| کد خبر: 267186 |

فیلمی از نمودار فرآیند گسترش و توسعه خطوط ریلی پرسرعت در فاصله سال های ۱۹۶۵ تا ۲۰۱۹

گسترش اولین خطوط ریلی پر سرعت در دنیا در سال ۱۹۶۵ با ساخت راه آهن شینکانسن ژاپن اتفاق افتاد.

تین نیوز

گسترش اولین خطوط ریلی پر سرعت در دنیا در سال ۱۹۶۵ با ساخت راه آهن  شینکانسن ژاپن اتفاق افتاد.

سپس کشورهای اروپایی نظیر فرانسه،  ایتالیا، آلمان،  انگلیس،  فنلاند و  اسپانیا به سمت توسعه و گسترش راه آهن پرسرعت حرکت کردند.

با شروع قرن جدید و از سال ۲۰۰۱ کشورهای  آمریکا و چین نیز به جرگه کشورهای دارنده خطوط پرسرعت پیوستند.

در دهه اخیر کشور چین با خیزشی عجیب ساخت خطوط پرسرعت ریلی را  گسترش داد بطوریکه که هم اکنون مجموع کل خطوط پرسرعت تمام کشورهای دنیا از خطوط پرسرعت چین کمتر است.

ایران با وجود آنکه جز اولین کشورهای آسیایی بود که مطالعه ساخت خطوط ریلی پرسرعت را آغاز کرد اما همچنان پروژه های آغاز شده از جمله راه آهن پرسرعت تهران-قم-اصفهان درگیر مراحل اولیه ساخت روسازی و زیرسازی می باشد.

 

حجم ویدیو: 4.79M | مدت زمان ویدیو: 00:02:58 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال مهندسی زیرساخت های حمل و نقل ریلی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