درباره ما

پایگاه خبری-تحلیلی صنعت حمل و نقل (تین نیوز)

نطفه مؤسسه مطبوعاتی تین در اواسط دهه هشتاد خورشیدی، با آغاز فعالیت شبکه خبری-تحلیلی تخصصی حمل و نقل ( تين نيوز ) بسته شد. تین نیوز در اسفند 1387 به عنوان تنها رسانه برخط و جامع حوزه حمل و نقل فعالیت خود را آغاز و اکنون با یک دهه تجربه به رسانهای موثر و قدرتمند در این حوزه تبديل شده است.

تین نیوز به صورت تخصصی در بخشهای اصلی زیرساخت، جادهای، ریلی، دریایی، هوایی، شهری، خودرو، حوادث، استان ها چندرسانه ای و زیربخشهای مهمی از جمله مترو، مسکن و شهرسازی، حمل و نقل پاک، اقتصاد، گردشگری، نمایشگاه ها و همایش ها، ترانزیت، فناوری اطلاعات و حمل و نقل هوشمند، مناطق آزاد و ویژه، تشکل ها صنفی، اخبار خود را منتشر می کند.

تین نیوز علاوه بر انتشار اخبار روز حمل و نقل دارای بخش های مهم زیر می باشد:

  • - بخش وبلاگ که برای هریک از متخصصان و صاحبنظران یک صفحه در سایت اختصاص یافته و آنان می توانند نظرات خود را در آن درج و منتشر نمایند.  
  • - بخش قوانین، مصوبات و آیین نامه ها که قوانین مرتبط با حمل و نقل را به تفکیک زیربخش های حمل و نقل منتشر می کند.
  • - بخش اخبار ویژه که اخبار خاص حوزه با دسترسی محدود در آن درج می شود.

 

همچنین تین نیوز علاوه بر تولید محتوا در بخش های مختلف حمل و نقل درون و برون شهری، به عنوان پایگاه جامع اطلاعاتی حمل و نقل، مهمترین اخبار و اطلاعات حمل و نقلی منتشرشده در همه رسانههای کشور را رصد و گردآوری کرده و در اختيار مخاطبان قرار میدهد.

 

هفتهنامه حمل و نقل

اولین شماره هفتهنامه حمل و نقل روز سه‌شنبه 28 بهمن سال 1393، فعالیت خود را آغاز کرد. هفته‌نامه حمل و نقل در سال دوم فعالیت در بررسی و ارزیابی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی، از میان هزار و 22 نشريه عمومی، جایگاه خود را در رتبه دوم هفته نامه‌ها، و همچنین در سال سوم فعالیت، در ارزیابی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی به جایگاه نشریات رتبه اول صعود و جزو 27 نشریه دارای رتبه اول امتیاز بندی هفته‌نامه‌ها قرار گرفت. قطعا رسيدن به اين رتبه مرهون تلاش  ارزشمند و بی‌وقفه مجموعه همکاران این هفته نامه است.

هفتهنامه حمل و نقل، امروز به دليل توزيع در تمامی شقوق حمل و نقل، یکی از پرتیراژترين نشریات کثیرالانتشار کشور به شمار میرود. همه در بخشهای مختلف وزارت راهوشهرسازی، از وزیر و معاونان و روسای سازمان‌ها و دستگاه‌ها تا ادارات کل استانی و گاه شهرستانی، نمايندگان مجلس، بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل و حوزه اقتصادی و ساير بخشهای دولتی، هر هفته حمل و نقل را میخوانند. به اين ترتیب، هفتهنامه حمل و نقل با داشتن رتبه اول میان هفتهنامههای عمومی نشریات کثیرالانتشار کشور بهترین بستر برای برقراری ارتباط با شهروندان، یعنی مسافران، از یکسو و ارتباط با بدنه تصمیم‌ساز و تصمیمگیر دولتی و خصوصی از سوی دیگر است.

