| کد خبر: 249703 |

◄ معرفی کامل فرودگاه امام خمینی، راه های دسترسی و امکانات

فرودگاه بین المللی امام خمینی را میتوان به عنوان شاهراه اصلی پروازهای بین المللی ایران دانست، این فرودگاه که در ۳۰ کیلومتری شهر تهران و در میانه بزرگراه تهران-قم واقع شده است.

تین نیوز

فرودگاه بین المللی امام خمینی را میتوان به عنوان شاهراه اصلی پروازهای بین المللی ایران دانست، این فرودگاه که در ۳۰ کیلومتری شهر تهران و در میانه بزرگراه تهران-قم واقع شده است، در حال حاضر پذیرای بیش از ۷۰۰ پرواز در هفته به ۳۰ مقصد جهان است که همه این پروازها به واسطه بیش از ۴۰ شرکت هواپیمایی که در این فرودگاه مشغول فعالیت هستند صورت میگیرد. 

به گزارش تین نیوز ، فرودگاه امام خمینی در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار در حوزه اداری شهرستان ری ساخته شده است. کلنگ ساخت این فرودگاه در سال ۱۳۴۶ پس از ارائه پیشنهاد ساخت آن توسط سازمان ایکائو بر زمین زده شد. شرکت ایکائو با ارائه طرحی مبنی بر ساخت فرودگاهی مدرن و مجهز به جهت استفاده از موقعیت ترانزیتی ایران بین آسیا و اروپا شروع به ساخت این فرودگاه نمود. ساخت این فرودگاه تا روی کار آمدن جمهوری اسلامی ادامه داشت و پس از آن متوقف شد.

پس از عبور از دوران جنگ تحمیلی فرایند ساخت این فرودگاه مجددا از سر گرفته شد و در سال ۱۳۸۳ فاز اول این فرودگان تاسیس و به بهره برداری رسید. پس از این اتفاق پروازهای خارجی به فرودگاه امام خمینی و پروازهای داخلی به فرودگاه مهر آباد منتقل شد. تنها ترمینالی که در فرودگاه امام خمینی مشغول به فعالیت است سالانه ۸ میلیون مسافر را جا به جا میکند. ترمینال های ۲ و ۳ نیز در حال ساخت هستند و امید می رود تا در سالهای بعد با راه اندازی این ترمینال ها شاهد افزایش ظرفیت این فرودگاه باشیم. این فرودگاه قطب اصلی شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ماهان ، آسمان، قشم، کاسپین، تابان و زاگرس به شمار می رود.

سالن فرودگاه امام خمینی

شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه امام خمینی

در حال حاضر بیش از ۴۰ شرکت هواپیمایی معتبر در فرودگاه بین المللی امام خمینی مشغول فعالیت هستند که از جمله آنها میتوان به ایر فرانس، هواپیمایی امارات، فلای دبی، لوفت هانزا، قطر ایرویز، تای ایرویز و ترکیش ایر لاینز اشاره نمود. در کنار این ایرلاین ها شاهد حضور ایرلاین های داخلی همچون ایران ایر، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی ماهان، کیش ایر، هواپیمایی آسمان و هواپیمایی کاسپین نیز هستیم.

دسترسی به فرودگاه امام

فرودگاه امام خمینی در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر تهران و در بزرگراه تهران-قم قرار دارد. روش های مختلفی برای رسیدن جابجایی بین این فرودگاه و شهر تهران و سایر نقاط وجود دارد. این روش ها عبارتند از:

خودروی شخصی

برای اینکه به وسیله خودرو شخصی به فرودگاه امام خمینی برسید لازم است تا از طریق آزادراه تهران- قم و یا آزاد راه تهران-ساوه خود را به این فرودگاه برسانید. در میانه راه این آزاد راه ها تابلوهای راهنمایی وجود دارند که شما را به سمت فرودگاه امام راهنمایی میکنند.

تاکسی

اگر برای رسیدن به فرودگاه امام خمینی مایلید تا از تاکسی استفاده کنید باید گفت که سه شرکت سیر و سفر، تاکسی بیسیم تهران و شرکت تاکسی لوکس به طور اختصاصی و ویژه در مسیر فرودگاه امام خمینی فعالیت داشته و میتوانید از تاکسی های این شرکت ها برای رسیدن به فرودگاه امام خمینی با کمترین هزینه و اتلاف وقت کمک بگیرید. برای هماهنگی تاکسی های این شرکت ها میتوانید با شماره های ۱۸۳۳، ۱۸۲۸ و ۱۸۰۴ تماس حاصل نمایید.

