| کد خبر: 252557 |

سفر به اصفهان و آشنایی با حمل و نقل عمومی آن؛

صفر تا صد راهنمای سفر و حمل و نقل عمومی در اصفهان

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سفر علاوه بر کاهش هزینه سفر به شناخت نقاط مختلف شهر و هم صحبتی و آشنایی بیشتر با مردم شهر مقصد کمک می کند .

تین نیوز

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سفر علاوه بر کاهش هزینه سفر به شناخت نقاط مختلف شهر و هم صحبتی و آشنایی بیشتر با مردم شهر مقصد کمک می کند . به همین دلیل در سفر به اصفهان یکی از بهترین گزینه ها برای گردش در شهر استفاده از وسایل  حمل و نقل عمومی اصفهان مثل دوچرخه، مترو، اتوبوس و تاکسی است که به همه جای شهر به راحتی دسترسی دارند. در این مطلب قصد داریم درباره راهنمای حمل و نقل عمومی در اصفهان صحبت کنیم.

حمل و نقل عمومی اصفهان

حمل و نقل عمومی اصفهان با استفاده از مترو، تاکسی و اتوبوس انجام می گیرد و در سفر به اصفهان به وسیله آن ها می توانید به نقاط مختلف شهر و جاذبه های گردشگری اصفهان دسترسی داشته باشید.

همچنین اگر با ماشین شخصی به اصفهان سفر کنید برای تردد در سطح شهر ممکن است به طرح زوج و فرد برخورد کنید و به راحتی نتوانید با ماشین شخصی به جاذبه های گردشگری و مراکز خرید اصفهان دسترسی داشته باشید، پس بهتر است از شبکه حمل و نقل عمومی که در اصفهان تنوع بالایی دارند استفاده کنید.

مترو اصفهان

مترو اصفهان

یکی از وسایل حمل و نقل عمومی که به تازگی در اصفهان شروع به کارکرده مترو است. در حال حاضر فقط یک خط شمال به جنوب اصفهان از سه خط مترو این شهر افتتاح شده که از ایستگاه دفاع مقدس تا ایستگاه قدس ادامه دارد و با استفاده از مسیرهایی که از این خط مترو عبور می کند می توانید به مناطق اصلی شهر بروید. خط یک مترو اصفهان در حال حاضر از مسیرهای دفاع مقدس، کوی امام، دانشگاه آزادی، شریعتی، سی و سه پل، انقلاب، امام حسین، تختی، شهدا، چمران، دپو کاوه، جابر، شهید علیخانی، دکتر مفتح، گلستان، بهارستان و قدس عبور می کند و می توانید با استفاده از آن به برخی جاذبه های اصفهان که در نزدیکی این ایستگاه ها واقع شده اند بروید.

اتوبوس های شهری اصفهان – حمل و نقل عمومی اصفهان

اتوبوس شهری اصفهان

از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی قدیمی و پرطرفدار که معمولا به تمام نقاط شهر دسترسی دارند اتوبوس های شهری اصفهان است. اتوبوس های اصفهان مثل دیگر شهرها به دو نوع اتوبوس خطی و BRT تقسیم شده است.

درواقع اتوبوس های خطی اصفهان از ۱۷۶ خط و بیش از ۱۶۰۰ اتوبوس تشکیل شده و یکی از بهترین سیستم های اتوبوس رانی کشور شناخته می شود، شبکه مناسبی برای دسترسی به نقاط مختلف شهر است. اتوبوس های BRT اصفهان هم از شش خط تندرو تشکیل شده که سه خط آن از باقوشخانه تا میدان قدس، از باقوشخانه تا میدان جمهوری و از میدان احمدآباد تا پایانه ارغوانی را شامل می شود که برای استفاده از آن ها باید کارت الکترونیک به همراه داشته باشید.

تاکسی اصفهان

اگر قصد سفر درون شهری در اصفهان را دارید، یکی از بهترین گزینه ها استفاده از تاکسی اصفهان است که در انواع مختلف مثل تاکسی بی سیم، تاکسی گردشی، تاکسی تلفنی، تاکسی آنلاین با استفاده از برنامه اسنپ، تپسی یا راید، تاکسی ترمینال، تاکسی راه آهن، تاکسی فرودگاه و تاکسی تلفنی است که در سطح شهر تردد دارند.

