در طبقات همکف و اول، یک آشپزخانه بزرگ و یک کافی شاپ دارد. از امکانات هتل ماه منیر می توان به خدمات تورهای محلی، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام در اتاق ها، سرویس بهداشتی ایرانی در راهروها، رستوران و کافی شاپ اشاره کرد. اتاق های ماه منیر به دلیل القای حس نوستالژیک، فاقد تلویزیون است. 

سرای عامری ها در کاشان

سرای عامری‌ها در کاشان

«سرای عامری ها» یکی از عمارت های سنتی و قدیمی کاشان با بلندترین بادگیر شهر است. این عمارت با مساحتی حدود ۷,۰۰۰ متر مربع با زیربنایی وسیع در دوره زندیه احداث شد و مالک اولیه آن ابراهیم خان کلانتر بود. در دوره قاجار مالکیت خانه به سهام السلطنه عامری رسید؛ در بازسازی خانه، قسمت هایی از آن از بین رفت و بخش های دیگری نیز به آن افزوده شد. 

فضای داخلی سرای عامری ها شامل تعدادی خانه مجزا از یکدیگر است که به یکدیگر ارتباط دارد. این عمارت از ۸۵ اتاق، سه خانه و پنج حیاط مرکزی به صورت اندرونی و بیرونی تشکیل می شود که در هرکدام از آن ها حوض خانه، ایوان، اتاق های سه دری و شاه نشین های هفت دری مشاهده می شود. اتاق ها به شکل هماهنگی دورتادور حیاط قرار گرفته است. در تمام حیاط ها، حوضی برای کاستن گرمای کویری کاشان در فصل تابستان وجود دارد. داخل اتاق های خانه، هنرهای برجسته ایرانی نظیر مقرنس کاری، نقاشی روی گچ، حکاکی روی چوب و دیگر هنرهای تزیینی به چشم می خورد.

سرای عامری‌ها در کاشان  رستوران تالار آینه در سرای عامری‌ها ​​

سرای عامری‌ها در کاشان ​  اتاق یاس در سرای عامری‌ها کاشان

نوسازی سرای عامری ها در سال ۱۳۷۸ خورشیدی با هدف گسترش فرهنگ بومی شهر و با توجه به احیای طرح اصلی بنا و نقوش زیبای آن، به تیمی مجرب از مرمت کاران سپرده شد و در سال ۱۳۹۳، به عنوان بزرگ ترین خانه سنتی کاشان و با کاربری یک هتل پنج ستاره فعالیت خود را آغاز کرد.

سرای عامری ها دارای ۳۸ واحد اقامتی با ظرفیت های متفاوت و شامل ۶ دسته بندی شاه نشین، اشرافی، درباری، اعیانی، دیوانی و بارگاه است. از امکانات این هتل می توان به رستوران تالار آینه، صبحانه خوری مظفری، کافی شاپ آوگون، تالار همایش مقتدایی، کافه و فست فود عامریانو، تونل تاریخ، اتاق نمک، غرفه صنایع دستی، غرفه های تجاری و خدمات گردشگری اشاره کرد.

هتل اطلسی کاشان

هتل اطلسی کاشان

«هتل اطلسی کاشان» واقع در خیابان تاریخی علوی، قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد که پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۷ خورشیدی، با کاربری اقامتگاه سنتی افتتاح شد. ساختمان آجری این هتل با اتاق های پنج دری، در و پنجره های چوبی، سرداب، حوض خانه و بادگیری که امروزه آشیانه گنجشک ها و کبوترها شده است، نمادی از معماری قدیمی ایرانی به شمار می رود. دسترسی آسان به جاهای دیدنی کاشان نظیر حمام تاریخی سلطان امیر احمد، سرای عامری ها و... از امتیازات مثبت هتل اطلسی است.

اقامتگاه سنتی اطلسی کاشان، خانه ای با مساحت ۶۰۰ متر مربع و معماری حیاط مرکزی است که حوضی بزرگ با ماهی های رقصان در وسط آن خودنمایی می کند. این هتل شامل ۱۲ واحد اقامتی یک تخته، دو تخته و سه تخته می شود که در سه طرف حیاط چیده شده است. چهار واحد از اتاق ها در طبقه پایین و مشرف به حیاط، یک واحد در زیرزمین، دو اتاق در حیاط و پنج اتاق در طبقه بالا و هم سطح با خیابان قرار دارد. ورودی طبقات هتل دارای پله است و برخی از اتاق ها نورگیر دارد. از امکانات هتل می توان به سالن صبحانه خوری واقع در حوض خانه و کافی شاپ واقع در زیرزمین با انواع نوشیدنی های سرد و گرم، دسر، بستنی و... اشاره کرد.

