| کد خبر: 181689 |

◄ «زاینده‌رود» زنده شد

صبح امروز با جاری شدن آب در زاینده‌رود موجی از شادی و سرزندگی در میان مردم ایجاد شد.

تین نیوز

صبح امروز با جاری شدن آب در زاینده‌رود موجی از شادی و سرزندگی در میان مردم ایجاد شد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، با سر گرفتن زمزمه‌های زیبای آب از دوردست‌ها، خنده و شادی مهمان چهره‌های مهربان ساکنان دیار فرهنگ و هنر شده است.

بسیاری از شهروندان اصفهان از هم‌اکنون در محدوده پل‌های شهر اصفهان با در دست داشتن دوربین و گوشی‌های تلفن همراه در انتظار ثبت تصاویر زیبا از قدم‌های روان زاینده‌رود هستند تا خوشحالی خود را تقدیمش کنند.

از شبانه‌روز گذشته تا امروز سه‌شنبه نیز آسمان با بارش‌های مداوم و پی‌درپی خود رود زنده اصفهان را همراهی کرد تا جریان آب هرچه سریع‌تر در رودخانه جاری شود.

زاینده‌رود جاری شد تا مرهمی بر غصه‌های کشاورزان اصفهانی باشند. آنانی که نان خود را از سفره زاینده‌رود برداشت می‌کردند و در نبود آن سختی‌های بسیاری بر آنها گذشته است.

دریچه‌های سد زاینده‌رود از ساعت یک بامداد روز دوشنبه به‌منظور استفاده کشاورزان بازگشایی و آب در بستر این رودخانه جاری شد.

به گفته حسن ساسانی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان میزان حجم خروجی آب از دریچه‌های سد زاینده‌رود به 70 مترمکعب بر ثانیه افزایش‌یافته است.

ساسانی مدت‌زمان رهاسازی آب از سد زاینده‌رود را 20 روز اعلام کرد و گفت: میزان آب رهاشده از این سد در طی مدت یادشده تابع شرایط آب و هوایی است و ثابت نخواهد بود.

او یادآور شد: اکنون میزان آب ذخیره‌شده در پشت سد زاینده‌رود حدود 191 میلیون مترمکعب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: برای جلوگیری از هدررفت آب و تسریع حرکت این مایع حیاتی در بستر زاینده‌رود و کاهش زمان رسیدن آب به کشاورزان شرق اصفهان، ساماندهی زاینده‌رود طی سال‌های اخیر انجام‌شده است و این اقدامات ادامه دارد.

حجم ویدیو: 5.12M | مدت زمان ویدیو: 00:01:47 دانلود ویدیو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.