 

هفتهنامه حمل و نقل و مسافر

پس از استقبال مخاطبان از ویژهنامه «مسافر» که طی 42 شماره به صورت ضمیمه هفتهنامه حمل و نقل منتشر میشد، مؤسسه مطبوعاتی تین برای تقويت جایگاه رسانهای خود و ارتقای کیفیت و کمیت محتوای مسافر، آن را به یک نشریه مستقل و مختص مسافران وسایل حمل و نقل عمومی شهری و بینشهری تبدیل کرد. هفتهنامه حمل و نقل و مسافر اولین شماره مستقل خود را همزمان با شماره 126 حمل و نقل، در مردادماه سال 1396 منتشر کرد. هفتهنامه حمل و نقل و مسافر در هشت صفحه و با قطع جديد در حال انتشار است و رسیدن به مرحله توزیع سراسری در سامانههای حمل و نقل عمومی را به صورت رایگان از اهداف تعریفشده خود میداند. این هفتهنامه که دومین هفتهنامه منتشر شده در حوزه حمل و نقل  می‌باشد که هماکنون در قطارهای مسافربری، شرکتهای اتوبوس بین شهری، ایرلاینها و مترو تهران توزیع و بهصورت رایگان در اختيار مسافران سامانههای مختلف حمل و نقل درونشهری و برونشهری يعنی مخاطبان نهایی حمل و نقل قرار میگیرد.

 

روزنامه الکترونیکی تین

مؤسسه تین برای کاملکردن سبد رسانهای خود بر اساس نیاز مخاطب، تهیه و ارسال خبرنامه الکترونيکی تین را از ابتدا در دستور کار خود قرار داد و هر روز اخبار روز را بصورت خبرنامه روزانه، به بيش از 20000 ایمیل مخاطبان خود ارسال میکرد. از اواسط سال 1396 خبرنامه روزانه تین‌نیوز به شکل روزنامه الکترونيکی تین فعالیت خود را آغاز و بجای خبرنامه منتشر گردید. هدف از انتشار اين روزنامه الکترونیکی، دسترسی آسانتر مخاطبان به اخبار مهم روزانه اين حوزه است. اين روزنامه الکترونیکی حاوی مهمترین اخبار روز در حوزه حمل و نقل می‌باشد و به همین دلیل در انتقال اطلاعات پیشرو خواهد بود.

 

دپارتمان برگزاری نمايشگاهها و تورهای بينالمللی نمايشگاهی

اين بخش از مؤسسه مطبوعاتی تين نيز همانطور که از نامش پيداست، وظيفه برگزاری مناسبتها و رويدادهای داخلی، ملي و بينالمللي را بر عـهده دارد. اين دپارتمان کار خود را ازسال 89 با برگزاری تور نمايشگاهی اينترترافيک استانبول آغاز کرد و در ادامه برگزاری تورهای نمايشگاه ريلی مسکو، نمايشگاه ريلی اوراسيا استانبول، نمايشگاه اينوترانس آلمان ادامه داد. همچنين با ايفای نقش فعال در برگزاری همايشهای مختلف از جمله برگزاري دوازدهمين همايش بينالمللی سواحل، بنادر و سازههای دريايی (ICOPMAS) در سال 95 و همچنين برگزاری چهارمين دوره نمايشگاه انبوهسازان ساختمان و مسکن استان تهران و مديريت دبيرخانه و ستاد خبری هفدهمين کـنفرانس بينالـمللی مهندسی حمل و نقل و ترافيک، در محل برج ميلاد فعاليت خود را ارائه داد.

اين دپارتمان هماکنون با تيمی کامل آماده برگزاری تورهای نمايشگاههای تخصصی، برگزاری و مديريت نمايشگاهها و همايشهای رويدادها و مناسبتهای ملی و بينالمللی از مرحله ابتدايی و برنامهريزی تا پايان است.

 

دپارتمان خدمات رسانهای

یکی دیگر از بخشهای مؤسسه مطبوعاتی تین که به سرعت جایگاه خود را یافت و اکنون به بیشتر بخشهای دولتی و خصوصی در حوزههای حمل و نقلی، اقتصادی، شهری و... خدمات ارائه میدهد، دپارتمان خدمات رسانهای با شعار « تین مشاور شماست » می‌باشد.

بخش خدمات رسانهای تأمین همه نیازهای رسانهای مجموعههای مختلف را وظیفه ویژه خود تعریف کرده و این فعالیت را با ابزارهایی که شرح آن خواهد رفت، ارایه میدهد. در این بخش، به تمامی شرکتها و نهادهای بخش خصوصی و دولتی حوزه حمل و نقل به صورت رایگان مشاوره رسانهای ارائه میشود و نقشه راه رسانهای شدن را برای آنها ترسیم میکند.

تیم تحلیل محتوا؛ اين تیم با رصد دائمی همه رسانههای داخلی و شبکههای اجتماعی و با آگاهی کامل از اخبار منتشرشده در حوزه حمل و نقل، ضمن ايجاد سامانههایی برای اشراف لحظهبهلحظه از هر آنچه درباره یک موضوع (سازمان یا فرد) در رسانههای کشور منتشر میشود، محتوای آنها را تحلیل و بررسی کرده و در قالب گزارشهای تفصیلی - تحلیلی شامل آمار اخبار منتشرشده، نسبت اخبار مثبت، منفی، خنثی، معرفی خبرسازان و موارد ديگری را در اين حوزه پوشش میدهد که به صورت هفتگی، ماهانه يا چندماهه در اختيار افراد یا سازمانها قرار میگیرد. 

