| کد خبر: 265582 |

حدود سه همت اعتبار برای اتمام راه‌ آهن شهرکرد- سفیددشت- مبارکه نیاز است

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص پروژه راه آهن شهرکرد- سفیددشت- مبارکه،گفت: انتظار می رود در چند ماه آینده که به تدریج زیرسازی آماده می شود عملیات خرید ریل و ... در برنامه کاری قرار گیرد تا عملیات روسازی هم آغاز شود و راه آهن در بازه زمانی مشخص شده افتتاح شود، از طرفی حدود سه همت حداقل مورد نیاز است تا این پروژه به نوعی به اتمام برسد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص پروژه راه آهن شهرکرد- سفیددشت- مبارکه،گفت: انتظار می رود در چند ماه آینده که به تدریج زیرسازی آماده می شود عملیات خرید ریل و ... در برنامه کاری قرار گیرد تا عملیات روسازی هم آغاز شود و راه آهن در بازه زمانی مشخص شده افتتاح شود، از طرفی حدود سه همت حداقل مورد نیاز است تا این پروژه به نوعی به اتمام برسد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عباس خطیبی ۲۲ آذرماه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: حدود سه سال گذشته برای توسعه ریلی کشور یک برنامه مدون و مشخصی را برنامه ریزی کردیم که به تدریج طرح ها را به نتیجه برسانیم، امسال توانستیم دو پروژه راه آهن را به مرحله افتتاح برسانیم، البته بعد از استان اردیبل بناست که چهارمحال وبختیاری بیست و پنجمین استان کشور باشد که به شبکه ریلی متصل می شود.

وی افزود: در دور دوم سفر نیز مقام عالی وزارت راه و شهرسازی بر افتتاح و بهره برداری از پروژه راه آهن تاکید کردند، از طرفی در سنوات گذشته در خصوص اقدامات زیرسازی و ایستگاهی مقرر شد که کارها انجام و این آمادگی در خصوص شروع عملیات ریل گذاری و مناقصات مرتبط با بحث روسازی وجود دارد که آرام آرام اقدامات لازم شروع شود، این پروژه یک فرصت استثنایی و طلایی است که از آن بهره مند خواهیم شد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص آخرین وضعیت پروژه راه آهن شهرکرد- سفیددشت- مبارکه، تصریح کرد: پروژه ۹۰ کیلومتری که بخش زیرسازی آن حدود ۶۵ درصد، بخش ایستگاهی حدد ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که مجموعاً پیشرفت طرح حدود ۴۸ درصد است، بخش های دیگر پروژه که به آن الحاق و عملیات آن ها آغاز می شود قطعاً سرعت پیشرفت پروژه افزایش می یابد.

خطیبی با اشاره به کوهستانی بودن منطقه و وضعیت توپوگرافی سنگی برای احداث راه آهن، بیان کرد: باید ۱۵ دستگاه تونل در این مسیر ساخته شود که طول این تونل ها حدود ۵.۲ کیلومتر است که حدود ۴.۲ کیلومتر آن حفاری و ۲۷۰۰ متر لاینیگ شده که از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: بخش پل و تقاطع، پیشرفت حدود ۵۰ درصدی را دارا هستند، البته ایستگاه سفیددشت نیز در دست احداث است که مجموعاً ۲۱ درصد پیشرفت دارد و باید تلاش شود آن بخش هم سرعت بیشتری بگیرد.

وی در خصوص جانمایی ایستگاه شهرکرد، افزود: سعی بر این شد که جای مناسبی برای ایستگاه تعبیه شود که در حال حاضر جانمایی انجام و پیمانکار در حال کار است.

خطیبی گفت: واقعیت امر این است که به دلیل سردسیر بودن منطقه شش ماهه اول سال به لحاظ اجرایی و کاری بسیار حائز اهمیت است، دریافتی زیادی حاصل نشده اما در سه ماهه گذشته وضعیت مناسب و در چند روز گذشته تخصیص های خوبی با حمایت استاندار ابلاغ شد، البته طبق برنامه ریزی با پیمانکاران تلاش می ‎شود که از منابع حداکثر استفاده صورت گیرد و بتوان کارها را طوری رقم زد که بستر اجرای عملیات روسازی و ریل گذاری فراهم شود.

خطیبی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون اعتباری حدود ۳۷۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که حدود ۵۰ درصد از اعتبار مربوط به ۱۰ روز گذشته است و هنوز بخش زیادی به پیمانکاران پرداخت نشده که امید است این مبالغ تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: آنچه در احداث برای ما بسیار مهم و تعیین کننده بوده پیوستگی است تا بتوانیم پیمانکاران را متقاعد کنیم که هر از چندگاهی پرداختی انجام شود، زیرا فاصله افتادن ها در پرداختی ها موجب توقف پروژه می شود، البته با توجه به اولویت دار بودن پروژه امید است به تعهدات خود جامه عمل بپوشانیم.

نباید با وجود طلب پیمانکاران، پروژه راه آهن متوقف شود

در ادامه غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: راه آهن یکی از پروژه های پیشران استان و یکی از شاخصه های پیشرفت و توسعه در هر استان بحث توسعه زیرساخت هاست که راه آهن موضوعی تاثیرگذار با محاسن زیاد است و چهارمحال و بختیاری از بن بست خارج می شود.

وی افزود: پروژه راه آهن که دولت اهتمام ویژه ای نسبت به آن دارد، در سفر اول رئیس جمهور سعی شد که یکی از بالاترین اعتبارات برای این پروژه مصوب شود، البته این پروژه در مقایسه با سایر پروژه ها پرداختی خوبی داشته و تقریباً ۶۰ درصد از تخصیص ها محقق شده که ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر در راه است که سهم راه آهن هم دیده شده است.

استاندار چهارمحال وبختیاری تاکید کرد: این طرح در سفر دوم جزو پروژه های اولویت دار مطرح شد، از پروژه های نیمه تمام و جزو مطالبات مردم است که اگر سریع تر انجام شود بارقه امیدی در مردم صورت می گیرد.

وی گفت: انتظار می رود کار تعطیل نشود زیرا پروژه هایی هستند که پیمانکار تا چندین میلیارد تومان طلب دارند اما پروژه متوقف نمی شود، گرچه باتوجه به پشتیبانی جدی و تخصیص ها و محدود بودن فصل کار نباید کار تعطیل شود. پیمانکار باید خود را نشان دهد، نباید این پروزه مایه دلسردی و افسردگی شود.

به گفته حیدری، اعتباراتی نزد وزیر راه و شهرسازی است که با توجه به اولویت ها لازم است از آن اعتبارات نیز استفاده شود، می توان گفت اگر تحرک جدی صورت گیرد، ما تشویق می شویم تا اعتبارات لازم را دریافت کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.