مترو

مترو امام خمینی

با گسترش مترو طی سالهای اخیر دسترسی به فرودگاه امام خمینی نیز آسان تر شده است. شما میتوانید به راحتی از هر جای تهران سوار مترو شده، خود را به خط ۸ مترو رسانده و در ایستگاه امام خمینی از قطار پیاده شوید.

اتوبوس

برای رسیدن به فرودگاه امام خمینی با اتوبوس میبایست ابتدا به فرودگاه مهرآباد رفته و در مقابل ترمینال شماره ۴ این فرودگاه سوار اتوبوس های ویژه فرودگاه امام خمینی شوید. توجه داشته باشید که این اتوبوس ها در هر ساعت یکبار به سمت فرودگاه امام خمینی حرکت میکنند. همچنین این فرصت را خواهید داشت تا در ایستگاه مترو میدان آزادی و همچنین حرم مطهر نیز سوار این اتوبوس ها شده و خود را به فرودگاه برسانید.

بیشتر بخوانید؛

معرفی کامل فرودگاه مهرآباد ، راه های دسترسی و امکانات

امکانات فرودگاه

از جمله امکانات فرودگاه امام خمینی میتوان به دسترسی به اینترنت رایگان در باجه های مستقر در این فرودگاه، خدمات تشریفات CIP، سالن های استراحت برای افرادی که میبایست مدت زمان زیادی را در فرودگاه منتظر بمانند، کافی شاپ و رستوران ها، مراکز خرید متعدد و همچنین صرافی برای تبدیل واحدهای پولی مختلف به یکدیگر اشاره نمود.

امکانات فردگاه امام برای مسافرین شامل موارد زیر است :

دسترسی به اینترنت

 در باجه های مستقر در فرودگاه می توانید از سرویس رایگان اینترنت استفاده کنید.

امکان استفاده از اینترنت رایگان به وسیله موبایل و رایانه‌های شخصی در کلیه نقاط ترمینال مسافری فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) وجود دارد، اما ممکن است برخی از مسافران برای انجام اموراتی مانند چاپ، اسکن و همچنین راهنمایی و انجام فعالسازی گوشی‌های موبایل غیر فعالی که توسط مسافران وارد کشور می‌شوند، نیاز به اینترنت و رایانه داشته باشند. برای پاسخ به این نیازها، کافی‌نت در سالن ورودی ترمینال مسافری راه‌اندازی شده است که با مراجعه به سالن ورودی ترمینال مسافری از خدمات مورد ارائه این کافی‌نت نیز بهره‌مند گردند.

خدمات تشریفات CIP

اگر مجبورید چند ساعتی را در فرودگاه منتظر بمانید می توانید از خدمات ویژه سالن سی آی پی فرودگاه استفاده کنید. یکی از مزیت های استفاده از این سرویس این است که لازم نیست در صف های طولانی چک-این و دریافت کارت پرواز قرار بگیرید. در این سال ها می توانید از اینترنت وای فای رایگان استفاده کنید، از نوشیدنی های رایگان کافه لذت ببرید و  از فروشگاه های لوکس انواع محصولات مثل خاویار، پسته، چرم و … را خریداری کنید. مراحل سوار شدن به هواپیما از طریق کارکنان فرودگاه انجام خواهد شد.

سالن های استراحت

در سالن های استراحت می توانید از کافی شاپ اختصاصی، انواع نوشیدنی و وعده های غذایی گرم و سرد و همینطور چشم انداز زیبای باند فرودگاه لذت ببرید.

کافی شاپ فرودگاه امام

خرید

در محوطه فرودگاه امام فروشگاه ها و غرفه های متعددی وجود دارند. کافی نت فرودگاه انواع خدمات مرتبط با اینترنت و فروش سیم کارت های اعتباری را انجام می دهد. در فروشگاه صنایع دستی در سالن پروازهای خروجی می توانید انواع صنایع دستی و سوغاتی های ایرانی را خریداری کنید. در فروشگاه خشکبار بخش خروجی نیز می توانید انواع خشکبار و تنقلات ایرانی مثل پسته و همینطور زعفران، خاویار و … را تهیه کنید. فروشگاه های فروش عینک آفتابی، فروشگاه عطر و ادکلن، فروشگاه کیف و چمدان چرم و فروشگاه ساعت از جمله فروشگاه های موجود در فرودگاه هستند.

