| کد خبر: 253380 |

◄ سفر "پیک های پیام آور نوروز" کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از ایران تا تاجیکستان

جلسات هماهنگی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سفارت کشورهای تاجیکستان و ازبکستان برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوهتر رالی تور گردشگری "پیک های پیام آور نوروز" برگزار شد.

تین نیوز

جلسات هماهنگی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و سفارت کشورهای تاجیکستان و ازبکستان برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوهتر رالی تور گردشگری "پیک های پیام آور نوروز" برگزار شد.

پیک پیام آور نوروز

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، روز سه شنبه 16 اسفند 1401 محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به صورت جداگانه با "کاستورایف" کنسول و دبیر دوم و "محمود اف" وابسته فرهنگی سفارت ازبکستان در تهران و "شاه سعید اف" کنسول و "اسماعیل اف" وابسته فرهنگی کشور تاجیکستان در تهران، دیدار و گفتگو کرد.

پیک پیام آور نوروز

محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این جلسات بر اهمیت برگزاری رالی فرهنگی کمپرها و کاروان های ایرانی در مسیر جاده ابریشم و تأثیر این رویداد بین المللی در تحکیم روابط کشورهای حوزه جشن باستانی نوروز از جمله ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ایران به واسطه قرابت فرهنگی، زبانی، تاریخی و تمدنی این کشورها تأکید کرد.

نمایندگان سفارت خانه های تاجیکستان و ازبکستان نیز قول مساعد دادند تا در راستای تسهیل در صدور روادید، مجوزهای عبور و مرور و روند تردد "پیک های پیام آور نوروز" کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در جاده ها و شهرهای کشورشان از هیچ تلاش و اقدامی دریغ نکنند.

پیک پیام آور نوروز

مقرر است، این رالی فرهنگی و گردشگری که با شرکت 40 دستگاه خودرو کمپر و کاروان و با حضور حدود یکصد نفر از استان های مختلف کشور برگزار می شود، روز 25 اسفند ماه از تهران آغاز و با عبور از کشورهای ازبکستان و ترکمنستان، همزمان با فرارسیدن نوروز 1402 از مرز دوستی وارد کشور تاجیکستان شود.

پیک پیام آور نوروز

ترویج سفرهای زمینی و مسئولانه، توسعه فعالیت های اتومبیلرانی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، تشویق عموم به رعایت قوانین و مقرارات راهنمایی و رانندگی، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن و ایجاد حس دوستی، مهربانی، اتحاد و یکپارچگی میان ملت های حوزه جشن نوروز از مهمترین اهداف برگزاری رالی تور گردشگری "پیک های پیام آور نوروز"، است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.