ستادهای خبری؛ ستاد خبری در موارد خاص يا به صورت مستمر، برای اعتلای بخش حمل و نقل با سازمانها و نهادهای این حوزه همکاری میکند و همسو با سیاستهای توسعهای اين مجموعهها، متناسب با پتانسیل رسانههای رسمی کشور گام برمیدارد. گفتمانسازی رسانهای، پوشش گسترده رویدادهای تخصصی و حضور رسانهای نهادهای مورد نظر، از جمله فعالیتهای اين ستاد است.

تیم بزرگ شبکههای اجتماعی؛ اين تیم يکی از بازوهای قدرتمند مؤسسه مطبوعاتی تین است که با در اختیار داشتن و مرتبط بودن با بیش از يکصد کانال و صفحه تلگرامی و اینستاگرامی، این توان را دارد که هر نوع پیامی را در کوتاهترین زمان به 50 هزار تا 10 میلیون کاربر برساند. نکته حائز اهمیت در فعالیت اين تیم، داشتن کانالها وصفحههای غير خبری است که اعضای آن مخاطب نهایی سازمانها و شرکتها، یعنی شهروندان عادی هستند.

تیم PR؛ اين بخش از دپارتمان خدمات رسانهای مؤسسه تین، در حوزه روابط عمومی فعالیت میکند. مجموعههایی که به هر دلیل تمایل دارند مديريت روابط‌عمومی یا بخشی از فعالیتهای روابط‌عمومی خود را برونسپاری کنند، مشتری این بخش از خدمات رسانهای تین هستند. در این بخش، با توجه به نیازهای مشتری، يک گروه فعال تمام یا نیمهوقت با هر تعداد نیروی مورد نیاز مشتری، در محل مشتری يا در دفتر تین به کار گرفته شده و نیازهای مشتری را به صورت تضمینی تأمین میکند. ارتقا و بهبود کیفیت روابط درون و برونسازمانی و ایجاد ارتباط مستمر و تعاملی با رسانههای حوزه و سایر حوزه‌ها، برخی از تواناییهای اين تیم است.

 

دپارتمان تاریخ شفاهی

این بخش از مؤسسه مطبوعاتی تین با هدف انباشت تجربه و ثبت کردن تاریخ شفاهی  کشور بهويژه در حوزه حمل و نقل، کار خود را آغاز کرده و هماکنون در حال آمادهسازی مجموعههایی از تاریخ شفاهی در حوزه حمل و نقل است. دپارتمان تاریخ شفاهی با گروهی متخصص در رشتههای مستندسازی، سناریونویسی، ضبط و پیادهسازی، حروفچینی، ویراستاری، طراحی و دریافت مجوز و در نهایت انتشار مجموعههای تاریخ شفاهی در حوزههای مختلف، آمادگی تدوین کتب تاریخ شفاهی را دارد. اين دپارتمان تدوین تاريخ شفاهی سازمانها، نهادها، چهرهها و تاریخ معاصر را مدنظر قرارداده و انباشت و انتقال تجربه را کار ویژه خود میداند.

 

دپارتمان آموزش و پژوهش

دپارتمان آموزش و پژوهش مؤسسه مطبوعاتی تين با محور برگزاری دورههای آموزشی در زمینههای خبرنگاری تخصصی، خبرنگاری در حوزههای مختلف، برگزاری رویدادها، سمینارها، دورهها و اجلاسهای علمی فعالیت خود را آغاز کرده است. اين دپارتمان کمیته حمل و نقل و رسانه در انجمن ايرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات (دانشگاه تهران) را که یکی از موفقترین و معتبرترین انجمنهای علمی بزرگ کشور است، راهاندازی کرده؛ برنامههای آموزشی و رویدادهای مختلف اين دپارتمان با همکاری اين انجمن برگزار میشود.

پژوهشهای تخصصی در حوزه حمل و نقل و رسانه و افکارسنجی در زمینههای مختلف با همکاری و استفاده از تجربیات انجمن ايرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه تهران، از ديگر فعالیتهای دپارتمان آموزش و پژوهش مؤسسه مطبوعاتی تین است.