هتل سنتی منوچهری کاشان

هتل سنتی منوچهری کاشان

«هتل سنتی منوچهری» با قدمتی در حدود ۴۰۰ سال، از خانه های تاریخی کاشان است که در محله پشت عمارت و در نزدیکی بازار قدیمی شهر قرار دارد. بنای قدیمی و فرسوده خانه در سال ۱۳۸۶ خورشیدی توسط خانم صبا منوچهری خریداری شد و به ثبت ملی رسید. مرمت خانه به صورت اصولی و با الهام از هنر و سنن این منطقه کویری آغاز شد و در سال ۱۳۹۰ با کاربری هتل سنتی به بهره برداری رسید.

معماری هتل سنتی منوچهری به صورت حیاط مرکزی است و اتاق های آن در سه وجه حیاط اندرونی و مشرف به حوض آب و باغچه های باصفا قرار دارد. این هتل شامل هشت اتاق در سه طبقه اصلی زیرین، همکف و اول می شود. فضای کوچک و دنج اتاق ها به همراه تزیینات پرکار طاق ها، درها و پنجره ها، گویای شکوه و تواضع معماری خانه های تاریخی کاشان است. آینه کاری های تزیینی، گچ بری های ظریف، مشبک های گچی مزین به شیشه های رنگی و کف پوش های آجر ختایی در اتاق ها، نشان از زیبایی پیشین این خانه دارد. 

رستوران هتل سنتی منوچهری کاشان  اتاق‌های هتل سنتی منوچهری کاشان​​

فروشگاه هتل سنتی منوچهری کاشان​  کارگاه بافندگی هتل سنتی منوچهری کاشان​​​​

رستوران هتل با نام رستوران دیگ، با ظرفیت ۵۰ نفر در اتاق شاه نشین قدیمی قرار دارد و در سالنی با طاق بلند و گچ بری های ظریف و پنجره های چوبی مزین به شیشه های رنگی، با انواع غذاهای ایرانی و محلی لذیذ در وعده های صبحانه، ناهار و شام از میهمانان پذیرایی می کند. سرداب این خانه با هدف احیای صنایع نساجی کاشان، با دستگاه های مجهز بافت مخمل و زری، به کارگاه بافندگی پارچه تبدیل شده است. میهمانان می توانند از این کارگاه ها بازدید کنند و با اساتید ماهر و بنام این صنعت آشنا شوند.

دستگاه های شعربافی با نخ پنبه و ابریشم در بخش های دیگر خانه منوچهری قرار دارد. حوض خانه قدیمی، با طاقی قوس دار و بلند مزین به چلچراغ زیبا، بافته های نفیس این کارگاه ها و مجموعه ای از آثار هنری را به نمایش می گذارد و دوست داران هنر می توانند اشیای سفالی، ظروف مسی و دیگر صنایع دستی کاشان را از این فروشگاه خریداری کنند.

خانه مرشدی کاشان

خانه مرشدی کاشان

«خانه مرشدی کاشان» با بیش از ۲۵۰ سال تاریخ پرفراز و نشیب، یکی از خانه های قدیمی کاشان است که با حفظ معماری سنتی خود مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و در سال ۱۳۹۴ خورشیدی با کاربری اقامتگاه سنتی فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل، شامل یک حیاط اصلی با حوضی زیبا در مرکز آن و هشت واحد اقامتی است که سه اتاق در سطح پایین تر از حیاط و بقیه در حیاط اصلی اقامتگاه قرار دارد. اتا ق ها از نوع دو تخته (چهار واحد)، سه تخته (دو واحد) و پنج تخته (دو واحد) و مجهز به امکانات رفاهی مناسب است.

در گوشه و کنار خانه مرشدی کاشان اشیای عتیقه، فرش های دست بافت و منسوجات قدیمی کاشان به چشم می خورد. از امکانات این هتل سنتی می توان به رستوران، چای خانه سنتی، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام در اتاق ها، تورهای کاشان گردی، اینترنت پرسرعت و پارکینگ اختصاصی اشاره کرد.

هتل ادیب کاشان

هتل ادیب کاشان

«هتل ادیب کاشان» با بیش از ۲۵۰ سال قدمت، از زیباترین خانه های تاریخی کاشان به شمار می رود که با مرمت و بازسازی به اقامتگاه سنتی تبدیل شده است و به عنوان فاز دوم خانه مرشدی کاشان و با سیستمی یک پارچه با فاز اول اداره می شود. دسترسی آسان به جاذبه های گردشگری کاشان نظیر حمام سلطان امیر احمد، خانه بروجردی ها و... از مزایای این بوتیک هتل است.

