| کد خبر: 253196 |

رپرتاژ آگهی؛

◄ 5 ویژگی که فولاد ضد زنگ 304 را برای مصارف مختلف مناسب می کند

یکی از پرکاربردترین و مفیدترین فولادهای ضد زنگ، استیل 304 است که معمولا به عنوان فولاد ضد زنگ 304 شناخته می شود.

تین نیوز

یکی از پرکاربردترین و مفیدترین فولادهای ضد زنگ، استیل 304 است که معمولا به عنوان فولاد ضد زنگ 304 شناخته می شود. گرید استیل 304 رایج ترین گرید فولادی ضد زنگ در سری 300 است. از این استیل عمدتا برای ساخت تجهیزات خانگی مانند ابزار آشپزی و کاربردهای صنعتی مانند اتصال دهنده ها و قطعات ماشین آلات استفاده می شود. در فولاد مارکت در مقاله زیر به خواص منحصر به فرد استیل 304 اشاره می کنیم:

 ترکیب شیمیایی

استیل ضد زنگ 304 از عناصر مختلف با درصدهای مختلفی تشکیل شده است. دو عنصر غالب آن کروم و نیکل هستند. حداقل مقدار کرومی که در استیل 304 ضد زنگ پیدا می کنید 18 درصد است، درحالیکه نیکل آن حداقل 8 درصد است. سایر عناصر موجود در استیل 304 شامل کربن(0.098 درصد)، نیتروژن(0.10 درصد)، گوگرد(0.03 درصد)، فسفر(0.045 درصد)، سیلیکون(0.75 درصد) و منگنز(2 درصد) است.

مقاومت در برابر خوردگی

استیل 304 در بسیاری از محیط ها که سایر مواد ممکن است تحت تاثیر زنگ زدگی قرار گیرند دربرابر خوردگی مقاوم است. کروم اضافه شده در آلیاژهای فولادی باعث مقاومت دربرابر خوردگی فولاد ضد زنگ 304 می شود. فولاد ضد زنگ آلیاژی از آهن است و وجود کروم از زنگ زدگی جلوگیری می کند. به همین دلیل است که بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده در محیط های دریایی از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند و در غیر این صورت این تجهیزات دچار زنگ زدگی می شوند، زیرا اغلب در معرض آب و رطوبت هستند. علاوه بر این، استیل 304 به دلیل ترکیب 8 درصد نیکل، در برابر اسیدهای آلی نسبتا تهاجمی مقاوم است. مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضد زنگ 304 کاربرد آنرا در محیط های مختلف افزایش می دهد. حتی بیشتر، با جلوگیری از زنگ زدگی به حفظ تجهیزات کمک می کند.

خواص جوشکاری خوب

وجود کروم و نیکل در فولاد ضد زنگ آنرا برای جوشکاری مناسب می کند. کروم تشکیل فریت را تسهیل می کند که هنگام جوشکاری بسیار مفید است. با استفاده از گرید 304L نسخه کربن پایین استیل 304، نیاز چندانی به آنیلینگ بعد از جوش ندارد. این امر آنرا برای استفاده در قطعات با گیج بالا مناسب می کند. خواص دمای پایین فولاد ضد زنگ 304 باعث سخت شدن قطعات و اتصالات جوش داده شده از طریق سردکاری می شود.

راحتی تمیزکاری

راحتی تمیز کاری باعث شده است خرید استیل 304 رایج باشد. تجهیزات ساخته شده از استیل 304 به راحتی با آب صابون تمیز می شوند. وقتی کثیفی سخت تری روی سطح فولاد ضد زنگ انباشته می شود می توانید بدون آسیب رساندن به تجهیزات خود، از مواد شوینده معمولی استفاده کنید. خوص ضد خوردگی فولاد ضد زنگ تمیز کردن آن با آب و صابون را آسان می کند، بدون اینکه زنگ زدگی انباشته شود.

جاذبه زیبایی شناسی

فولاد ضد زنگ 304 جذاب است و به محصولات و تجهیزات جذابیت بصری خوبی می بخشد. ظاهر براق اکثر وسایل آشپزی مانند قابلمه و تابه به دلیل استیل بودن است. با توجه به اینکه استیل ضد زنگ دربرابر خوردگی اسید میوه و سبزیجات مقاوم است ، بهترین گزینه برای ساخت اکثر لوازم آشپزخانه است.

استنلس استیل های سری 300 دارای گریدهای مختلفی است. از جمله گرید 302 و گرید 304. گرید 304 به دلیل داشتن ویژگی های مطلوب مانند مقاومت در برابر خوردگی و خواص جوشکاری خوب به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود. در مقایسه با سایر مواد مانند آلومینیوم، مس و برنج، استیل 304 برای مصارف خانگی و تجاری مناسبتر است. اکثر ماشین آلات روزمره، لوازم خانگی و تجهیزات از فولاد ضد زنگ استفاده می کنند. امروزه تخمین زده می شود که 40 درصد از تولید فولاد در سراسر جهان از فلز بازیافتی ساخته می شود.

خرید استیل 304

درصورتیکه ویژگی های بیان شده با انتخاب شما تطبیق دارد می توانید برای استعلام قیمت استیل 304 به وبسایت فولاد مارکت مراجعه کنید و ثبت سفارش کنید. کارشناسان فولاد مارکت آماده خدمت رسانی و مشاوره رایگان به شما هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.