| کد خبر: 252071 |

◄ معرفی سامانه جامع اعلام نرخ اتوبوس های بین شهری

قیمت بلیط اتوبوس در میان قیمت بلیط سایر وسایل نقلیه بسیار کم و به‌صرفه است. به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه برای سفرکردن به شهرهای داخلی و حتی خارجی می‌باشد.

تین نیوز

قیمت بلیت اتوبوس در میان قیمت بلیت سایر وسایل نقلیه بسیار کم و به صرفه است. به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه برای سفرکردن به شهرهای داخلی و حتی خارجی می باشد.

به گزارش تین نیوز ، عوامل متعددی بر روی قیمت بلیت اتوبوس تاثیر گذار هستند از جمله مسافت طی شده توسط اتوبوس، شرکت اتوبوسرانی و نوع اتوبوسی که برای سفر انتخاب می کنیم.

معرفی سامانه 141؛ جامع اطلاع رسانی جاده های کشور

◄ چگونه برای ثبت شکایت از اتوبوس های بین شهری اقدام کنیم؟

مسافت بین مبدأ و مقصد، اولین عامل تعیین کننده قیمت بلیت اتوبوس است؛ طبیعی است هرچه این مسیر طولانی تر باشد، قیمت بیشتر می شود. برخلاف قیمت بلیت هواپیما، مقصد، نقشی در افزایش قیمت بلیت اتوبوس ندارد و به همین دلیل حتی قیمت آن برای مسیرهای پرتردد مانند مسیر تهران مشهد در بازه های زمانی پیک سفر مانند نوروز ثابت است.

شرکت های اتوبوسرانی متعددی مانند شرکت بین المللی گیتی پیما ایران، مارال سیر ایرانیان، سفر سیر آریا، تک سفر ایرانیان، سیر و سفر، پی ام تی و همسفر چابک سواران در حال ارائه خدمات در ترمینال های مسافربری سطح کشور هستند. هرکدام از این شرکت ها سیاست های خاص خود را در ارائه خدمات دارند؛ اما با توجه به نوع اتوبوس مجاز به قیمت گذاری دلخواه نیستد. 

اتوبوس های بین شهری هم سه نوع تقسیم می شوند: اتوبوس درجه 1، اتوبوس VIP کلاسیک، اتوبوس VIP تختخواب شو.

اتوبوس های درجه 1 که به اتوبوس های عادی یا معمولی معروف هستند؛ بیشترین متقاضی را دارند و تقریباً در تمام شهرها و شهرستان های سطح کشور مشغول به جابه جایی مسافر می باشند. این اتوبوس ها معمولاً 40 تا 50 صندلی دارند؛ پُشتی صندلی آن ها فقط کمی تغییر وضعیت می دهد و قابلیت تخت خواب شو ندارند و به طور کلی خدمات کمی را به مسافران ارائه می دهند.

اتوبوس وی آی پی بهترین نوع اتوبوس برای سفر زمینی می باشد. درست است که قیمت بلیت اتوبوس VIP کلاسیک کمی بیشتر از اتوبوس درجه 1 است؛ اما صندلی های این نوع اتوبوس کمی بزرگتر هستند و امکان نیمه تخت خواب شو دارند. با این تفاسیر به نظر می رسد اتوبوس وی آی پی کلاسیک برای کسانی مناسب است که در کنار قیمت مناسب، می خواهند رفاه نسبی هم داشته باشند.

سومین نوع اتوبوس که بهترین اتوبوس برای سفر داخلی و حتی خارجی محسوب می شود اتوبوس وی آی پی تخت خواب شو می باشد. این نوع اتوبوس معمولاً ظرفیت 25 نفر دارند؛ صندلی های آن نسبت به صندلی دیگر اتوبوس ها بزرگتر است و در یک ردیف دونفره و یک ردیف یک نفره چیده شده اند. همان طور که از نام این اتوبوس برمی آید، صندلی های آن قابلیت تخت خواب شو دارند. همین ویژگی آن را به گزینه مناسبی برای سفرهای طولانی از شمال به جنوب و از شرق به غرب ایران تبدیل کرده است. 

با توجه به توضیحات مرتبط باعوامل تاثیرگذار بر روی قیمت بلیت اتوبوس ها، اتحادیه شرکت های تعاونی مسافر کشور، سامانه ای  به نام "سامانه جامع نرخ اتوبوس ها"، در اختیار مسافران قرار داده است. در این سامانه نرخ بلیت اتوبوس های بین شهری بر اساس نوع اتوبوس معمولی، درجه 1، درجه 2، تک صندلی 30 نفره و  وی آی پی 25 نفره تقسیم بندی شده است.  

جهت ورود به سامانه جامع نرخ اتوبوس ها، اینجا کلیک نمایید. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.