بنای شکوهمند هتل ادیب، به عنوان نمونه ای از معماری اصیل ایرانی، دارای ساختمانی دو طبقه با حیاط مرکزی است و اتاق ها در دو وجه حیاط و با ایوانی مشرف به حوض آب و باغچه ها قرار دارند. اتاق ها همانند خانه های اعیانی تاریخی ایران تزیین شده است و در هر گوشه و کناری از خانه ردی از فرش های دستبا فت نفیس ایرانی به چشم می خورد. این هتل دارای اتاق های دو تخته تویین، دو تخته دابل و سه تخته و سوئیت های سه تخته و پهار تخته است. از امکانات هتل می توان به رستوران، کافه، فروشگاه صنایع دستی، کتاب خانه، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام در اتاق ها، تورهای کاشان گردی و اینترنت پرسرعت اشاره کرد.

هتل داد یزد

  • آدرس: میدان مارکار، خیابان دهم فروردین (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۸-۳۶۲۲۹۴۰۰ ۰۳۵
  • آدرس سایت: dadhotel.com
  • صفحه اینستاگرام: dadhotel@
  • درجه هتل: چهار ستاره

هتل داد یزد

«هتل داد یزد»، بنایی قدیمی است که در دل بافت تاریخی شهر چند هزار ساله یزد قرار دارد. این بنا در سال ۱۳۰۷ خورشیدی تحت عنوان بنگاه باربری توسط «حاج عبدالخالق داد» و با کاربری مهمانپذیر و حمل ونقل کالا ساخته شد و تا سال ۱۳۷۲ به فعالیت خود ادامه داد. مهمانپذیر «حاج عبدالخالق داد» در سال ۱۳۸۰، توسط ورثه وی با حفظ هویت تاریخی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و در سال ۱۳۸۶، به یک هتل کلاسیک ایرانی - یزدی با سبک معماری تلفیقی سنتی و مدرنیته تبدیل شد.

استفاده از کاه گل و آجر به همراه قوس ها، طاق نماها و نورگیرهای زیبا از جلوه های معماری هتل داد یزد به شمار می رود. این هتل دارای ۸۸ واحد اقامتی با معماری تاریخی و چشم نواز یزد و مطابق با استانداردهای بین المللی روز دنیا است و شامل اتاق های یک تخته، دو تخته دبل و تویین، سه تخته، چهار تخته، ماه عسل و رویال سوئیت با طراحی سنتی و امکانات رفاهی مدرن می شود.

از امکانات رفاهی هتل سنتی داد می توان به رستوران آینه، رستوران بام، کافی شاپ حیاط مرکزی و کافه گالری نیلوفر، سالن برگزاری جشن و کنفرانس، مجموعه آبی (استخر، سونا، جکوزی و ماساژ)، فروشگاه صنایع دستی، خشکشویی و پارکینگ مسقف با ظرفیت محدود اشاره کرد. 

هتل باغ مشیرالممالک یزد

هتل باغ مشیرالممالک یزد

«هتل باغ مشیر الممالک یزد» در محدوده شمال غربی و در حاشیه بافت قدیم شهر واقع شده است و از طریق خیابان های اطراف، دسترسی آسانی به تمام نقاط شهر دارد. باغ مشیرالممالک در نزدیکی قنات امیر آباد، در اواخر دوره قاجار توسط میرزا فتح الله خان مشیر الممالک ساخته شد و به عنوان مهمانسرای خصوصی مشیر و انبار جمع آوری مالیات مورد استفاده قرار گرفت. این باغ در سال ۱۳۷۹ خورشیدی توسط یک شرکت خصوصی خریداری شد و با ایجاد تغییراتی در ساختمان بنا و فضاهای مختلف مجموعه، در سال ۱۳۸۲ به عنوان یک هتل باغ ایرانی با امکانات رفاهی مدرن به بهره برداری رسید.

هتل باغ مشیر الممالک با وسعتی در حدود ۱۳,۰۰۰ متر مربع، دارای هفت اتاق سینگل، ۱۲ اتاق دبل، ۵۰ اتاق تویین، چهار اتاق تریپل و هفت سوئیت رویال است. این اتاق ها با نقاشی های سنتی روی دیوارها، سقف های زیبا، مبلمان و تجهیزات سنتی، فضایی به یا دماندنی برای میهمانان تداعی می کند. تنوع و ترکیب اتاق ها پاسخگوی نیازها و خواسته های تمام میهمانان است و تراس اتاق ها چشم انداز زیبایی از باغ را در اختیار قرار می دهد.

هتل مشیر الممالک با محوطه زیبای باغ، حوض و نهر آب جاری، فواره ها و معماری اصیل ایرانی، به یکی از جاهای دیدنی یزد تبدیل شده است. رستوران نقاشی هتل، با معماری سنتی و سقف های یزدی بندی و دیوارهایی با نقاشی های منحصربه فرد از بخش های جذاب هتل به شمار می رود. از دیگر امکانات هتل می توان از رستوران باغ در محوطه هتل، کافی شاپ سنتی، کافه رستوران فرنگی، سالن کنفرانس، تالار جشن و سالن بدن سازی نام برد.

