| کد خبر: 252555 |

شگفتی های کشور چین برای سفر؛

۱۰ تا از دیدنی ترین جاذبه های چین که در هیچ جای دنیا نمیبینید!

چین از ابتدای تاریخ تا به امروز به کشور شگفتی های باستانی معروف بوده است. حتی در دنیای مدرن امروز هم جاذبه های چین شگفتی های خود را از دست نداده اند و هم چنان جزو عجیب و حیرت انگیزترین جاذبه های دیدنی دنیا هستند.

تین نیوز

چین از ابتدای تاریخ تا به امروز به کشور شگفتی های باستانی معروف بوده است. حتی در دنیای مدرن امروز هم  جاذبه های چین شگفتی های خود را از دست نداده اند و هم چنان جزو عجیب و حیرت انگیزترین جاذبه های دیدنی دنیا هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت، این کشور به لطف عظمت و پهنایی که دارد، می تواند هر ساله میزبان تعداد زیادی توریست باشد. در هر گوشه از کشور چین یک جاذبه گردشگری بسیار شگفت انگیز هم دیده می شود. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری الی گشت، ۱۰ مورد از دیدنی ترین جاذبه های چین و شگفتی های این کشور پهناور را برای شما معرفی کرده ایم. با ما همراه باشید تا سفری کوتاه به کشور شگفتی های باستانی، چین بیندازیم.

دیوار چین یکی جاذبه های چین

دیوار چین

اهمیت این دیوار در فرهنگ چین از این جمله معلوم می شود که می گویند ” هیچ سربازی یک قهرمان واقعی نمی شود مگر این که روی دیوار چین قدم بگذارد”. این دیوار که ۶.۰۰۰ کیلومتر طول داشته و تقریبا شرق چین را به غرب آن وصل کرده و از بسیاری از شهرهای چین عبور می کند، در تاریخ چین و حفظ این امپراتوری نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است. این دیوار که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری چین است، برای جلوگیری از یورش اقوام صحراگرد ساخته شد و بسیاری از کارگران چینی هنگام ساخت این دیوار جان باختند.

ارتفاع این دیوار در بیشتر نقاط بین ۴ تا ۸ متر است، اما در برخی از مناطق به ۱۶ متر هم می رسد. عرض آن هم به قدری است که پنج سواره بتوانند هم زمان از آن عبور کنند. امروزه منطقه بادالینگ که در شهر پکن قرار دارد، یکی از پربازدیدترین مناطق دیوار چین است. دسترسی به این بخش با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی پکن بسیار راحت بوده و افراد می توانند به راحتی از آن بازدید کنند.

شهر ممنوعه پکن در لیست جاذبه های چین

شهر ممنوعه پکن - چین

یکی از مهم ترین و بزرگترین بناها و جاذبه های چین، کاخ امپراتوری پکن یا همان شهر ممنوعه است. این بنا درست در قلب پکن ساخته شده و به هیچ عنوان نباید بازدید از آن را هنگام سفر خود به پکن از دست بدهید. ساخت این بنا از سلسله یوآن در سال های ۱۲۷۱ تا ۱۳۶۸ شروع شد. اما این سلسله موفق به کامل کردن این بنا نشد و بیشتر بناهایی که امروزه در شهر ممنوعه پکن مشاهده می کنیم را در سال های ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۰ ساخته اند. این کاخ بسیاری عمارت های شگفت انگیز در خود جای داده و منزل بیش از ۲۴ امپراتور سلسله های مختلف چین بوده است. دلیل نام گذاری کاخ امپراتوری به عنوان شهر ممنوعه، این است که کسی به غیر از خانواده سلطنتی حق ورود به این کاخ را نداشته است.

آدرس: چین، پکن، دونگچنگ، خیابان جینگشان ۴

ارتش تراکوتا، یکی از عجیب ترین جاذبه های چین

ارتش تراکوتا  چین

ارتش تراکوتا یکی از جالب ترین جاذبه های چین است که در دهه ۱۹۷۰ میلادی و هنگام حفاری در شیان کشف شد. این بنای باستانی که در زیر شهر مدفون شده بود، در واقع معبد اولین امپراتور چین است. پس از دفن امپراتور، مجسمه بیش از ۸.۰۰۰ سرباز که درست اندازه آدم های زنده بودند به همراه مجسمه ۵۲۰ اسب رو به روی آرامگاه امپراتور ساخته شد تا از روح او محافظت شود. با وجود این که بسیاری از مجسمه ها به دلیل گذشت زمان خراب شده بودند، اما دولت چین رفته رفته تمام آن ها را مرمت کرد. امروزه ارتش تراکوتا یکی از دیدنی ترین جاذبه های چین است که افسانه های مهیب زیادی هم درباره آن گفته می شود.

