| کد خبر: 262428 |

باید سیاست آسمان باز را اتخاذ کنیم

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی بر این عقیده است که می توان با اتخاذ سیاست آسمان باز به توسعه صنعت گردشگری در کشور کمک کرد.

تین نیوز

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی بر این عقیده است که می توان با اتخاذ سیاست آسمان باز به توسعه صنعت گردشگری در کشور کمک کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از کن نیوز، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: کاهش دغدغه های ناشی از کرونا منجر به فعالیت مجدد صنعت گردشگری شد، اما موانع مختلف همچنان در پیش روی دفاتر خدمات مسافرتی وجود دارد.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم تلاش کرد با سیاست های حمایتی خود، از دفاتر خدمات مسافرتی حمایت کند. برای مثال یک سلسله تسهیل در حوزه امور مالیاتی برای دفاتر خدمات مسافرتی در نظر گرفته شده و این مسأله همچنان جای کار دارد. همچنین تلاش شد که مجوز فعالیت صدور و فعالیت دفاتر سه ساله شود.

شالبافیان تأکید کرد: در حوزه صدور روادید نیز تلاش کرده ایم که مسأله زمان بر بودن صدور روادید را به حداقل برسانیم و این بازه زمانی را به یک هفته کاهش دهیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در خصوص سیاست لغو روادید نیز، بیان داشت: سیاست تسهیل ورود گردشگران از طریق لغو روادید نیز اجرایی شده و امیدواریم که کشورهای بیشتری در ذیل این اقدام قرار بگیرند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که با توسعه زیرساخت های لازم، حمل و نقل گردشگران را تسهیل کنیم. قطعا تسهیل حمل و نقل هوایی منجر به توسعه صنعت گردشگری در کشور خواهد شد.

شالبافیان تصریح کرد: باید سیاست آسمان باز را دنبال و اتخاذ کنیم، این سیاست از سوی برخی از کشورهای مختلف نیز دنبال شده است.

ویر تأکید کرد: باید بپذیریم که موقعیت جغرافیایی کشورمان می تواند در سیاست آسمان باز بسیار تأثیرگذار باشد و تلاش خواهیم کرد  این موضوع از طریق مراجع قانونی دنبال کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی یا اشاره تلویحی به فشار تحریم ها، بیان داشت: متاسفانه برخی از محدودیت ها اجازه توسعه حمل و نقل هوایی را نداده است و تقریبا حمل و نقل هوایی با ۱۵۰ هواپیما انجام می شود.

وی در پایان با نوید ادامه حمایت از حوزه های مختلف گردشگری، اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه واردات تجهیزات گردشگری از سود بازرگانی و تعرفه های گمرکی معاف خواهند شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.