بهترین هتل های مدرن ایران از نظر معماری

هتل اسپیناس پالاس تهران

  • آدرس: سعادت آباد، میدان بهرود، بلوار عابدی، خیابان ۳۳، پلاک ۲۱ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۷۵۶۷۵ ۰۲۱
  • آدرس سایت: espinashotels.com
  • صفحه اینستاگرام: hotel_espinas@
  • درجه هتل: پنج ستاره

هتل اسپیناس پالاس تهران

«هتل اسپیناس پالاس» به عنوان بزرگ ترین هتل تهران، با وسعتی برابر ۷۵,۰۰۰ متر مربع در سال ۱۳۹۴ خورشیدی افتتاح شد. اسپیناس، واژه ای فارسی به معنای اقامت گزیدن در منطقه خوش آب وهوای دامنه کوه، همچنین نام قله ای در سلسله جبال البرز و کلمه پالاس به معنای کاخ است.

اسپیناس پالاس در گروه هتل های اسپیناس قرار دارد و معماری آن به سبک مدرن و برگرفته از نمادهای معماری مدرن ایران است. این کاخ مجلل و باشکوه شامل یک لابی بزرگ، فضاهای عمومی مطابق با فن آوری های نوین، دکوراسیون مجلل و اتاق های مجهز و لوکس می شود و برای میهمانان، تجربه اقامتی راحت را فراهم می کند.

هتل اسپیناس پالاس  رستوران دیبا هتل اسپیناس پالاس​​

سوئیت سیگنچر در هتل اسپیناس پالاس​  رستوران اسکای لانژ در هتل اسپیناس پالاس

هتل اسپیناس پالاس شامل ۲۰ طبقه و بیش از ۴۰۰ اتاق و سوئیت در مساحت های ۳۵ تا ۲۵۰ متر مربع است و شامل اتاق دبل استاندارد، اتاق تویین استاندارد، اتاق خانوادگی رویال، اتاق بالکن دار رویال خانوادگی، سوئیت جونیور، سوئیت سیگنچر، سوئیت رویال و سوئیت اسکای می شود. از امکانات رفاهی هتل اسپیناس پالاس تهران می توان از کافه سان ست، رستوران لاتون، رستوران دیبا، رستوران اسکای لانژ، استخر، سالن ورزشی و خدمات زیبایی بانوان و آقایان، تالارهای عروسی، ۱۲ سالن همایش و آمفی تئاتر و سالن کنسرت نام برد.

هتل بزرگ داریوش کیش

هتل بزرگ داریوش کیش

«هتل بزرگ داریوش کیش» در شمال شرق جزیره و نزدیک به ساحل شرقی کیش، یکی از زیباترین و مجلل ترین هتل های ایران به شمار می رود که با الهام از تخت جمشید و توسط بهترین معماران و پیکرتراشان ایرانی احداث شد. این هتل، در سال ۱۳۸۲ خورشیدی و در زمینی به وسعت ۱۲ هکتار به بهره برداری رسید.

هتل بزرگ داریوش تنها هتل کشور با نمادهای باستانی است که با معماری خاص خود، شکوه و عظمت فرهنگ و تمدن ایرانیان را آشکار می سازد. تندیس ها، ستون ها و سنگ نگاره های برگرفته از کاخ های آپادانا و تچر در محوطه و داخل عمارت هتل، همانند یک موزه مورد توجه و بازدید میهمانان قرار می گیرد.

محوطه هتل بزرگ داریوش کیش  هتل بزرگ داریوش کیش ​​

لابی هتل داریوش کیشهتل داریوش کیش

​​​​هتل داریوش کیش با وجود بیش از ۱۸۴ اتاق، سوئیت و کاباناهای مجلل با چشم اندازی زیبا و تماشایی به دریا و باغ، اقامتی به یادماندنی را برای میهمانان فراهم می کند. اتاق های هتل شامل اتاق های دو نفره استاندارد، اتاق های دو نفره لوکس، سوئیت استودیو لوکس، سوئیت آتوسا لوکس، سوئیت رویال لوکس چهار نفره و کاباناها در محوطه باغ می شود. برخی از این واحدهای اقامتی رو به باغ و برخی رو به دریا است.

از امکانات هتل بزرگ داریوش کیش می توان به رستوران آپادانا، رستوران پاسارگاد، کافی شاپ لابی، کافی شاپ استخر، کافه لانج، پارک دلفین ها، استخر روباز، سالن بیلیارد، پینت بال، زمین تنیس، باشگاه بدن سازی، آرایشگاه، غواصی، ماساژ تایلندی، آتلیه عکاسی و خدمات رایگان (صبحانه بوفه، ترانسفر فرودگاهی، تلویزیون IPTV و اینترنت) اشاره کرد.

هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش

«هتل ترنج کیش» در شمال غربی جزیره کیش و در منطقه ای بکر با اکوسیستم طبیعی قرار دارد. برای انتخاب منطقه مناسب جهت ساخت این هتل تحقیقات بسیاری انجام شد و دلیل انتخاب محدوده شمال غربی، یکدست بودن سطح آب دریا از ساحل تا حدود ۱,۰۰۰ متری بود. اختلاف سطح شدید پس از یک کیلومتر، موج شکن طبیعی ایجاد می کند که این امر مانع صدمات موج های شدید یا طوفان می شود. مجموعه گردشگری ترنج کیش در دو فاز طراحی شده است؛ فاز اول، از هتلی روی آب های خلیج فارس، رستوران ها و امکانات تفریحی و فاز دوم، از ساحلی طبقاتی (در حال احداث) تشکیل می شود.

هتل دریایی ترنج، شامل ۱۰۰ سوئیت مجزا با تراس اختصاصی است که تمام آن ها روی دریا قرار دارد و با اسکله چوبی تقریبا یک کیلومتری به یکدیگر متصل شده است. این مجموعه از بالا تصویر یک بته جقه را بر خلیج فارس حک می کند. کف پوش شیشه ای سوئیت ها این امکان را به میهمانان می دهد تا از داخل اتاق، موجودات دریایی و ماهی ها را مشاهده کنند. این سوئیت ها شامل سوئیت های فلت، یک خوابه رویال و دو خوابه وی آی پی (VIP) می شود که به ترتیب مساحت هایی برابر ۴۰، ۶۰ و ۱۲۰ متر مربع دارد.

هتل ترنج کیش

در هتل ترنج کیش، دو جزیره مصنوعی برای جذب پرندگان مهاجر و حفظ اکوسیستم طبیعی ایجاد شده است. از امکانات این هتل می توان از رستوران های کوچک و بزرگ و کافی شاپ روی دریا با چشم اندازی زیبا از آب های آزاد خلیج فارس، رستوران، کافی شاپ و فست فود ساحلی، سالن اسپا و ماساژ، سالن ورزشی روی آب، خانه بازی کودک و سالن بازی (بیلیارد، ایرهاکی و فوتبال دستی) نام برد. همچنین برای رفاه حال میهمانان از ماشین های گلف برای حمل ونقل و از ترولی برای جابه جایی وسایل مورد نیاز اتاق ها استفاده می شود.

هتل سورینت مریم کیش

هتل سورینت مریم کیش

«هتل سورینت مریم کیش» از گروه هتل های سورینت است که در سال ۱۳۸۳ خورشیدی، در زمینی به وسعت ۷,۰۰۰ متر مربع افتتاح شد و جهت ارتقای سطح کیفی خدمات در سال ۱۳۹۲ مورد بازسازی قرار گرفت. دسترسی آسان به ساحل و اسکله تفریحی کیش، مراکز خرید و دیگر جاهای دیدنی کیش از مزایای این هتل به شمار می رود.

هتل سورینت مریم با سبک معماری اروپایی باروک در سه طبقه طراحی و اجرا شده است و با ساختمان زیبا، امکانات رفاهی مدرن و پرسنل مجرب و کارآزموده، اقامتی خاطره انگیز برای میهمانان فراهم می کند. این هتل دارای ۵۵ اتاق و سوئیت اقامتی است. از امکانات رفاهی هتل می توان به تکنولوژی کنترل هوشمند (BMS) در اتاق ها، رستوران لوکس، کافی شاپ، پارکینگ، تاکسی سرویس، کرایه اتومبیل، آرایشگاه، خشکشویی و لابی مجهز به اینترنت و تلویزیون و... اشاره کرد.

هتل مجلل درویشی مشهد

هتل مجلل درویشی مشهد

«هتل مجلل درویشی مشهد» از هتل های لوکس شهر مشهد است که در سال ۱۳۹۰ خورشیدی احداث شد و با معماری و طراحی داخلی مجلل و امکانات رفاهی مدرن، اقامتی آرام و دلنشین برای زائران و مسافران مشهد فراهم می کند. این هتل دسترسی آسانی به حرم مطهر و جاهای دیدنی مشهد دارد. طراحی شیک و بی نظیر اتاق ها، رستوران های مجلل و نورپردازی های چشم نواز، بخشی از ویژگی های این هتل مجلل به شمار می رود. 

