| کد خبر: 269570 |

افزایش جریمه برای پیشگیری از حوادث رانندگی در دستور کار قرار گرفت

رییس پلیس راهوار: افزایش جریمه ها برای پیشگیری از حوادث رانندگی در دستور کار قرار گرفته است.

تین نیوز

رییس پلیس راهوار با اعلام اینکه افزایش جریمه ها برای پیشگیری از حوادث رانندگی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: امکانات دولتی به تنهایی قادر به کاستن از ترافیک و کاهش حوادث جاده ای نخواهد بود، بنابراین بهره گیری از ظرفیت ارزشمند بخش خصوصی در این حوزه بسیار ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سردار سید تیمور حسینی روز پنجشنبه در رزمایش انتظامی و امدادی نوروزی مازندران افزود: هرچه زیر ساخت های پلیس راهور افزایش یابد کمتر از ۳۰ درصد در پیشگیری از حوادث رانندگی اثر گذار است.

وی اظهار کرد: عامل انسانی بیشترین علت را در بروز حوادث جاده ای دارد که با بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی باید آن را کاهش دهیم.

سردار حسینی با بیان این مطلب که سیاست های تنبیه و تشویق در کاهش آمار حوادث رانندگی اثر گذار است، ادامه داد: در نشست روز گذشته هیات دولت این موضوع بحث شد و افزایش جریمه ها برای پیشگیری از حوادث رانندگی در دستور کار قرار گرفت.

رییس پلیس راهوار فراجا با ذکر این نکته که باید به گونه ای عمل شود که ارتکاب به جرم مقرون به صرفه نباشد، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف بسته های تشویقی خوب باید مد نظر قرار گیرد که در این بحث پیشنهادهایی ارائه شد.

وی ادامه داد: در سال آینده ناوگان خودرویی پلیس راهور افزایش خواهد یافت که این افزایش برای استان مازندران هم اعمال خواهد شد.

سردار حسینی افزود: مازندران با آمار هشت درصدی تردد در کشور از جمله استان های پرتردد است که در همه فصل ها مسافران و گردشگران زیادی به آن سفر می کنند.

رییس پلیس راهوار با بیان این مطلب که با توجه به هم نشینی ماه مبارک رمضان و عید نوروز الگوی سفر شهروندان تغییر کرد، ادامه داد: این تغییر الگوی سفر سبب افزایش خواب آلودگی خواهد شد که همه باید این مهم را مورد توجه ویژه قرار دهند.

این مقام انتظامی مسوول تصریح کرد: با راه اندازی ایستگاه های سلامت در طرح نوروزی از رانندگان خواسته می شود در صورت خستگی در استراحت کنند تا در کاهش حوادث اثر گذار باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.