اجاره خودرو

اجاره خودرو توسط افراد این امکان را به مسافرها می‌دهد تا با آسودگی و دامنه اختیار بیشتری نسبت به تردد در سطح شهر و کشور اقدام نمایند.

از جمله تسهیلات مسافری موجود در سطح شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) میتوان به وجود غرفه اجاره خودرو در ترمینال مسافری شماره ١ اشاره کرد.این غرفه در سالن پروازهای ورودی ترمینال شماره ١ در دسترس قرار دارد.

بانک و صرافی

شعب بانک فرودگاه امام خمینی

 برای ارائه خدمات بانکی و ارزی و تبدیل پول و چنج کردن در فرودگاه امام خمینی، می توانید به دو صرافی موجود در فرودگاه در سالن پروازهای ورودی و سالن پروازهای خروجی مراجعه کنید. همچین دستگاه پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور، خودپرداز و ... کلیه نقاط ترمینال مسافری در دسترس است. 

موقعیت:  گمرک شرقی، گذرنامه ورودی، ترانزیت ارزی

نوع فعالیت:  ارائه خدمات بانکی و ارز مسافری

تلفن تماس:  51007951-021

بانک سامان

موقعیت:  ضلع غربی سالن عمومی ورودی، ترانزیت ارزی

نوع فعالیت:  ارائه خدمات بانکی و ارز مسافری

تلفن تماس:  55678408-021

صرافی سورنا

رعایت موارد ذیل برای مشتریان گرامی جهت معاملات ارزی(خرید و فروش) الزامی است:

حضور شخص خریدار یا فروشنده

همراه داشتن اصل و کپی پاسپورت ،بلیط و ویزا برای خریدار

اصل پاسپورت و یا کارت ملی برای فروشنده

کارت بانکی ارائه شده باید برای شخص خریدار باشد

ارائه یک شماره تلفن ثبت شده به نام خریدار و یا فروشنده

سقف فروش در هر سال به ازای هر نفر 2000 یورو یا معادل آن به ارزهای دیگر است.

موقعیت:  تنها صرافی فرودگاه واقع در سالن عمومی خروجی

نوع فعالیت:  ارائه خدمات ارزی (خرید، فروش و...)

هتل فرودگاه: 

هتل رکسان و رمیس فرودگاه امام خمینی

مسافرانی که مجبورند مدت زمان زیادی را در فرودگاه استفاده کنند و وقت کافی برای رفتن به شهر را ندارند می توانند از هتل ایبیس واقع در محوطه فرودگاه استفاده کنند. این هتل فرودگاهی توسط گروه هتلداری اکور فرانسه ساخته شد و در فاصله بسیار کمی از فرودگاه قرار دارد. این هتل ۷ طبقه دارای ۱۹۶ اتاق است و از فوریه ۲۰۱۶ آماده خدمات رسانی به مسافران است. رستوران، اینترنت وای فای رایگان، پارکینگ خصوصی رایگان و سرویس کامل اتاق از جمله خدمات رفاهی این هتل هستند. سرویس شاتل رایگان از فرودگاه به هتل و بالعکس وجود دارد.

گروه هتل های بین المللی سمگا:

هتل‌های بین المللی فرودگاهی امام خمینی(ره) به‌عنوان اولین و تنها بازوی اجرایی در راستای سیاست‌های کلان کشور به جهت تکریم مسافران ورودی و خروجی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از ابتدای سال 1394 با ارائه خدمات خاص و منطبق با استانداردهای بین المللی، تحت برند گروه هتلداری آکور فرانسه با نام‌های نووتل و ایبیس آغاز به کار کرد.

بدون شک سیاست مدنظر مجموعه هتل‌های شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از همان ابتدا استمرار وابستگی به مجموعه‌های خارجی نبوده است، لذا با یک برنامه ریزی بلند مدت در این سال‌ها و با استفاده از تجارب پیاده‌‍سازی برند بین‌المللی آکور و همچنین مطالعه برندهای معتبر هتلداری دنیا در راستای بومی سازی منطبق با سیاست‌های کشور و بی اثر نمودن تحریم‌ها، برند هتلی خود را تحت عنوان گروه هتل‌های بین المللی سمگا " تحت اسامی هتل پنج ستاره رکسان و هتل چهار ستاره رمیس" ایجاد نمود.

