| کد خبر: 55680 |

نظرها و خبرها◄ تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد انقلاب ریلی در بخش حمل و نقل

تین نیوز |  درحالی به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد تاسیس شرکت خاص قطارهای حومه‌ای در راه‌آهن به دولت ارایه شده است که به گفته کارشناسان، 12 سال قبل نیز مطالعات پژوهشی قابل توجهی در این زمینه در شركت رجا انجام شد كه مسائل و نیازهای قطارهای حومه ای و مسیرهای محتمل آن بحث و بررسی شد و یكی از نتایج اصلی آن پژوهش نیاز به سازماندهی ویژه برای مدیریت قطارهای حومه ای در كشور بود که متاسفانه علیرغم کسب این نتیجه هنوز اقدام عملی در این زمینه انجام نشده است.

1- ورود 2200 میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی به صنعت حمل و نقل ریلی/ انعقاد قرارداد ساخت 3100 واگن باری و مسافری
تین نیوز | چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ 
خلاصه مطلب: ...در مراسم امضای سه قرارداد صنعت حمل و نقل ریلی با بخش خصوصی، 2200 میلیارد تومان از سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل ریلی محقق شد. 
 30 اردیبهشت ماه در آخرین روز برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، محسن پورسید آقایی همزمان با امضای قرارداد ساخت واگن‌های باری و مسافری اظهارداشت: امروز و با حضور شرکت‌های خصوصی قرارداد ساخت حدود 3100 دستگاه انواع واگن باری و مسافری منعقد شد. وی با بیان اینکه ارزش این قراردادها 1000 میلیارد تومان است، افزود: روز گذشته نیز در راستای جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه ریلی رقم 1200 میلیارد تومان محقق شد...
مطلب کامل
 
نظر | تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد انقلاب ریلی در بخش حمل و نقل
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۳-۰۳در مورد این مطلب:
امید است این حركت از یك حركت اتفاقی به یك حركت نهادینه تبدیل شود و تفاهم نامه ها تبدیل به قرارداد شوند. كار بزرگی انجام شده و راه بسیاری باقی مانده است.  تحول ریلی یا انقلاب ریلی كه از منویات رهبری و رئیس جمهوری است برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش حمل و نقل ضرورت دارد.

2- ارائه پیشنهاد تأسیس شرکت خاص قطارهای حومه‌ای در تهران به دولت
تین نیوز | چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...معاون وزیر راه و شهرسازی از ارائه پیشنهاد تاسیس شرکت خاص قطارهای حومه‌ای در راه‌آهن به دولت خبرداد و گفت: معتقدیم باید قطارهای حومه‌ای توسط راه‌آهن ایجاد شود.
محسن پورسیدآقایی در حاشیه مراسم امضای قرارداد 3 هزار دستگاه واگن باری و مسافری اظهار کرد: اصولا باید قطارهای حومه‌ای ارزان قیمت بوده و خدمات آنها مانند مترو باشد...
مطلب کامل

نظر | تاسیس شركت خاص برای قطارهای حومه ای؛ اقدامی مهم و لازم
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۳-۰۳در مورد این مطلب:
تاسیس شركت خاص برای قطارهای حومه ای اقدامی مهم است كه برای ارئه خدمات مطلوب مسافری در حومه شهرها با توجه به شرایط كشورمان الزامی به شمار می رود در همین رابطه 12 سال قبل مطالعات پژوهشی قابل توجهی در شركت رجا انجام شد كه مسائل و نیازهای قطارهای حومه ای و مسیرهای محتمل آن بحث و بررسی شد و یكی از نتایج اصلی آن پژوهش نیاز به سازماندهی ویژه برای مدیریت قطارهای حومه ای در كشور بود.
در طول یك سال اخیر نیز این موضوع در اتاق فكر ریلی مطرح و بررسی های قابل توجهی صورت گرفت كه پیشنهاد تاسیس شركت قطارهای حومه در این بررسی ها نیز مدنظر قرار گرفت.
جا دارد این درخواست وزارت راه در دولت سریعا رسیدگی و عملیاتی شود و به موازات آن شركت راه آهن مطالعات ساختار سازمان و تشكیلاتی ان را انجام دهد نه اینكه بعد از مجوز تاسیس چند سال معطل فراهم نمودن شرایط كاری آن باشیم.

2- ریل راه‌آهن تهران-همدان در حال تامین است
تین نیوز |  چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان این‌که توقف ریل‌گذاری راه‌آهن تهران-همدان به دلیل تمام شدن ریل بوده است، گفت: در حال تامین ۲۳۰۰ تن ریل برای این پروژه از سایر پروژه‌ها هستیم.
مسعود نصرآزادانی اظهار کرد: ریل‌گذاری راه‌آهن تهران-همدان به دلیل تمام شدن ریل متوقف شده و در حال خرید ریل برای این پروژه هستیم.
وی با بیان این‌که از سوی دیگر در حال تامین 2300 تن ریل از سایر پروژه‌ها برای این خط‌آهن هستیم، تصریح کرد: پروسه تامین ریل مدتی زمان می‌برد، چراکه ریل باید به کارگاه برود و از آنجا به محل پروژه انتقال یابد.
وی با بیان این‌که این میزان ریل برای ریل‌گذاری حدود 25 کیلومتر کافی است، ادامه داد: این ریل‌ها هم‌اکنون در شاهرود با تراورس و پابند در حال کوبلاژ است و پس از کوبلاژ به سمت همدان حمل شود تا ریل‌گذاری ادامه یابد.
مطلب کامل

نظر | تامین ریل پروژه راه‌آهن تهران-همدان از سایر پروژه‌ها؛ چگونه؟ 
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۲-۲۸در مورد این مطلب:
لطفا این جمله را توضیح دهید: "در حال تامین ۲۳۰۰ تن ریل برای این پروژه از سایر پروژه‌ها هستیم." مگر بقیه پروژه ها ریل اضافی دارند؟

4- مجوز هیات دولت برای ساخت 1000 کیلومتر آزادراه
تین نیوز | چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...با دریافت مجوز هیات دولت برای ساخت 1000 کیلومتر آزادراه و فراهم شدن بسترهای لازم برای مشارکت سرمایه گذاران خصوصی در این حوزه، در دولت یازدهم گام بلندی در توسعه آزادراه‌ها در کشور برداشته شد...
 مطلب کامل

نظر | کاش راه‌آهن سازی رونق داشته باشد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۲-۲۸ در مورد این مطلب:
كاش روزی علاقه شدید مدیران به آزادراه ها تغییر كند و راه‌آهن سازی رونق داشته باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.