آدرس: چین: شانشی، شیان، منطقه لینتونگ

کاخ تابستانی چین در پکن

کاخ تابستانی پکن - چین

یکی از پر بازدیدترین جاذبه های چین، کاخ تابستانی پکن است. این کاخ به قدری زیباست که حتی مورد تعریف و تمجید بسیاری از شاعران غربی هم قرار گرفته است. متاسفانه در طول سال ها، با وقوع جنگ های پی در پی و حملاتی که به این بنا شده است، امروزه چیز زیادی از آن باقی نمانده است. اما هنوز هم می توان از این کاخ که روزی استراحت گاه امپراتورهای چین بوده است دیدن کرد و از مناظر زیبای اطراف آن لذت برد.

در این کاخ قسمت های زیادی مانند کاخ اصلی و سالن تاتر وجود دارد. سالن تاتر این کاخ در گذشته محل اجرای نمایش ها و رقص های سنتی چین بوده است. با وجود این که بسیاری از بخش های کاخ تابستانی پکن از بین رفته است، اما هنوز هم یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی چین است و توصیه می کنیم تا بازدید از آن را از دست ندهید.

آدرس: چین، منطقه هایدیان، جاده شینجیانگ گونگمن ۱۹

رودخانه لی از جمله جاذبه های طبیعی چین

رودخانه لی - چین

شهر گویلین یکی از شهرهای سرسبز چین است که جاذبه های طبیعی زیادی را در خود جای داده است. اما بیشتر شهرت و آوازه خود را بی شک مدیون رودخانه لی است. رودخانه لی که یکی از مکان های دیدنی چین به حساب می رود، از دل شهر عبور کرده و از کوه های کارست نیز گذر می کند. بسیاری از شاعران و نویسندگان دنیا در طول تاریخ به این رودخانه آمده اند تا چشم انداز آن الهام بخش شعر و داستان هایشان باشد. اما امروزه این رودخانه بیشتر مورد توجه توریست هایی قرار گرفته است که به چین می روند تا با طبیعت این کشور آشنا شوند. بهترین راه بازدید از این رودخانه که یکی از دیدنی ترین جاذبه های چین است، این است که سوار قایق تفریحی شده و از مناظر لذت ببرید.

مرکز حفاظت از پانداها یکی از جاذبه های چین

یکی از اولین چیزهایی که با شنیدن اسم چین به ذهن دوست داران حیوانات می آید، پانداست. بزرگترین و دیدنی ترین مرکز حفاظت از پانداها در چین قرار داشته و خود تبدیل به یکی از جاذبه های چین شده است. افرادی که به حیوانات علاقه دارند یا به همراه فرزندان خود به چین سفر کرده اند، به هیچ عنوان نباید بازدید از مرکز حفاظت از پانداهای چین را از دست بدهند.

در این مرکز می توانید تمامی روتین زندگی یک پاندا و نحوه رسیدگی به آن را مشاهده کنید. حتی امکان این که بتوانید داوطلبانه به این خرس های دوست داشتنی غذا بدهید و از آن ها برای مدتی مراقبت کنید هم وجود دارد. مرکز حفاظت از پانداها می تواند یکی از بهترین جاذبه های چین برای فرزندان شما باشد. پس در سفر خانوادگی به چین، به هیچ عنوان بازدید از این مرکز را از دست ندهید.

آدرس: چین، سیچوآن، چنگدو، منطقه چنگهوآ، خیابان شیونگ مائو

رودخانه یانگ تسه، بلندترین رودخانه آسیا

رودخانه یانگ تسه - چین

پس از رودخانه های آمازون و نیل، رودخانه یانگ تسه بلندترین رودخانه جهان است.  این رودخانه که در بین مردم چین با نام رود بلند شناخته می شود، مهم ترین رودخانه چین است. یانگ تسه ۶.۰۰۰ کیلومتر طول داشته و از تبت در غرب به شانگهای در شرق می رسد. این رودخانه برای بیش از ۲.۰۰۰ سال یکی از اصلی ترین راه های سفر برای چینی ها بوده است.

بیش از یک چهارم زمین های کشاورزی چین هم با استفاده از این رودخانه سیراب می شدند. بازدید از این رودخانه در شهرهای زیاد و نقاط متعددی امکان پذیر است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان بازدید از این رودخانه که یکی از زیباترین جاذبه های چین است را از دست ندهید.