هتل مجلل درویشی مشهد شامل ۲۳ طبقه با بیش از ۸۸۰ متر فضای سبز سرپوشیده و روباز و ۲۲۳ اتاق با امکانات متنوع می شود. هتل به طور کلی دارای سه نوع اتاق وی آی پی، ملل و رویال است. طبقات یک تا ۱۲ به اتاق های فصل تعلق دارد؛ این اتاق ها متناسب با هر فصل طراحی و آراسته شده است و شامل اتاق های دو تخته، سه تخته و چهار تخته استاندارد و اکونومی با امکانات مجهز می شود. طبقات ۱۲ تا ۲۵، متعلق به سوئیت ها و پنت هاوس و مجهز با امکانات ویژه است. 

هتل مجلل درویشی، اولین مجموعه آبی مشهد با ارائه خدمات تخصصی اسپا و امکانات سونا، جکوزی، بدن سازی، حمام ترکی و ماساژ را در خود جای داده است. از امکانات هتل می توان از تالار دیپلمات در طبقه اول و تالار آینه در طبقه هفدهم برای برگزاری جشن، رستوران آتریوم با سقفی بلند و شیشه ای، فست فود فیروزه، کافی شاپ، رستوران گاردن، صبحانه خوری ارغوان و چای خانه سنتی روباز برکه نام برد. هتل دارای امکانات رفاهی و تفریحی دیگری نظیر سالن بیلیارد، شهربازی کودک، آتلیه عکاسی کودک و عکاسی سنتی، آرایشگاه بانوان و آقایان است. از ویژگی برتر هتل باید به بازارچه سوغات با کالاهای متنوع و با کیفیت اشاره کرد.

هتل بین المللی قصر مشهد

هتل بین‌ المللی قصر مشهد

«هتل بین المللی قصر مشهد» در فاصله کمتر از ۸۰۰ متری از حرم مطهر امام رضا قرار دارد و به محض ورود به خیابان امام رضا، معماری زیبای آن، چشم ها را خیره می کند. نورپردازی زیبای هتل در شب از چندین کیلومتر دورتر قابل تشخیص است. این هتل پنج ستاره توسط فردی به نام محمود سزاواربندی ساخته شد. شغل اجدادی این فرد، گچ بری و اصالت وی شیرازی بود. او در سال ۱۳۵۶ خورشیدی، زمینی خریداری کرد و پاساژی در آن ساخت. احداث این پاساژ حدود یک سال به طول انجامید.

با مقروض شدن حاج محمود سزاوار، مغازه های پاساژ به فروش نرسید. او با دلی شکسته از امام رضا (ع) خواست که گره از کار او بگشاید. روز بعد، زائری که جایی برای اقامت پیدا نکرده بود، به سراغ او آمد و حاج محمود، غرفه ای را برای اقامت به رایگان در اختیار او قرار داد. سخاوت حاج محمود، دهان به دهان چرخید و در اندک زمانی تمام غرفه ها از زائران پر شد. حاج محمود برای آسایش مسافران، یک سرویس بهداشتی و یک حمام در این پاساژ تعبیه کرد.

هتل بین‌ المللی قصر مشهد اتاق دبل هخامنش

پس از گذشت مدتی، برای پاساژ محمود سزاواربندی مجوزی با نام هتل قصر صادر شد و به دلیل کیفیت ساخت، درجه دو ستاره به آن تعلق گرفت. هتل قصر پس از ۱۲ سال فعالیت، با بازسازی در سال ۱۳۷۴، به درجه چهار ستاره رسید، در ۱۳۹۱، نام هتل از قصر به قصر الماس تغییر پیدا کرد و دوباره در سال ۱۳۹۳ با گرفتن درجه پنج ستاره، از قصر الماس به هتل بین المللی قصر تغییر نام یافت.

هتل بین المللی قصر مشهد با ۱۲ طبقه و ۲۱۹ واحد اقامتی مجهز، شامل اتاق های سینگل، اتاق های دبل، آپارتمان و سوئیت، اتاق های ویژه و پرزیدنت می شود. برخی از این اتاق ها مجهز به وان جکوزی است. از امکانات رفاهی و خدمات این هتل می توان به رستوران قصر، رستوران رویال مرسده، چای خانه سنتی و لمکده رز، رستوران خاطره، فست فود ملودی، کافی شاپ ۲۴ ساعته قصر، شهربازی کودکان، مجموعه آبی (استخر، سونای خشک و بخار، جکوزی، حمام ترکی، اسپا و ماساژ)، سالن بیلیارد و اسنوکر، کافه بازی، سالن آرایش بانوان، سالن همایش و کنفرانس، دفتر خدمات مسافرتی، صرافی، فروشگاه و پارکینگ سرپوشیده شبانه روزی اشاره کرد.

