| کد خبر: 267996 |

ارزیابی و پرداخت خسارت الکترونیکی می‌ شود

رییس کل بیمه مرکزی گفت: طبق آخرین هماهنگی بیمه مرکزی و پلیس راهور کروکی برخط اجرایی شده و خسارت به صورت الکترونیکی پرداخت خواهد شد.

تین نیوز

رییس کل بیمه مرکزی گفت: طبق آخرین هماهنگی بیمه مرکزی و پلیس راهور کروکی برخط اجرایی شده و خسارت به صورت الکترونیکی پرداخت خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: موضوع هاب درمان ۲ سال پیش آغاز شد، چند نهاد دولتی باید همکاری کنند تا نسخ الکترونیک را اجرایی کنیم، این موضوع نیاز به هماهنگی بیمه های پایه، بیمه های تکمیلی، وزارت بهداشت و مراکز درمانی و داروخانه ها دارد.

وی افزود: بیمه تکمیلی با بیمه گر پایه در این رابطه هماهنگ شده و اطلاعات را ارسال می کنند، تا هفته اول اسفند موضوع نهایی شده و تا اسفند نیازی به نسخه کاغذی نخواهد بود.

استاد هاشمی با بیان اینکه ظرف مدت ۲ ساعت فرآیند بیمه شخص ثالث کوتاه شده است، گفت: در این زمینه با پلیس راهور اقدامات خوبی انجام شده است، ارزیابی خسارت و پرداخت خسارت در آینده آنلاین خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: در جامعه با فناوری های جدیدی در ارتباط هستیم، صنعت بیمه کند در این عرصه ورود کرده و باید به سمت فناوری های نو حرکت کند، باید شتاب دهندگی شرکت های بیمه را در بیمه مرکزی انجام دهیم و در این رابطه مجوز سند باکس صنعت بیمه را اجرایی کردیم، آئین نامه اینشورتک را اجرایی کردیم.

استادهاشمی افزود: باید نهادهای نظارتی برای بیمه نهادهای دولتی اجرایی شود، در قانون مشخص شده که نهادهای دولتی باید بیمه کامل داشته باشند. کار خوبی که در این دولت انجام شد انتشار صورت های مالی بود و با این اقدام شفافیت بیشتر شده و شرکت های دولتی و وضعیت بیمه ای آن در رصد همه مطالبه گران به ویژه اهالی رسانه قرار گرفته است.

علی استاد هاشمی درباره اعتبارسنجی نیز گفت: اعتبارسنجی مشتریان و رتبه بندی شرکت ها به صورت شاخص سازی انجام می شود، باید شاخص های اصلی بیمه مرکزی برای شرکت های اپراتور انجام شود و با شاخص سازی و رتبه بندی باید به نحوی عمل کنیم که شرکت های ضعیف نتوانند پرتفوی سرمایه گذاری سنگین را انجام دهد. تفاهم نامه ای در هفته گذشته با شرکت اعتبارسنجی ایران انجام دادیم که مشتریان نیز اعتبارسنجی شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: شرکت بیمه باید کارشناسی ریسک را انجام دهد و اگر سرمایه گذاری پر ریسک باشد نباید آن را انجام داد.

به گفته استادهاشمی، فاصله رعایت استانداردهای جهانی برای بیمه حمل و نقل و ترانزیت جهانی زمان بر شد و به همین دلیل بیمه سبز ترانزیت لغو شد، در شرایط فعلی موانع اساسنامه بر طرف شده، خسارت ها پرداخت شده و با رایزنی ها در حال برطرف کردن تعلیق این بیمه سبز ترانزیت برای رانندگان ایرانی هستیم.

وی افزود: امروز مشکل بیمه ترانزیت رانندگان ایرانی حل شده و هیچ راننده ای نمی تواند بگوید به علت نبود بیمه قادر به ترانزیت و خروج از سفر نیستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.