 

دپارتمان چند رسانه‌ای و مستندسازی

اين بخش از خدمات رسانهای مؤسسه مطبوعاتی تین ناظر بر فعالیت تیمهای تولید انیمیشن، مستند، کلیپ، نریشن، موشنگرافی و کمیک است که با موضوعات مختلف طنز و جدی فعالیت میکند. مؤسسه تین در حوزه تایملپس نيز فعالیت داشته که مستندسازی مراحل مختلف تکمیل یک طرح به صورت 24 ساعته و تصویری است. آنچه فعالیت تیم چندرسانهای مؤسسه مطبوعاتی تین را متمایز میکند، در کنار هزینه پايینتر، انتشار وسیع محصول تولیدشده در شبکههای اجتماعی حوزه تخصصی و عمومی است. باينگونه که محصول تولیدشده بنا به درخواست مشتری با هر شمارگانی که نیاز باشد، در تلگرام، اينستاگرام و آپارات منتشر و در معرض بازديد مخاطبان گروه‌های مختلف قرار داده‌ میشود.

مستندسازی رویدادها و برنامههای مختلف با پوشش واحد سیار از دیگر فعالیتهای دپارتمان چندرسانهای و مستندسازی مؤسسه مطبوعاتی تين است.

 

دپارتمان تبلیغات

دامنه فعالیت تخصصی

مشاوره و برنامهریزی در زمینه تبلیغات کمپینهای تبلیغاتی

آنچه معرفی و فروش کالا و خدمات مشتریان را تسهیل میکند؛ تمایز است. گاه این تمایز در ذات محصول است و گاه در شیوه ارتباط با مخاطب. اما علم تبلیغات به دنبال ایجاد تمایز با راهکارهای خلاق است. پیش از هر تصمیمی باید شناخت و تحلیل کرد. پرسشهای خوب و بایدها و نبایدها.

ما برآنیم با شناخت کافی از محصولات و خدمات مشتریان، شناخت مخاطبان و بازار هدف، شناخت رقبا، ویژگیها و تحلیل عملکرد آنان در زمينه تبلیغات؛ یک ایده تازه و مؤثر خلق کنیم، نبض مخاطبان را بگیريم و به روانشناسی مخاطبان هرچه بيشتر نزدیک شویم. کشف بازارهای جدید و تغییر در رویکرد فروش و تبلیغات جز با شناخت صحیح از مصرفکننده يا به عبارتی گیرنده پیام میسر نیست.

مشاوره در حوزه برندینگ و طراحی هویت بصری برند

بايد به مخاطبان پاسخ دهیم؛ از میان اين بیشمار محصول کدامیک و چرا؟

ایجاد علاقه و وفاداری به نام و محصول شما، در حقیقت نقطه اتکای مشتریان برای تکرار خرید و تجربه رضایت خواهد بود. طراحی مسیر اين خوشنامی و برتری یافتن در اذهان جامعه، بخش بزرگی از فعالیتهای تبليغات و بازاریابی را در برمیگیرد. در این راه شناخت ابزار، کیفیت، زمانبندی، شیوه حضور، لحن و پیام محصولات و خدمات مشتريان با ما خواهد بود.

مشاوره و برنامهریزی در بخش روابط عمومی

امروزه علم ارتباطات در دو بخش تبلیغات و روابط‌عمومی، یاریگر بازرگانی و تجارت است. علم روابط عمومی يکی از بهترین رویکردهای پیشبرد فروش و شناخت رفتار مصرفکننده است. روابط عمومی هم بر عوامل درونی و هم بر عوامل بیرونی يک سازمان تاثیرگذار است. عوامل درونی به معنای کارکنان، سهامداران و شرکای سازمان و عوامل بیرونی؛ مشتریان، مخاطبان بالقوه و بالفعل، رقبا و روابط انسانی حاکم بر این اجتماعات را شامل میشود. طراحی برنامه روابط‌عمومی در راستای اهداف تبلیغات و معرفی مشتری با حداکثر تاثیرگذاری و کمترین هزینه، از دیگر ماموریتهای ما است.

4- خلق ایده، طراحی و گرافیک، اجرای پروژههای طراحی، چاپ، بستهبندی

آنچه در قالب ايده مطرح میشود، باید در قالب ابزاری قدرتمند، کارآمد و زیبا برای ارتباط با جامعه هدف، طراحی، ساخته و ارائه شود. طراحی در تمامی حوزههای ارتباطات و تبلیغات، اجرا، چاپ، نظارت بر مبنای رسانههای گوناگون از دیگر فعالیتهای ما است.

 

 

- دانلود بروشور موسسه(کلیک کنید)