| کد خبر: 251115 |

۶ مقصد جذاب برای سفر های نوروزی

هرچقدر هم که اهل سفر باشید، سفرهای نوروزی حال و هوای دیگری دارند.

تین نیوز

هرچقدر هم که اهل سفر باشید، سفرهای نوروزی حال و هوای دیگری دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سفر مارکت، هرچقدر هم که اهل سفر باشید، سفرهای نوروزی حال و هوای دیگری دارند. به خاطر همین است که انتخاب مقصد و تهیه تورهای مسافرتی برای نوروز، برنامه‌ریزی زیادی می‌خواهد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی ۶ مقصد جذاب برای سفر های نوروزی بپردازیم. با ما همراه باشید.

پرتوریا، آفریقای جنوبی

پرتوریا، آقریقای جنوبی

پرتوریا یک شهر قدیمی و زیبا در کشور آفریقای جنوبی است که در نزدیکی شهر ژوهانسبورگ قرار گرفته است. این شهر یکی از مناطق دیدنی آفریقای جنوبی به شمار می‌رود و به دلیل معماری بی‌نظیر و طبیعت جذابی که دارد جز بهترین مناطق گردشگری این کشور است. خرید بلیط هواپیما و سفر به پرتوریا در تعطیلات نوروز می‌تواند یک ایده عالی باشد.

پرتوریا، آفریقای جنوبی

 صاعقه‌های پرتوریا در آفریقای جنوبی به دلیل واقع شدن در نیم کره جنوبی زمین و نزدیکی به قطب جنوب و همچنین قرار گرفتن در راستای قاره آفریقا ویژگی‌های خاصی دارد. این صاعقه‌ها از بهار در آفریقای جنوبی در ماه اکتبر آغاز می‌شوند. همچنین تا آخر اواخر پاییز در این کشور ادامه دارند. معمولا خوشه‌ای بزرگی از رعد و برق‌ها، ممتد هستند و قدرت آزادسازی برق بسیار زیادی دارند. به گونه‌ای که در یک چشم به هم زدن می‌توانند تا هشت خوشه‌ی کوچک و بزرگ را در افق درست کنند. به همین دلیل است که شهروندان و به ویژه گردشگران در این کشور هنگام مشاهده چنین پدیده‌ای حتما دقایقی توقف کرده به تماشای زیبایی‌های آن می‌پردازند. اگر تور لحظه آخری با قیمت بلیط هواپیما  برای این شهر پیدا کردید، آن را از دست ندهید.

پرتوریا، آفریقای جنوبی

 

مایورکا، اسپانیا

مایورکا، اسپانیا

قابل انکار نیست که اسپانیا نمونه‌ی بارز یک کشور گردشگرپذیر و محبوب در مدیترانه است. اما پیشنهاد می‌کنم در اسپانیا خیلی به بارسلون و یا مادرید و یا حتی سویل (سویا) نزدیک نشوید. این شهرها بسیار زیبا هستند و حتماً‌ ارزش بازدید را دارند، اما اگر کمی در اسپانیا ماجراجویی کنید، مطمئناً‌ جاهایی را می‌بینید که همیشه قدردان خودتان خواهید بود. یکی از زیباترین نقاط اسپانیا، جزیره ی مایورکا است.

اسپانیا

در اطراف اسپانیا چندین جزیره قرار دارند که چهار تا از آن‌ها محبوب‌تر هستند و گردشگران بیشتری به آن‌ها سفر می‌کنند. در میان این چهار جزیره، مایورکا بزرگ‌ترین آن‌هاست. سفر به مایورکا هم آسان است. از بارسلون تا مایورکا فقط یک ساعت پرواز است. البته اگر دوست دارید سفر با کشتی را هم تجربه کنید، بسیار عالی می‌شود. چرا که با کشتی هم می‌توانید به مایورکا بروید. اگر به مایورکا سفر کنید،‌ قطعا از آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای لذت خواهید برد. اما فراموش نکنید غذاهای محلی و بومی منطقه را هم امتحان کنید.

اسپانیا

 

جزایر جنوبی ایران

جزیره هرمز

در داخل کشور هم جذابیت‌های زیادی برای گذراندن تعطیلات نوروز وجود دارد. هر سال با رسیدن عید نوروز جزایر کیش، چابهار، قشم، هنگام و هرمز پر از گردشگرانی می‌شوند که در طول سال از جاذبه‌های گردشگری این جزیره‌ها داستان‌های زیادی شنیده‌اند.

کیش

داستان خاک سرخ هرمز، دره ستارگان قشم، دلفین‌های جزیره هنگام و تفریحات لوکس کیش، چیزهایی نیستند که بتوان به سادگی از آن‌ها گذشت. فروردین آخرین فرصت برای بازدید از جزایر جنوب کشور است. چرا که بعد از آن گرما و رطوبت بالای هوا، گردش را سخت می‌کند. سفر به شهرهای جنوبی در عید به برنامه‌ریزی نیاز دارد. چرا که تعداد زیادی از مسافران برای نوروز به شهرهایی چون کیش، چابهار و بقیه شهرهای جنوبی سفر می‌کنند. در نتیجه احتمال این که برای اقامت در این شهرها به مشکل بخورید بسیار است. البته می‌توانید رزرو هتل و خرید تور را از دو ماه قبل انجام دهید تا خیالتان راحت باشد.

