| کد خبر: 253100 |

رپرتاژ آگهی؛

◄ نحوه اجرای طرح ترافیک در تهران سال 1402

طرح ترافیک از روزهای شنبه تا چهارشنبه در تهران از ساعت 6:30 صبح آغاز می‌ شود و در ساعت 18 به پایان می‌ رسد.

تین نیوز

مشکل ترافیک در تهران یک مشکل حل نشدنی و جدی است، اما با این حال مسئولین راهکارهایی را برای کنترل ترافیک در این کلانشهر پیشنهاد داده اند که یکی از این راهکارها تعیین طرح ترافیک است. حال در ادامه همراه ما باشید تا با ساعت طرح ترافیک تهران و هرآنچه باید از این طرح بدانید آشنا شوید.

طرح ترافیک از روزهای شنبه تا چهارشنبه در تهران از ساعت 6:30 صبح آغاز می شود و در ساعت 18 به پایان می رسد. البته باید گفت این زمان در هر فصل امکان تغییر دارد و براساس ساعت شلوغی و ترافیک تهران مشخص می شود. روزهای پنجشنبه ساعت طرح ترافیک تهران متفاوت است و از 6:30 صبح تا ساعت 13 اجرا خواهد شد. روزهای جمعه و سایر تعطیلی ها این طرح اجرا نخواهد شد و شما هیچ محدودیتی در تردد نخواهید داشت.

محدوده طرح ترافیک در شهر تهران سال 1402

برخی از مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران در محدوده طرح قرار دارند و لازم است که آن ها را بشناسید تا با علم بر این موضوع در این نواحی تردد داشته باشید. در ادامه لیست این مناطق را در اختیارتان قرار خواهیم داد:

شرق تهران

از میدان سپاه تا تقاطع ابن سینا

از تقاطع شریعتی تا میدان سپاه

از تقاطع مطهری تا انتهای ترکمنستان

از تقاطع ترکمنستان تا تقاطع شریعتی

از ابتدای مازندران تا میدان امام حسین

از تقاطع ملک تا تقاطع طالقانی

غرب تهران

از میدان راه آهن تا میدان انقلاب

از میدان انقلاب تا تقاطع 16 آذر

از تقاطع کشاورز تا تقاطع فاطمی

از خیابان انقلاب تا تقاطع کشاورز

شمال تهران

از تقاطع فاطمی تا تقاطع مطهری

از مطهری تا تقاطع ترکمنستان

از تقاطع فاطمی و کارگر تا ولیعصر

جنوب تهران

از ابتدای شوش تا میدان راه آهن

بیست روز تردد رایگان در محدوده طرح

اگر خانه یا محل کار شما در محدوده طرح قرار دارد، باید بدانید که اجازه بیست روز تردد در هر فصل به طور رایگان را دارید، البته این به شرطی است که پلاک خودرو شما برای تهران باشد. خودروهایی که پلاک آن ها برای شهرستان است می توانند 15 روز تردد رایگان در هرفصل داشته باشند. دقت داشته باشید که اگر سهمیه مجاز شما برای تردد تمام شود و شما وارد محدوده طرح شوید، خودرو شما جریمه خواهد شد. البته راه حلی برای این مشکل نیز وجود دارد و آن رزرو طرح ترافیک از سامانه تهران من است.

جریمه ورود به طرح ترافیک در سال 1402

حال شاید برای شما سوال پیش آید که اگر خارج از ساعت طرح ترافیک تهران وارد محدوده های غیرمجاز شوید، چه مقدار جریمه خواهید شد که در پاسخ به این سوال باید گفت بیشترین مبلغ جریمه برابر با 98 هزار و 550 تومان است. البته توصیه می شود برای پلاک خودرو خود طرح رزرو کنید تا بتوانید بدون نگرانی از جریمه به راحتی در مناطقی که می خواهید تردد داشته باشید. در سامانه تهران من بسته های مختلفی برای رزرو طرح ترافیک وجود دارد که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

روند رزرو طرح ترافیک

روند خرید و رزرو طرح برای تردد در ساعت طرح ترافیک تهران بسیار ساده است و توصیه می شود این کار را در سامانه تهران من انجام دهید. بنابراین در ابتدا وارد سامانه تهران من شوید و اطلاعاتی که از شما می خواهد را ثبت کنید. سپس می توانید این طرح را به صورت روزانه یا به صورت بسته هایی که برای شما آماده شده است انتخاب کنید و پرداخت طرح ترافیک را انجام دهید.

سامانه تهران من جامع ترین و کامل ترین سامانه برای انجام خدمات مربوط به خودرو مانند پرداخت خلافی خودرو، خرید طرح و .... است که کمک می کند شما در کوتاه ترین زمان و با بالاترین سرعت کارهایی که می خواهید را انجام دهید.

حتما طرح رزروی را استفاده کنید!

اگر برای تردد در ساعت طرح ترافیک تهران طرح رزرو کردید حتما از آن استفاده کنید، زیرا در غیر این صورت جریمه خواهید شد. البته امکان لغو طرح رزروی وجود دارد و برای این کار فرد باید تا ساعت شش صبح روز رزرو طرحی که خریده است را لغو کند تا مشمول جریمه نشود.

طرح زوج و فرد از درب منزل

طرح زوج و فرد از درب منزل از دیگر طرح ها برای کنترل ترافیک و همچنین آلودگی شهر تهران است که مطابق با این طرح افرادی که پلاک خودروی آن ها زوج است تنها می توانند در روزهای زوج و افرادی که پلاک خودرو  آن ها فرد است تنها در روزهای فرد می توانند در خیابان ها تردد داشته باشند و عدم توجه به این طرح با جریمه همراه خواهد بود که طبق آخرین مصوبه این جریمه برابر با 105 هزارتومان است.

پرداخت عوارض آزادراهی

پرداخت عوارض آزادراهی پردیس وتهران، به عنوان یکی از مسائلی که ممکن است برای رانندگان و مسافران سوالاتی به وجود بیاورد. عوارض آزادراهی، به عنوان هزینه ای که برای نگهداری و بهبود خدمات و امکانات راه ها و ایجاد شرایط مناسب برای رانندگان پرداخت می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

عوارضی

جمع بندی

 اگر ساکن تهران هستید یا به این شهر سفر کرده اید، کسب اطلاعات در رابطه با ساعت طرح ترافیک تهران حائز اهمیت است، زیرا عدم توجه به این موضوع می تواند جریمه و خسارت مالی را برای شما به همراه داشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.