| کد خبر: 19182 |

پرداخت ۸ درصد سود تسهیلات حوزه گردشگری به صورت یارانه

تین نیوز | 8 درصد سود تسهیلات در بخش گردشگری به صورت یارانه پرداخت می شود.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در شاهرود گفت : این یارانه به هر میزان تسهیلات حوزه گردشگری که از هر بانکی اخذ شود تعلق می گیرد .

سعید شیرکوند با بیان اینکه برای حمایت از طرح های بزرگ گردشگری و ملی گردشگری هم تسهیلات خاصی در نظر گرفته شده افزود : سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با همکاری صندوق توسعه ملی منابع مورد نیاز مالی این تسهیلات را فراهم کرده است .

وی گفت : نرخ تسهیلات این صندوق در بخش ریالی 16 درصد و در بخش ارزی 6 درصد است.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر اینکه با این نرخ سود اجرای طرحهای گردشگری برای سرمایه گذاران سودآور خواهد بود گفت : دولت نگاه ویژه ای برای حمایت از طرح های گردشگری دارد و در این زمینه حمایت از سرمایه گذاران داخلی ، ایرانیان خارج از کشور و حتی سرمایه گذاران خارجی که به صورت مشارکتی قصد فعالیت دارند مورد توجه جدی دولت قرار گرفته است.

شیرکوند همچنین اقدام جدی سازمان میراث فرهنگی در هفته دولت امسال را تشکیل خانه تشکل های مردم نهاد حوزه های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد و افزود : این خانه در تهران ایجاد می شود تا مرکزی متمرکز برای همکاری و هم اندیشی آنها در حوزه های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری باشد .

شیرکوند با بیان اینکه پس از راه اندازی این خانه تشکل در تهران در سایر استانهای نیز راه اندازی خواهد شد افزود : هم اکنون 2 هزار و 600 تشکل در حوزه های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به صورت ملی ، منطقه ای ، استانی و شهرستانی فعالیت می کنند.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی برای آغاز ساخت فاز دوم باغ گردشگری اورس به شاهرود آمده بود .

این باغ گردشگری 6 هکتاری دارای پیست دوچرخه سواری ، کافی شاپ و باغ رستوران ، کبوترخانه و نمادهای معماری و مسیرهای پیاده روی است.

فضای سبز این مجتمع تفریحی ، اقامتی با الهام از جلوه های زیباشناسی باغ و منظرهای بومی ایران نواحی معتدل و کوهپایه ای طراحی و پنج هزار و 500 اصله نهال از 150 گونه درختی و درختچه ای در آن کاشته شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.