| کد خبر: 248695 |

انواع جریمه‌ های راهنمایی و رانندگی

پیشرفت تکنولوژی باعث شده که پلیس راهنمایی و رانندگی تغییراتی در نوع جریمه های خود ایجاد کند تا هیچ تخلفی بدون جریمه نباشد.

تین نیوز

پیشرفت تکنولوژی باعث شده که پلیس راهنمایی و رانندگی تغییراتی در نوع جریمه های خود ایجاد کند تا هیچ تخلفی بدون جریمه نباشد. پلیس برای تمام افراد جامعه یک قانون را وضع کرده و تمام افراد باید آن را رعایت کنند.

به گزارش تین نیوز، در سایه قانون راحت تر می توان در خیابان ها تردد کرد و آمار حوادث رانندگی را کاهش داد. با توجه به این موضوع پلیس با اعمال جریمه برای راننده های خاطی و دریافت مبلغ جریمه ، می تواند اهرم فشار را بیشتر کند. پلیس جریمه های مختلفی در حال حاضر برای خودرو تعریف کرده که به شرح زیر است.

بیشتر بخوانیم؛

◄ معرفی چند راه ساده برای استعلام خلافی خودرو

جریمه تسلیمی

پلیس راهنمایی و رانندگی در روش تسلیمی تخلف راننده خاطی را مشاهده کرده و برگ جریمه را برای راننده صادر می کند. همچنین در این برگ جریمه، اطلاعات و مشخصات کامل خودرو، گواهینامه، نوع تخلف، مکان، زمان و مشخصات افسر درج می شود. 

جریمه الصاقی

پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه الصاقی را با توجه به عدم حضور راننده متخلف صادر می کنند. در این جریمه راننده هنگام وقوع تخلف رانندگی حضور ندارد و پلیس راهنمایی و رانندگی برگ جریمه را به شیشه ماشین الصاق خواهد کرد.

جریمه دوبرگی

پلیس، هنگامی جریمه دوبرگی را صادر می کند که راننده تخلفی را انجام داده و بعد از آن به دستور ایست پلیس توجه نکرده و فرار کند. در این حالت علاوه بر جریمه برگ اول، جریمه برگ دوم را به خاطر عدم توجه به دستور پلیس دریافت خواهد کرد.

جریمه دوربینی

همانطور که اشاره شد، پیشرفت تکنولوژی باعث شده که همه حوزه ها در تلاش باشند تا کیفیت خدمات رسانی را بهتر کنند. از این رو پلیس هم برای اجرای قوانین و ثبت تخلفات از دوربین های کنترل سرعت استفاده می کند تا هرگونه تخلفی را ثبت و ضبط کنند. در حقیقت برای کنترل سرعت توسط دوربین دیگر نیازی به حضوز پلیس نیست و راننده های می دانند که در صورت تخلف شماره پلاک آن ها ثبت خواهد شد. همچنین از طریق پیامک نوع تخلف و میزان مبلغ جریمه برای صاحب خودرو پیامک خواهد شد.

جریمه نمره منفی

جریمه نمره منفی یکی از انواع جریمه است که چند سالی است از آن استفاده می شود. این جریمه باعث شده که راننده های خاطی توجه بیشتری به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند. برخی از راننده های متخلف به جریمه های نقدی توجهی ندارند و همین موضوع باعث شده که پلیس جریمه نمره منفی را در نظر گیرد. بدین صورت که برخی از قوانین با جریمه نمره منفی روبه رو است و  هرچه میزان نمرات منفی بیشتر باشد، خودرو متوقف شده و گواهینامه راننده جلب خواهد شد. از طرفی هم با توجه به قانون هیچ فردی بدون داشتن گواهینامه اجازه تردد و رانندگی ندارد. از این رو بهتر است برای اینکه گواهینامه شما توقیف نشود، به قوانین احترام بگذارید تا جان همه افراد در حال تردد در امان باشد.

بیشتر بخوانیم؛ 

روش‌ های استعلام نمره منفی گواهینامه

روش های استعلام و پرداخت خلافی خودرو

با توجه به طرح جدید و قانون پلیس راهور، اگر خودرویی بیش از ۱ میلیون تومان خلافی خودرو داشته باشد، توسط پلیس توقیف شده و به پارکینگ منتقل می شود. از این رو روش هایی برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو طراحی شده که عبارتند از:

  • مراجعه حضوری به مراکز پلیس ۱۰+: 

  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو با تماس تلفنی

  • خلافی خودرو از طریق پیامک

  • استعلام از طریق سایت پلیس راهور 

  • پرداخت خلافی با اپلیکیشن های موبایلی

دقت داشته باشید که تمام افراد می توانند از روش های استعلام استفاده کنند و در کوتاه ترین زمان خلافی خودرو خود را صفر کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: گجت نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.