| کد خبر: 237399 |

◄ موزه خودرو؛ گنجینه‌ای از انواع خودرو‌های قدیمی

در تهران موزه ای به نام موزه خودروهای تاریخی وجود دارد که خودروهایی مربوط به سال‌ های ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ در آن به نمایش در آمده است.

تین نیوز

در تهران موزه ای به نام موزه خودروهای تاریخی وجود دارد که خودروهایی مربوط به سال‌ های ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ در آن به نمایش در آمده است.

به گزارش تین نیوز، از جمله خودروهای موجود در این موزه، مرسدس بنز 0K50 است که در سال ۱۹۳۴ ساخته شده و از اولین خودروهای سوپر اسپرت دنیا است. از این مرسدس بنز تنها ۳۵۴ دستگاه در سطح جهانی تولید شده است.

رولز رویس احمد شاه قاجار، اولین خودرویی که احمد شاه قاجار وارد ایران کرد نیز در این موزه به چشم می خورد، این خودرو در سال ۱۹۰۶ ساخته و فقط شش هزار دستگاه از این خودرو در جهان تولید و عرضه شده است.

خودروی موریس آکسفورد را که در سال ۱۹۱۲ و حجم موتور  ۱۸ سی سی تولید شد نیز می توان در کنار تعداد دیگری از خودروهای کمیاب، قدیمی و تاریخی در این موزه مشاهده کرد.

فیلم پیوست را ببینید با جزئیات بیشتری از خودروهای این موزه آشنا شوید:

 

 

 

 

 

موزه‌ای از خودرو‌هایی کمیاب و بی نظیر با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و وزیر میراث فرهنگی افتتاح شد که بخشی از ۵۰ سال ابتدایی قرن گذشته را روایت می‌کنند از مرسدس بنز کا ۵۰۰ بگیر تا نخستین خودروی کارخانه رولز رویس که از دیگر خودرو‌های قدیمی این نمایشگاه است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.