باغ های شهر سوژو از جمله زیباترین جاذبه های چین

باغ لینگرینگ شهر سوژو - چین

باغ های شهر سوژو یکی از مهم ترین بناهای چین هستند که توانسته اند با معماری خود، در لیست میراث ملی یونسکو هم قرار بگیرند. این باغ های زیبا که امروزه یکی از جاذبه های چین محسوب می شوند، در قرن ۱۱ و در دل شهر تاریخی سوژو ساخته شده بودند. در آن سال ها در این شهر باغ های بسیاری ساخته شد که متاسفانه تعدادی از آن ها بر اثر گذر زمان از بین رفتند.

اما در بین باغ هایی که باقی مانده و به یکی از جاذبه های چین تبدیل شدند، باغ لینگرینگ یکی از معروف ترین آن هاست. این باغ به ۴ بخش تقسیم شده و تمامی بناهای آن زیبایی و شکوه مخصوص به خود را دارد. اگر به چین و شهر سوژو سفر می کنید، به هیچ عنوان بازدید از این باغ را از دست ندهید.

آدرس: چین، سوژو، منطقه گوسو، خیابان دونگبی

کاخ پوتالا، یکی از جاذبه های چین در لیست میراث ملی یونسکو

کاخ پولاتا - چین

یکی دیگر از جاذبه های چین که در لیست میراث ملی یونسکو به ثبت رسیده و اهمیت بسیار زیادی برای چین دارد، کاخ پوتالاست. این کاخ یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین معماری های تاریخی چین را به نمایش گذاشته و برای سال ها محل زندگی دالای لاما بوده است. سالیان سال این کاخ یکی از مراکز سیاسی و مذهبی چین محسوب می شده و بسیاری از گنجینه های مذهبی این کشور در این کاخ قرار گرفته بوده است.

امروزه درب های این کاخ به روی تمامی مردم باز شده است تا از این کاخ دیدن کنند. این کاخ بخش های زیادی داشته که برخی از آن ها شامل اتاق مطالعه، محل استراحت، اتاق اصلی و باغ جواهر است. این باغ که به دستور خود دالای لاما ساخته شده، یکی از دیدنی ترین بخش های کاخ پوتالا محسوب می شود. اگر قصد سفر به چین و بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری چین را دارید، بازدید از کاخ پوتالا را به هیچ عنوان از دست ندهید.

آدرس: چین، تبت، لاسا، جاده مرکزی پکن

بودای بزرگ لشان، یکی از جاذبه های باستانی چین

بودای بزرگ لشان - چین

بودای بزرگ لشان، بزرگترین مجسمه بودای جهان بوده که ساخت آن ۹۰ سال طول کشیده است. این مجسمه که تمام آن از یک سنگ بزرگ ساخته شده ۷۱ متر ارتفاع داشته و یکی از بهترین جاذبه های چین محسوب می شود. محل ساخت بودای بزرگ لشان در محلی بوده است که مسیر نگاهش به رودخانه برسد. این رودخانه روزی محل تجارت و حمل و نقل کالاهای تجاری بوده است. به همین دلیل بودا را رو به روی آن ساختند تا همیشه مراقب بارهای تجاری چینی ها باشد. این بودای عظیم الجسه هم توانسته جای خود را در لیست میراث ملی یونسکو باز کرده و بازدید از آن به تمامی مسافران پیشنهاد می شود. دسترسی به این بودا خیلی سخت نبوده و تمامی افراد می توانند با تورهای داخل شهر و یک روزه به این بنا بروند.

آدرس: چین، سیچوآن، لشان، منطقه شیزونگ، جاده لینگیون

کلام آخر درباره جاذبه های چین

در این مقاله ۱۰ مورد از دیدنی ترین جاذبه های چین را با هم بررسی کردیم. همان طور که پیش تر اشاره شد، چین یکی از بزرگترین و شگفت انگیزترین کشورهای جهان با تاریخی غنی است. به همین دلیل در این کشور بیشتر می توانید جاذبه های دیدنی باستانی پیدا کنید. درباره بسیاری از جاذبه های دیدنی چین مانند شهر ممنوعه و ارتش تراکوتا، داستان ها و افسانه های زیادی وجود دارد. حتی اگر به بناهای باستانی و تاریخی چین علاقه نداشته باشید، طبیعت این کشور می تواند شما را مجذوب خود کند. به همین دلیل توصیه می کنیم که حتما با تمام جاذبه های چین آشنا شده و یک برنامه سفر خوب برای خود تهیه کنید. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    هیچ نکته و ویژگی مثبتی در این تصاویر ندیدم
    شمال ایران خودمون قشنگ تر هستش
    فقط تنها هنری که چینی ها داشتن همین هستش که کنار کوهی یا صخره ای یک پله کان یا جاده ای درست کنند

  • شاهین 0 0

    چندان هم ارزش دیدن نداره

  • هیوا 0 0

    شما یکبار تشریف ببر از نزدیک ببین بعدا بفرمایید چیزی نیست