کوه های مریخی چابهار

 

پراگ، جمهوری چک

پراگ، جمهوری چک

از زیبایی پراگ هر چه بگوییم کم گفتیم. پراگ، پایتخت کشور جمهوری چک و چهاردهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است. این شهر در شمال غربی کشور چک بر روی رودخانه ولتاوا بنا شده است. پراگ حدوداً در همان عرض جغرافیایی واقع شده که فرانکفورت، پاریس و ونکوور قرار دارند. ساختمان‌های تاریخی باروک و زمین‌های سنگفرش بخشی از این شهر هستند که به آن روح می‌دهند. شهرداری پراگ اجازه تخریب هیچ کدام از ساختمان‌های باروک را به ساکنان آن نمی‌دهد تا بتواند معماری شهر را حفظ کند.

پراگ

چک دارای تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد و برفی است. به دلیل وجود ارتفاعات مختلف، آب و هوای این کشور، از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر فرق دارد. بهترین زمان برای سفر به چک را می‌توانیم فصل بهار بدانیم که هم هوا ملایم و مطبوع است و هم درختان شکوفه کرده‌اند و منظره‌ی زیبایی در پیش رو است. البته ناگفته نماند که زمستان‌های این شهر هم بسیار دیدنیست.

پراگ

فستیوال موسیقی بهاری پراگ محل دائمی اجرای برنامه هنرمندان برجسته، ارکسترهای سمفونی و گروه‌های موسیقی مجلسی جهان به شمار می‌رود. این فستیوال، رویدادی بین المللی است و از نظر بزرگ‌ترین هنرمندان روز همواره و هنوز به عنوان رویدادی معتبر به شمار می‌آید. همچنین کارناوال پراگ (Bohemian carnival) برای زنده نگه داشتنن حس و حال کارناوال‌های قرون وسطایی سنتی، هر سال برگزار می‌شود.

در بهار زمانی که گرما و رنگ این کارناوال همه جا را فرا می‌گیرد، سختی و مشقت فصل زمستان فراموش می‌شود. این رویداد سالانه از جشنواره‌های سنتی رنگارنگ در دوره باروک است! همثل جشنی که هنرمندانی چون موتزارت تجربه می‌کرده‌اند. برنامه‌های آن عبارتند از: رژه‌هایی با لباس‌های ویژه، اجرای کنسرت و نمایش، جشن بالماسکه کودکان و برنامه‌های غافلگیرکننده دیگری که در هر گوشه و کنار این شهر منتظر شما است. پس با سفر به پراگ در عید نوروز، می‌توانید کارناوال‌ها و فستیوال‌های زیادی را تماشا کنید. 

 

پوکت، تایلند

تایلند

جزیره پوکت، در جنوب غربی کشور تایلند و در فاصله حدودا ۸۶۳ کیلومتری جنوب بانکوک (پایتخت تایلند) قرار گرفته و بسیاری از گردشگران معتقدند این شهر تمام ویژگی‌های لازم برای یک تعطیلات عالی را دارد. در این جزیره سواحل شنی زیبایی وجود دارند که چندین کیلومتر در کناره دریا کشیده شده‌اند و آب زلال سواحل آن منظره‌هایی زیبا را ایجاد کرده که بسیار تماشایی هستند.

تایلند

تقریبا ۱۷ درصد از مساحت جزیره پوکت تایلند به کوه‌ها اختصاص دارد و این کوه‌ها از شمال به جنوب جزیره کشیده شده‌اند. یکی دیگر از جذابیت‌های پوکت، شب‌های آن است که به معنای واقعی کلمه «Night Life» را تجربه می‌کنید و می‌توانید دنیایی دیگر از جذابیت‌های جزیره پوکت را در شب ببینید. اگر اهل زندگی شبانه هستید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا یک بلیط پوکت تهیه کنید و راهی این جزیره زیبا شوید. فستیوال‌های شبانه، گره‌های موسیقی زنده، دی‌جی‌های بین‌المللی و خیلی از تفریحات دیگر، همگی در شب با حال و هوای دیگری در جریانند. زندگی شبانه در پاتونگ جزیره پوکت، حال و هوای دیگری دارد. این بخش از جزیره مثل یک شهر کوچک است و گردشگران زیادی را هم به سمت خود جذب می‌کند.

تایلند

 

سخن آخر

امیدواریم مقاصدی که در این مطلب معرفی کردیم، برای شما جذاب بوده باشند و بتوانند به یکی از مقاصد سفرهای نوروزیتان تبدیل شوند. برای سفر به هر شهر از هر کشوری می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کرده و ارزانترین بلیط هواپیما، هتل و تورها را در آن جا پیدا کنید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.