| کد خبر: 253399 |

◄ فرودگاه های کشور چه امکاناتی برای کودکان دارند؟

اگر سفری هوایی دارید و کودکی با شما همسفر است، باید به نکاتی توجه کنید تا اوقات بر شما و همراه کوچکتان سخت نگذرد.

تین نیوز

اگر سفری هوایی دارید و کودکی با شما همسفر است، باید به نکاتی توجه کنید تا اوقات بر شما و همراه کوچکتان سخت نگذرد. اقداماتی وجود دارند که سفر با همسفر کوچک را راحت تر می کنند. برای مثال، خرید بلیت هواپیما از شرکت های معتبری که کلاس های پرواز فرست کلاس و تجاری دارند به شما کمک می کنند که در طول سفر در صندلی راحتی بنشینید. صندلی مادر و فرزند که راحت باشد، بهانه جویی های کودک هم کمتر می شود و خبری از گریه و ناراحتی هایش نخواهد بود. اینها نکاتی است که هنگام رزرو آنلاین بلیط پرواز کودکان می توانید بررسی کنید. اما دقت کنید که یک گام پیش تر از سوارشدن به هواپیما یعنی در فرودگاه هم نیاز به رسیدگی و سرگرم کردن کودک دارید. برای اینکه اوضاع را به خوبی مدیریت کنید، بهتر است که با امکانات فرودگاهی کشور برای کودکان آشنا باشید.

بررسی امکانات فرودگاه های مختلف کشور برای کودکان 

یکی از دغدغه های پدرومادرها یا هرکسی که با کودکان و نوزادان به سفر می رود، رسیدگی به کودک در طول سفر و سرگرم کردن او در فواصلی مانند گذران وقت در فرودگاه است. اگر کودکان خسته شوند یا امکان رسیدگی درست به آنها وجود نداشته باشد، سفر به کام بزرگ ترها و کوچک ترها تلخ می شود. 

برخی از فرودگاه ها در دنیا و ایران با آگاهی از این موضوع، سعی کرده اند که مدت حضور کودکان در انتظار پرواز را خوشایندتر کنند. برای همین، امکاناتی در نظر گرفته اند که وجودشان باعث سرگرمی و رفاه بیشتر کودکان و خانواده ها می شود. 

در ادامه به امکانات موجود در فرودگاه های ایران برای کودکان نگاهی خواهیم داشت. 

۱. فرودگاه مهرآباد 

فرودگاه مهرآباد - بخش کودکان

مهرآباد از قدیمی ترین فرودگاه های ایران است؛ این فرودگاه در سال ۱۳۱۷ ساخته شده و پنجمین فرودگاه ایرانی است که پس از فرودگاه های شیراز، قلعه مرغی، بندرلنگه و خرم آباد ساخته شد. شرکت های هواپیمایی مختلفی از جمله ماهان و زاگرس از این فرودگاه برای تردد استفاده می کنند. 

این فرودگاه امکاناتی برای کودکان در نظر گرفته است. چه امکاناتی؟ فرودگاه مهرآباد مجهز به اتاق شیردهی است. تمام مادران مسافر می توانند از این اتاق استفاده کنند. اتاق شیردهی در ترمینال ۲ و ۴ فرودگاه وجود دارد. این اتاق امکانات خوبی برای رسیدگی مادر به کودک در فاصله شروع پرواز دارد. 

برای مثال، مادر می تواند ضمن شیردادن به کودک و استراحت در این اتاق، پوشک او را هم عوض کند. امکاناتی نظیر تخته تعویض پوشک در اتاق وجود دارد که کار مادر و سرپرست کودک را راحت تر می کند. وجود سرویس بهداشتی و دسترسی به آب هم از امکانات دیگر اتاق کودک فرودگاه مهرآباد است. وجود فضا و مکانی برای تجدید قوای مادران در طول سفر ضروری است. سرحال بودن کودک و سرپرست او رابطه مستقیمی با هم دارند؛ چنین امکاناتی در فرودگاه ها ارزش زیادی دارند.

۲. فرودگاه امام خمینی 

امام خمینی هم که جایگزین فرودگاه مهرآباد برای پروازهای خارجی مختلف شده، امکانات بسیار خوبی برای کودکان و بزرگسالان فراهم می کند. این فرودگاه مرکز فعالیت شرکت های هواپیمایی مختلفی مانند تابان و کاسپین هم هست و بیش از ۷۰۰ پرواز را از مبدأ تهران به شهرهای مختلف دنیا ساماندهی می کند. 

با خرید بلیط هواپیمای کودکان از مبدا یا به مقصد فرودگاه امام خمینی اوقات خوبی برای کودکان همراهتان رقم خواهد خورد. چرا؟ چون در این فرودگاه اتاقی مخصوص کودکان طراحی شده است. این اتاق امکانات تفریحی جذابی برای بچه ها دارد. برای مثال، وجود کنسول های بازی متفاوت در آن می تواند کودکان را حسابی سرگرم کند. 

