| کد خبر: 265828 |

۲۳ درصد روستاهای کرمان راه مناسب ندارند

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه کرمان جزو هفت استان کم برخوردار کشور در حوزه ضریب برخورداری شبکه راه های روستایی است گفت: ۲۳ درصد روستاهای این استان از راه مناسب برخودار نیستند.

تین نیوز

خداد مقبلی در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و قدردانی از فعالان این حوزه استان کرمان با بیان اینکه کرمان جزو هفت استان کم برخوردار کشور در حوزه ضریب برخورداری شبکه راه های روستایی است گفت: ۲۳ درصد روستاهای این استان از راه مناسب برخودار نیستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مقبلی افزود: ضریب برخورداری از شبکه راه های روستایی استان از ۷۴ درصد در پایان سال ۹۹ به ۷۷ درصد رسیده اما نسبت به متوسط کشور پایین تر است.

وی اظهارداشت: از سال ۱۴۰۰ اعتبارات خوبی برای جبران عقب افتادگی استان کرمان تخصیص یافت و پروژه های خوبی در حوزه راه های روستایی و فرعی اجرا شد اما همچنان ارتقای این حوزه نگاه ویژه ای را به لحاظ اعتبارات می طلبد.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تصریح کرد: مولفه زیرساختی حمل و نقل کشور با بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر طول شبکه راهی، سه هزار و ۵۰۰ همت ارزش دارد که راهداران نقش زیادی در حفظ این سرمایه ملی دارند و تلاش می کنند این شبکه شبانه روزی باز نگه داشته شود تا فعالیت های اقتصادی کشور مختل نشود.

وی با بیان اینکه کرمان در ایجاد شبکه ارتباطی به لحاظ طول راه ها و بزرگراه جایگاه دوم کشور را به خود اختصاص داده است گفت: در حوزه هزینه نگهداری راه های ارتباطی موجود طی سال های گذشته با کمبود اعتبار روبه رو بودیم و سطح نامناسب راه ها نیز به این علت است که بار از جاده های ما عبور می کند و باعث تخریب زودتر عمر آسفالت می شود که پلیس با کنترل بارهای معادن می تواند به وضعیت راه ها کمک کنند.

معاون سازمان راهداری بیان کرد: وجود معادن و عبور بارهای معدنی از سطح جاده ها باعث تخریب زودرس شبکه راه های استان کرمان می شود و قانون نیز در این زمینه اعتبارات معادن را برای بهسازی راه های آسیب دیده در قانون بودجه مصوب کرده لذا باید این اعتبارات پیگیری و از طریق معادن به اداره کل راهداری این استان پرداخت شود تا این اداره کل مشکلات جاده ها را رفع کند و ایمنی را برای شبکه راه های استان حاکم کنیم.

علت افزایش تلفات جاده ای و پیوست فرهنگی

مقبلی همچنین گفت: یکی از مشکلات امروز کشور که به عنوان بحران تلقی می شود تصادف جاده ای است، شمار تلفات جاده ای ۱۵ سال گذشته کشور، حدود ۱۸ هزار نفر در سال بوده که از آن زمان اقدامات زیادی در حوزه توسعه راه ها و ایمن سازی انجام دادیم اما متاسفانه جواب نگرفتیم و این عدد به حدود ۲۰ هزار نفر در سال رسیده است.

وی عنوان کرد: تنها اقدامات فیزیکی برای کنترل تلفات جاده ای کافی نیست و باید پیوست فرهنگی را در کنار آن تدوین کنیم که این موضوع در استان ها باید به صوری جدی توسط دستگاه های مربوطه پیگیری شود.

۲۶ هزار دستگاه به ناوگان حمل بار کشور اضافه شد

مقبلی افزود: مولفه بعدی ناوگان حمل و نقل است که تعداد ناوگان باری کشور ۴۲۰ هزار دستگاه و ناوگان مسافربری ۷۲ هزار دستگاه است و ظرفیت خوب خدمات رسانی عرصه بار و مسافر را نشان می دهد.

وی با اشاره به نقش حمل و نقل در حوزه اشتغال و اقتصاد کشور و استان گفت: باوجود فرسودگی ناوگان از ۲ سال گذشته ۲۶ هزار وسیله نقلیه جدید به ناوگان باری ما اضافه شده و اقدام خوبی در نوسازی انجام گرفته است.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: در ناوگان مسافربری کمبودهایی داریم که تلاش می کنیم با پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران در این حوزه اقداماتی انجام دهیم.

همچنین در این آیین از مدیران، فعالان، پیشکسوتان و شرکت های فعال در حوزه حمل و نقل استان کرمان قدردانی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.