| کد خبر: 250287 |

مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری خبر داد;

بهره برداری از ۹۳ کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان

مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری کشور از بهره برداری ۹۳ کیلومتر راه روستایی در ۸ ماهه نخست امسال در جنوب کرمان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری کشور از بهره برداری ۹۳ کیلومتر راه روستایی در ۸ ماهه نخست امسال در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (جنوب کرمان ) در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری جنوب استان کرمان، علی خانقایی مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی این سازمان با اشاره به محرومیت ساکنان ۴۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار این حوزه از نعمت راه آسفالته اظهار داشت: جنوب استان کرمان، قطب کشاورزی این استان است و بهبود راه های روستایی و آسفالته بودن آنها، تاثیر مهمی در نحوه حمل و نقل با کیفیت محصولات کشاورزی به بازارها دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم محصولات را در کمترین زمان به کشورهای همسایه ارسال کنیم چون این امر موجب افزایش تولید می شود.

مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان با اشاره به توزیع هدفمند اعتبارات به منظور محرومیت زدایی گفت: تلاش می کنیم که شهرستان هایی که برخورداری کمتری در حوزه راه های روستایی دارند، بتوانند خود را به میانگین کشوری برسانند.

وی یادآور شد: بعد از واگذاری ساخت راه های روستایی به سازمان، به دلیل نبود پایه اطلاعاتی در خصوص نحوه توزیع اعتبارات، اولویت بر جمع آوری اطلاعات گذاشته شد و اکنون این اطلاعات جمع آوری شده و در اختیار مسئولان مربوطه قرار دارد.

خانقایی با بیان این که استان کرمان و به ویژه جنوب این استان، در میان هفت استان کمتر برخوردار در حوزه راه های روستایی قرار دارد، گفت: در این مدت، اعتبارات بر اساس عدم برخورداری و محرومیت توزیع شده است.

وی با اشاره به وجود ۸۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: این مقدار، اکنون به ۱۱۳ هزار کیلومتر راه روستایی رسیده است با این وجود هنوز مشکلاتی وجود دارد اما حجم کار، جهادی بوده است.

خانقایی با اشاره به برخورداری ۲۱۰۰ خانوار روستایی این مناطق از راه آسفالته مناسب افزود: در سال جاری، ۹۳ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۲۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در جنوب استان کرمان به بهره برداری رسید و ۱۳۵ کیلومتر هم با انجام زیرسازی، آماده آسفالت است.

وی اظهار داشت: در مجموع، ۶۲۰۰ کیلومتر راه روستایی نیاز به آسفالت دارند که بیشتر در مناطق کوهستانی جیرفت و عنبرآباد واقع هستند.

شایان ذکر است در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری جنوب کرمان که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل و معاونان اداره کل، فرمانداران و ائمه جمعه هفت شهرستان، صنوف حمل و نقل کالا و مسافر، راهداران، خانواده های همکاران و ... حضور داشتند، با اهدای لوح تقدیر از راهداران و رانندگان نمونه تجلیل شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.