۳. فرودگاه شهید مدنی تبریز 

فرودگاه شهید مدنی در سال ۱۳۲۹ تأسیس شده است. این فرودگاه که پروازهای داخلی و خارجی مختلف را پوشش می دهد از امکانات خوبی برخوردار است. رستوران ها و کافی شاپ ها، وجود پارکینگ و خدمات دیگری مانند غرفه های فروش سوغات در آن باعث می شوند که اوقات خوبی برای مسافران رقم بخورد. شرکت های هوایی مختلفی مانند ایرلاین قشم ایر در این فرودگاه تردد می کنند. 

این فرودگاه کودکان را هم فراموش نکرده و امکاناتی برای آنها در خود تعبیه کرده است. فرودگاه شهید مدنی هم مجهز به اتاق مادر و کودک است. مادران می توانند برای رفع خستگی و رسیدگی به کودکشان به این اتاق بروند. امکانات خوبی در این اتاق برای تعویض پوشک کودک، شیردادن به او و... در نظر گرفته شده است. اگر گذرتان به این فرودگاه افتاد، از امکاناتش استفاده کنید و با انرژی بیشتر به سفرتان ادامه بدهید.

۴. فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد 

فرودگاه شهید هاشمی نژاد

پس از فرودگاه مهرآباد، فرودگاه شهید هاشمی نژاد از پرترددترین های کشور است. تعداد زیادی از پروازهای ورودی و خروجی کشور در این مکان انجام می شوند. ایرلاین های داخلی مانند سپهران و شرکت های خارجی متنوعی نظیر قطر ایرویز در این فرودگاه رفت وآمد می کنند. 

از امکاناتی که در فرودگاه شهید هاشمی نژاد برای کودکان وجود دارد، باید به فروشگاه هایی مخصوص اشاره کنیم. این فروشگاه ها که اجناسی برای کودکان دارند، به سادگی می توانند بچه ها را در فاصله انتظار برای پرواز سرگرم کنند. 

خرید بلیط هواپیما مشهد

۵. فرودگاه شهیدبهشتی اصفهان 

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان هم از قدیمی ترین فرودگاه های ایران است. این فرودگاه پروازهای داخلی و خارجی مختلفی را پوشش می دهد. امکانات خدماتی و رفاهی موجود در این مکان هم نمره قبولی می گیرد. غرفه های مختلف صنایع دستی و فروشگاه ها نمی گذارند که حوصله مسافران سر برود. 

برای کودکان هم فکرهایی شده است. غرفه کودکان در این فرودگاه اوقات خوشی برای مسافران کوچک به وجود می آورد. خدماتی برای بازی و شادی کودکان در این غرفه ها عرضه می شود. در نتیجه، اگر گذرتان برای سفر به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان افتاد و کودکی همراه داشتید، خیالتان از بابت سرنرفتن حوصله او راحت باشد. کودک همراهتان که شاد و سرحال باشد، شما هم اوقات بهتری را سپری خواهید کرد. اگر فرزند کوچک داشته باشید، حتما می دانید که تفاوت کیفیت اوقاتی که فرزندتان شاد و سرحال است با زمانی که خسته است و بهانه می گیرد، چقدر زیاد است.

۶. فرودگاه بین المللی اهواز 

فرودگاه اهواز هم بین المللی است و شرکت های هوایی مختلفی از جمله ایران ایر در آن فعالیت دارند. این فرودگاه بزرگ هم امکانات متنوعی برای مسافران در نظر گرفته است. پارکینگ و غرفه های فروشگاهی مختلف برای گذران وقت مسافران از جمله این خدمات و امکانات است. 

در فرودگاه اهواز هم اتاق مادر و کودک وجود دارد. اگر فرزند کوچک داشته باشید، حتما قدر این فضاها را می دانید. رسیدگی گاه گاه به کودکان در طول سفر به ویژه اگر نیاز به تعویض پوشک داشته باشند، بسیار مهم است. اتاق های مادر و کودک فرودگاهی از جمله اتاق موجود در فرودگاه اهواز امکاناتی برای تعویض پوشک و رسیدگی مادر به کودک فراهم می کنند. 

اگر هم کودکتان بزرگ تر است و نیازی به این رسیدگی ها ندارد، با بردن او به کافی شاپ و فروشگاه های خوراکی حاضر در فرودگاه اهواز می توانید سرش را گرم کنید و اوقات خوشی برایش رقم بزنید. این پیشنهاد برای خودتان هم جذاب خواهد بود؛ وعده ای را در کنار کودک و اعضای دیگر خانواده نوش جان کنید و ساختن خاطره های خوش برای سفر را از همان فرودگاه شروع کنید.

در آخر 

با کمی آگاهی از قبل و تهیه بلیط ایرلاین های داخلی می توانید سفری خوش با کودکتان داشته باشید. این روزها خرید بلیط پرواز بزرگسالان یا بلیط هواپیمای کودکان ساده ترین بخش سفر است اما با همراهی کودکان کمی داستان کمی متفاوت می شود. اگر کودک به همراه دارید، خوب است که با امکانات فرودگاهی در شهرهای مختلف آشنا باشید و ببینید که چه خدماتی مخصوص کودکان در آنها ارائه می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.