| کد خبر: 252760 |

عربستان از طرح یک آسمان‌ خراش مکعبی‌ شکل غول‌ پیکر رونمایی کرد+ فیلم

عربستان سعودی می خواهد تا سال 2030 آسمان خراشی به ارتفاع 400 متر بسازد که داخل آن شبیه یک دنیای واقعیت مجازی خواهد بود.

تین نیوز

عربستان سعودی می خواهد تا سال 2030 آسمان خراشی به ارتفاع 400 متر بسازد که داخل آن شبیه یک دنیای واقعیت مجازی خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از دیجایتو، جاه طلبی های عربستان سعودی ادامه دارد و این کشور حالا از پروژه جدیدی برای احداث یک آسمان خراش غول پیکر به نام « مکعب » در شهر ریاض رونمایی کرده است. این آسمان خراش که اندازه هر ضلع آن حدود 400 متر خواهد بود، جلوه ای تازه به مرکز شهر ریاض خواهد داد که با پروژه «مربع جدید» متحول خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛

شهر فضایی نئوم؛ شگفتی عربستان برای دنیا

ماجرای طرح یک سازه غول پیکر دور برج خلیفه دوبی چیست؟

 

دولت عربستان در اطلاعیه ای اعلام کرد که قصد دارد در پروژه ای یک  هسته شهری  جدید را در منطقه ای به وسعت 19 کیلومتر مربع در پایتخت خود احداث کند. در مرکز این هسته شهری، آسمان خراشی به نام مکعب قرار می گیرد که ادعا شده است یکی از بزرگ ترین سازه های جهان خواهد بود.

این ساختمان با  ارتفاع 400 متری  رسماً در گروه آسمان خراش ها قرار می گیرد و بلندترین برج شهر ریاض خواهد بود. مکعب 2 کیلومتر مربع فضای کفی دارد و از این حیث تقریباً روی دست تمامی آسمان خراش های دنیا می زند. عربستان می خواهد در این آسمان خراش مراکز مختلفی، از هتل گرفته تا ساختمان های تجاری و تفریحی را بگنجاند.

درون برج مکعب عربستان شبیه یک دنیای واقعیت مجازی است

براساس ویدیویی که از معرفی این پروژه منتشر شده است، به نظر می رسد که طراحی داخلی مکعب چیزی شبیه به یک جهان واقعیت مجازی خواهد بود. این  تجربه فراگیر  اجازه می دهد وقتی پا به داخل این ساختمان می گذارید، بتوانید فضایی مثل مریخ یا درون اقیانوس ها را تجربه کنید.

آسمان خراش مکعبی عربستان

عربستان ادعا می کند این پروژه را با درنظرگرفتن اصول پایایی احداث خواهد کرد. بااین حال، مشخص نیست که این ادعا با چه ویژگی هایی پشتیبانی خواهد شد. در ویدیوی بالا، نمای بیرون ساختمان با  الگوهای مثلثی  خاصی دیده می شود که شبیه به سبک معماری نجدی است.

زمان بندی تکمیل این پروژه برای  سال 2030  در نظر گرفته شده است که شاید کمی خوش بینانه باشد. عربستان همچنین پروژه احداث شهر خطی The Line را آغاز کرده که درازای آن قرار است به 170 کیلومتر برسد. باید دید که درنهایت این پروژه ها در چه تاریخی تکمیل خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.