دوچرخه سواری در اصفهان 

دوچرخه سواری - اصفهان

دوچرخه سواری در اصفهان یکی از راه های محبوب برای گشت وگذار در شهر و جز حمل و نقل عمومی اصفهان است که می توانید با اجاره دوچرخه از ایستگاه های دوچرخه که در سطح شهر واقع شده اند و با تحویل مدارک موردنیاز برای مدت زمان مشخص شده دوچرخه اجاره کرده و در نصف جهان تردد کنید. اجاره دوچرخه در اصفهان نیاز به مدارک و شرایطی دارد که در ادامه شرایط مورد نیاز برای اجاره دوچرخه را بررسی خواهیم کرد:

شرایط اجاره دوچرخه 

۱. از جمله مدارک مورد نیاز برای اجاره دوچرخه ارائه کارت ملی یا شناسنامه است که می توانید با امانت گذاشتن آن ها دوچرخه را از ایستگاه تحویل بگیرید.

۲. با ارائه هر کارت ملی یا شناسنامه تنها می توانید یک دوچرخه اجاره کنید.

۳. امکان اجاره دوچرخه برای افراد زیر ۱۵ سال و بانوان وجود ندارد.

۴. مدت زمان استفاده از دوچرخه حداکثر ۲ ساعت است و در انتها باید دوچرخه را از هر ایستگاه که تحویل گرفته اید به همان ایستگاه تحویل دهید.

درشکه سواری در اصفهان

میدان نقش جهان - اصفهان

بدون شک در سفر به اصفهان با درشکه هایی که در سطح شهر به خصوص در میدان نقش جهان قرار دارند روبه رو شده اید. اگر دوست دارید نصف جهان را با یک وسیله متفاوت بگردید بهترین انتخاب برای حمل و نقل عمومی اصفهان، درشکه سواری است. با استفاده از آن می توانید در بعضی مسیرهای خاص مثل میدان نقش جهان درشکه سواری کرده و به دیدن جاذبه های تاریخی که در اطراف این میدان قرار دارند بروید و علاو ه بر بازدید از جاذبه ها و بازار میدان نقش جهان از معاشرت با مردم بومی اصفهان لذت ببرید.

سایت نقشه ترافیک اصفهان

در سفر به اصفهان اگر قصد پیاده روی یا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اصفهان را دارید بهتر است از سایت نقشه ترافیک اصفهان استفاده کنید. با استفاده از این سایت که نقشه کل اصفهان را در برمی گیرد می توانید اماکن مهم شهر مثل ایستگاه های اتوبوس، مترو، تاکسی، اماکن اقامتی، رستوران، بازارها و مراکز خرید، جاذبه های تاریخی و گردشگری، پمپ بنزین و بسیاری موارد دیگر را مشاهده کنید. همچنین با استفاده از آن می توانید در صورت سوار شدن ،مسیریابی انجام دهید و اگر دکمه ترافیک معابر را فعال کنید می توانید از آخرین وضعیت حمل و نقل و ترافیک اصفهان اطلاع پیدا کنید.

اصفهان کارت

اصفهان کارت

اصفهان کارت یکی از کارت های هوشمند و الکترونیک برای تردد در شهر است که با استفاده از آن می توانید کرایه تاکسی، اتوبوس، مترو و دوچرخه را پرداخت کنید. اگر قصد اقامت طولانی مدت و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اصفهان را دارید می توانید با خرید این کارت از باجه های فروش بلیط که در سطح شهر قرار دارند، اصفهان کارت تهیه کرده و آن را حداکثر تا مبلغ ۲۰۰۰۰ تومان شارژ کنید و علاوه بر پرداخت کرایه وسایل نقلیه می توانید از آن برای پرداخت ورودی شهربازی و مراکز تفریحی، پارکینگ و باغ پرندگان استفاده کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: الی گشت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.