| کد خبر: 266471 |

شناسایی عامل تصادفات ساختگی+ فیلم

ه بیمه ها نیز اطلاع داده شده است که این افراد سودجو را که با ایجاد تصادفات ساختگی قصد دارند حقوق بیت المال را تضییع کنند، در لیست سیاه خود قرار دهند.

تین نیوز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از شناسایی یکی از عوامل تصادفات ساختگی در رشت و معرفی وی به مرجع قضایی خبر داد.

به گزارش تین نیوز  به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا، سرهنگ امیر طالبی افزود: به بیمه ها نیز اطلاع داده شده است که این افراد سودجو را که با ایجاد تصادفات ساختگی قصد دارند حقوق بیت المال را تضییع کنند، در لیست سیاه خود قرار دهند.

سرهنگ طالبی گفت: تصادف ساختگی شرایطی است که برای دریافت خسارت از بیمه، برنامه ریزی می کنند. کسانی که صحنه زنی می کنند، هدفی جز به گیر انداختن رانندگان بعضا بی اطلاع به عنوان مقصر و درخواست خسارت و دیه از بیمه شخص ثالث ندارند. چنین تصادفی، معمولا تک نفره اجرا نمی شود و برای انجامش، چندین نفر درگیر هستند؛ به چنین افرادی، صحنه زن می گویند.

وی بیان کرد: روش کار این افراد به این صورت است که عمدی و به قصد وارد آمدن آسیب فیزیکی، خودشان را جلوی ماشین های عبوری می اندازند و بعد با آوردن شاهد (که اکثرا همکارشان هستند)، از راننده مقصر دیه می گیرند.

سرهنگ طالبی توصیه هایی برای جلوگیری از تصادفات ساختگی داشت و گفت: همیشه فاصله ایمنی و قانونی را تحت هر شرایطی با خودروی جلویی خود حفظ کنید. اگر در خیابان باریکی رانندگی می کنید و دو طرفتان ماشین پارک شده، حتما سرعت خود را کاهش دهید.  اگر ماشینی برایتان چراغ زد، خیلی آرام کنار بروید.
در هنگام رانندگی، آرامش خود را حفظ کنید. اگر مانعی در کنار معابر وجود دارد یا از راه فرعی خارج می شوید، بسیار مراقب اطراف خود باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.