هتل کایا لاله پارک تبریز

هتل کایا لاله پارک تبریز

«هتل کایا لاله پارک تبریز» به عنوان دهمین شعبه از شعبه های گروه هتل های زنجیره ای کایا در ترکیه، از هتل های لوکس شهر تبریز است که در سال ۱۳۹۵ خورشیدی توسط شرکت لاله پارک ناب افتتاح شد. پروژه لاله پارک شامل مرکز تجاری، تفریحی و هتل می شود. هتل لاله پارک، ۱۷ طبقه و زیربنایی به مساحت ۲۷,۲۳۰ متر مربع دارد و با امکانات رفاهی مدرن و مطابق با استانداردهای روز دنیا، در میان اولین گزینه های انتخابی گردشگران تبریز قرار می گیرد. 

هتل لاله پارک کایا با ۲۲۰ اتاق مجهز مشتمل بر ۱۷۳ اتاق استاندارد، ۲۰ اتاق کانکت (دو اتاق مخصوص معلولان)، ۱۰ سوئیت جونیور، ۱۶ سوئیت اگسکیوتیو و یک سوئیت رویال، خدمات اقامتی را برای میهمانان با سلیقه های متفاوت فراهم می کند. نمای متفاوت کوهستان و شهر، چشم اندازی زیبا را برای اتاق های مشرف به ارمغان می آورد.

هتل لاله پارک شامل هفت سالن کنفرانس، تالار مجلل و بدون ستون به مساحت ۱,۰۵۳ متر مربع، اسپا و مرکز سلامت (بدن سازی، ایروبیک، یوگا، استخر، سونا و جکوزی، اتاق ماساژ و حمام ترکی) می شود. از دیگر امکانات هتل می توان به رستوران اصلی با لذیذترین غذاهای ایرانی و بین المللی در طبقه دوم، کافی شاپ در لابی، کافه تراس با امکان استفاده از دخانیات، هشت دستگاه آسانسور و... اشاره کرد.

هتل زندیه شیراز

هتل زندیه شیراز

«هتل زندیه شیراز» در سال ۱۳۹۴ خورشیدی، در حریم مجموعه ارزشمند زندیه ساخته شد و با نمایی منحصربه فرد و با الهام از هنر معماری اصیل شیراز، فضاهای چشم نوازی همراه با آرامش برای میهمانان فراهم می کند. این هتل با جاذبه‎ های تاریخی شهر از جمله ارگ کریم خان، بازار و حمام وکیل و مسجد نصیرالملک فاصله چندانی ندارد. طراحی حمام سنتی هتل، یادآور حمام وکیل شیراز است. این حمام با معماری جذاب، محلی برای فرح بخشی جسم و روان میهمانان و برگزاری مراسم سنتی نظیر حنابندان، حمام زایمان و دیگر سنت های قومی و محلی به شمار می رود.

هتل زندیه شیراز دارای ۶ طبقه و ۷۲ اتاق است که شامل اتاق های دو تخته تویین و دبل، سوئیت های بیزینس، سوئیت های ماه عسل، سوئیت های لوکس و سوئیت زندیه با چشم اندازی به دروازه قرآن و ارگ کریم خان می شود. رستوران کلاسیک هتل با غذاهای متنوع، لابی لانژ و کافی شاپ لابی و همچنین رستوران سنتی با طراحی اصیل ایرانی و غذاهای سنتی از میهمانان پذیرایی می کند. از امکانات رفاهی و تفریحی هتل می توان به حیاط باغ زندیه با نورپردازی و آب نمای ایرانی، حمام سنتی، سالن سمینار، مجموعه ورزشی، مجموعه آبی (استخر، سونا و جکوزی) و بازارچه صنایع دستی اشاره کرد.

هتل نارنجستان محمود آباد

هتل نارنجستان محمود آباد

«هتل نارنجستان محمود آباد» در گستره سرسبز مازندران، در دامنه کوه های البرز و در دشت های زیبای آن قرار دارد؛ جایی که سبزی جنگل و آبی دل انگیز دریا زندگی را دلپذیر می کند. هتل نارنجستان در سال ۱۳۷۷ خورشیدی، در زمینی به وسعت ۷,۰۰۰ متر مربع افتتاح شد و به منظور ارتقای سطح کیفی امکانات و خدمات، در سال ۱۳۹۱ مورد بازسازی قرار گرفت. این هتل با معماری بی نظیر و منحصربه فرد و همسو با اصول معماری اصیل ایرانی، محیطی آرام و روح نواز برای میهمانان فراهم کرده است. 

طراحی مجموعه هتل نارنجستان به گونه ای است که در بدو ورود به مجموعه، نمای هتل و رستوران گردان آن به چشم می خورد. خیابان اصلی مجموعه با سنگ فرش های زیبا به ورودی هتل منتهی می شود. این هتل شامل ۵۷ واحد ویلای دوبلکس، ۵۲ اتاق دو تخته و سه تخته لوکس، ۱۰ واحد سوئیت و رویال سوئیت رو به دریا است. از امکانات هتل می توان از سالن آمفی تئاتر، رستوران و کافی شاپ گردان با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی، کافی شاپ و فست فود ساحلی، چای خانه و رستوران سنتی بهارستان، کلوپ ورزش های آبی، سالن بیلیارد و بازی های کامپیوتری و مرکز تجاری نام برد.