هتل 4 ستاره رمیس(ایبیس سابق)

مناسب برای مقاصد تجاری و تفریحی شما

هتل رمیس تهران، هتلی 4 ستاره که نزدیک فرودگاه امام خمینی(ره) قرار گرفته و به وسیله‌ی پل پیاده‌رو، ارتباطی بین هتل رمیس تهران و فرودگاه امام خمینی(ره) ایجاد گردیده است. این هتل با 7 طبقه دارای 196 باب فضای اقامتی مدرن و لوکس با کلیه تجهیزات اقامتی و رفاهی است. هتل رمیس بسیار مناسب برای مسافرانی است که می‌خواهند از امکانات اقامتی و استراحتی قبل و بعد از پروازشان استفاده کنند. امکانات این هتل شامل: رستوران، کافی شاپ، خدمات ویژه معلولین، فضای سبز اختصاصی، مسیر پیاده روی، نزدیکی به حرم امام خمینی(ره) و کارتینگ است.

برای مقاصد تجاری و سفر‌های کاری اگر نیاز به سالن همایش یا اتاق جلسات دارید، نگران نباشید؛ فرقی ندارد که شما رزرو هتل رمیس را انجام داده باشید و یا رزرو هتل رکسان را، در هر صورت می توانید به راحتی از سالن همایشات و اتاق جلسات استفاده نمایید.

هتل 5 ستاره رکسان(نووتل سابق)

مناسب برای مقاصد تجاری و اقامت خانوادگی

هتل رکسان تهران، هتلی 5 ستاره که نزدیک فرودگاه امام خمینی(ره) قرار گرفته و به وسیله‌ی پل پیاده‌رو، ارتباطی بین هتل رکسان تهران و فرودگاه امام خمینی ایجاد گردیده است.

فاصله‌ی این هتل تا مرکز شهر تهران، حدودا 45 دقیقه از طریق اتوبان خلیج فارس (تهران– قم) است. این هتل با 7 طبقه دارای 296  باب فضای اقامتی مدرن و لوکس با کلیه تجهیزات اقامتی و رفاهی است. همچنین گزینه‌ی بسیار مناسبی برای مقاصد تجاری و اقامت‌های خانوادگی است. روم سرویس 24 ساعته، لابی، سالن ماساژ، سالن استخر، باشگاه ورزشی، اینترنت رایگان، اتاق‌های مجهز به سیستم تهویه هوا همگی از جمله امکانات هتل رکسان تهران هستند.

هتل رکسان برای افرادی که به سفر کاری آمده اند و نیاز به سالن برگزاری همایش و یا اتاق جلسات دارند، گزینه ی بسیار مناسبی است. می‌توان گفت که وجود سالن برگزاری همایش و یا اتاق جلسات یکی از مزایای ویژه‌ی این هتل‌هاست، چرا که دیگر فرد استرس و دغدغه‌ی مکان برگزاری جلسات کاری خود را ندارد؛ همچنین در هزینه و وقت مسافران صرفه جویی می‌گردد.

ترانسفر فرودگاهی

هتل‌های فرودگاهی رمیس و رکسان به جهت تسهیل در رفت و آمد مسافران فرودگاه امام، به صورت ٢٤ ساعته در بازه زمانی ٢٠ دقیقه ای ترانسفر رفت و برگشت رایگان به هتل و بالعکس ارایه می‌کنند .

آدرس هتل فرودگاهی فرودگاه امام خمینی : کیلومتر ۳۰ آزادراه تهران-قم، ضلع جنوبی اتوبان اصلی فرودگاه، مقابل ترمینال شماره ۱، هتل ایبیس

تلفن راهنمایی و رزرو هتل: 55677900-021

آدرس ایمیل: info@ikahotel.com

نقشه راه دسترسی به هتل فرودگاه امام

از جمله خدمات و تسهیلات رفاهی  دیگر فرودگاه امام خمینی می توان به خدمات اورژانس شبانه روزی، دفتر اشیاء گمشده، بانک و انبار بار و چمدان اشاره کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهری 0 0

    بدترین وافتضاحترین فرودگاهی که ب به عمرم دیدم با پرسنل بد اخلاق وبد رفتار