| کد خبر: 146717 |

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان:

۲ مرز خروجی از کرمان برای زائران اربعین اختصاص یافته است

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با بیان اینکه مرز خروجی کرمان برای همایش اربعین به دو مرز افزایش یافته است، گفت: امسال سهمیه اعزام زائران برداشته شده است.

تین نیوز

 مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با بیان اینکه مرز خروجی کرمان برای همایش اربعین به دو مرز افزایش یافته است، گفت: امسال سهمیه اعزام زائران برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، خلیل همایی ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی، اظهار کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری سه محور اصلی تکریم مردم عراق به عنوان میزبان، تقویت مرجعیت دینی مردم در عراق و احترام به حاکمیت دینی دولت عراق باید در اربعین تقویت شود.

وی با اشاره به اصول هفتگانه اربعین، گفت:این اصول در 14 زیر مجموعه به عنوان کمیته اربعین وظایفی دارد که باید به آنها عمل کند.

همایی افزود: در اربعین سال 95 صدور روادید استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان بر عهده استان کرمان بود که برای 51 هزار نفر روادید صادر شد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان ادامه داد: استان کرمان گذرگاه زائران استان های همجوار و اتباع افغانستان و پاکستان است بنابراین وظیفه میزبانی و تردد باید به خوبی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه اتباع افغان شیعه با صدور گذرنامه موقت می توانند از زائران اباعبدالله حسین (ع) باشند، گفت: حوزه های مختلف از جمله بهداشت، درمان و نجات، فرهنگی و اجتماعی، امنیتی انتظامی و... در برگزاری همایش اربعین مشارکت خوبی را مثل سال های گذشته خواهند داشت.

همایی عنوان کرد: کمیته اطلاع رسانی و مستندسازی صدا و سیما با راه اندازی رادیو اربعین و زیر نویس های تلویزیون وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را برعهده دارد.

وی بیان داشت: کمیته حمل و نقل زمینی و هوایی دیگر مشکلات سال 94 از جمله فروش بلیط در بازار سیاه را نخواهد داشت.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با بیان اینکه مرز خروجی استان کرمان به دو مرز افزایش یافته است، گفت: امسال دیگر محدودیت سهمیه بندی اعزام زائران را نخواهیم داشت زیرا سهمیه اعزام برداشته شده است.

وی یادآور شد: سپاه در سال 95 با هماهنگی و اسکان راهیان نور و زائران با ستاد اربعین همکاری خوبی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.