هتل شمشک

بوتیک هتل شمشک

«هتل شمشک» واقع در منطقه خوش آب وهوای شمشک قرار دارد و به علت مجاورت با سه پیست اسکی بین المللی شمشک، دربند سر و دیزین و مدرسه یخ نوردی میگون، محل مناسبی برای اقامت اسکی بازان و گردشگران در فصل زمستان و ابتدای بهار است. تاریخچه ساخت هتل به سال ۱۹۶۵ میلادی (۱۳۴۳ خورشیدی) باز می گردد و توسط شرکت تونبرگ آلمان، بر فراز یک مرکز تولید برق قدیمی و غیر فعال ساخته شد. 

هتل شمشک پس از انقلاب تا دهه ۸۰ فعالیت داشت. در سال ۱۳۹۴، با سرمایه گذاری یک بخش خصوصی، مرمت و بازسازی هتل آغاز شد و سرانجام پس از حدود ۳۰ ماه عملیات اجرایی در سطح استانداردهای بین المللی، در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را از سر گرفت. دیوارها، درها، پنجره ها، چراغ های سقفی و دیواری و بسیاری از لوازم هتل با دقت فراوان به شکل اولیه مرمت شده است. هتل شمشک به عنوان یک اثر شاخص معماری و با عنوان اولین بوتیک هتل ایران در سال ۱۳۹۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

بوتیک هتل شمشک دارای ۱۶ واحد اقامتی است و از ۱۲ اتاق دو نفره و چهار سوئیت سه نفره با ابعاد و طراحی داخلی متفاوت تشکیل می شود. رستوران چراغان با معماری و طراحی داخلی منحصربه فرد و ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر در فضایی به وسعت ۶۰۰ متر مربع در هتل قرار دارد و تراس های بزرگ این رستوران، چشم اندازی از مناظر کوهستانی اطراف را به میهمانان هدیه می دهد. از دیگر امکانات هتل شمشک می توان به فضای برگزاری سمینار، دوره های تخصصی و سالن نمایش فیلم اشاره کرد.

هتل نویذر الموت

هتل نویذر الموت

«هتل نویذر الموت» با هدف بهره مندی از طبیعت بکر الموت و معرفی این منطقه به گردشگران داخلی و خارجی، در سال ۱۳۸۳ خورشیدی به عنوان تنها هتل موجود در این منطقه احداث شد. نام این هتل برگرفته از قلعه نویذر از قلعه های اسماعیلیه است. اگر قصد سفر به الموت و بازدید از جاذبه های گردشگری این منطقه مانند دریاچه اوان، قلعه الموت، قلعه نویذر و... را دارید، هتل نویذر الموت بهترین گزینه انتحابی برای شما است.

هتل نویذر الموت، همانند خانه های روستایی، با نمایی کاه گلی و قدیمی روی سطح شیب داری در دامنه کوه خودنمایی می کند. این هتل از ۱۱ سوئیت در سه طبقه تشکیل می شود که در حال حاضر هفت واحد آن به بهره برداری رسیده است و ظرفیت پذیرش ۲۵ میهمان را دارد. مساحت سوئیت ها به همراه تراس حدود ۴۵ متر مربع است و به صورت سه تخته و چهار تخته در اختیار میهمانان قرار می گیرد.

برخلاف نمای کاه گلی ساختمان هتل نویذر، واحدهای اقامتی به صورت مدرن ساخته شده است و امکانات رفاهی مناسبی دارد. تنها یکی از سوئیت های هتل به شکل سنتی است و دیوارهای کاه گلی آن، رنگ و بوی خانه های روستایی را تداعی می کند؛ در ساخت این واحد از مصالح خانه های قدیمی تخریب شده روستا استفاده شده است. رستوران هتل نویذر با صبحانه رایگان و سفارش قبلی غذا در وعده های ناهار و شام، از میهمانان مقیم هتل پذیرایی می کند. این هتل به دلیل قرارگیری در سطح شیب دار، فاقد آسانسور است.

از امکانات هتل نویذر می توان به حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی، سیستم گرمایش از کف و پارکینگ اشاره کرد. این هتل، خدمات گردشگری نظیر تورهای کوه پیمایی، راهپیمایی، صخره نوردی، قله نوردی، رودخانه نوردی و کمپینگ به همراه راهنمای محلی برای مسافران ارائه می دهد و گردشگران را در جهت بهره مندی از جاذبه های طبیعی و تاریخی منطقه یاری می کند.

هتل ترنج کیش

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.