| کد خبر: 162943 |

◄ ربیعی چگونه رای اعتماد دوباره گرفت؟

علی ربیعی با ۱۲۶ رأی مخالف استیضاح و ۱۲۴ رأی موافق استیضاح وزیر ماند. عدم حضور رییس‌جمهور در این جلسه شاید حکایت از مخالفت ایشان با جلسات استیضاح وزرا داشته باشد. خروج رئیس مجلس از جلسه در حدود ساعت ۱۰:۳۰ و سپردن سکان صحن علنی به دست مسعود پزشکیان و پیش کشیدن سابقه امنیتی وزیر کار در وزارت اطلاعات (با نام مستعار عباد) توسط فریدون حسنوند نیز از حواشی عجیب جلسه صبح امروز بود.

تین نیوز

جلسه صبح امروز (سه‌شنبه 22 اسفندماه)، مجلس شورای اسلامی به استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت.

به گزارش تین‌نیوز، علی ربیعی با ۱۲۶ رأی مخالف استیضاح و ۱۲۴ رأی موافق استیضاح وزیر ماند. عدم حضور رییس‌جمهور در این جلسه شاید حکایت از مخالفت ایشان با جلسات استیضاح وزرا داشته باشد. خروج رئیس مجلس از جلسه در حدود ساعت ۱۰:۳۰ و سپردن سکان صحن علنی به دست مسعود پزشکیان و پیش کشیدن سابقه امنیتی وزیر کار در وزارت اطلاعات (با نام مستعار عباد) توسط فریدون حسنوند نیز از حواشی عجیب جلسه صبح امروز بود.

از این نکات که بگذریم، هرچند در نگاه نمایندگانی همچون حسن بیگی، نادری، فرهنگی، نگهبان، عثمانی، مقصودی، حسنوند، پورابراهیمی و تاجگردون نقدهای بسیاری همچون بحث بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی، امور کارگران، حادثه هواپیمای تهران-یاسوج و بحث‌هایی که بر سر مسائل بیمه‌ای آن و مسائل مربوط به وضعیت کاری جمعیت جوان کشور، از مهم‌ترین انتقادات به عملکرد ربیعی بود اما نمایندگانی همچون مصطفی کواکبیان نیز مواردی را در دفاع از ربیعی مطرح کردند که مهم‌ترین آنها نبود فساد در مجموعه متبوع ایشان و حرکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بنگاه‌داری به سهام‌داری بود.

در کنار خواسته‌های به‌حق نمایندگان، نمایندگانی نیز بودند که موارد حاشیه‌ای را مطرح کردند که با اعتراض سایر نمایندگان مواجه شدند. شاهد مثال وقتی‌ است که پورابراهیمی از ربیعی درباره منزل میلیاردی‌اش در شمال شهر سوال کرد و عبدالحمید خدری نماینده بوشهر به شدت به وی اعتراض کرد و نگذاشت او حرفش را ادامه دهد.

در زمان شمارش آرای موافق و مخالف ربیعی نیز تعداد آرا بعد از شمارش به علت اختلاف یک رأی، اندکی حساسیت‌برانگیز شد. بنابراین زمانی که شمارش آرا به‌گونه‌ای شود که حساسیت ایجاد کند، هیأت رئیسه تصمیم می‌گیرد که مجدداً آرا را مورد بازشماری قرار دهد. حساسیت تعداد آرا باعث شد هیأت رئیسه 4 بار آرا را بازشماری کند، ضمن اینکه یک نفر از نمایندگان نیز رأی خود را به گلدان نینداخته بود که به هیأت رئیسه مراجعه و رأی خود را اعلام کرد. و با اتمام رای‌گیری نهایتا وزیر تعاون در سمت خود باقی ماند. لازم به ذکر است که نمایندگان دولت در زمان رای‌گیری طبق درخواست پزشکیان صحن را ترک کردند و پس از اتمام کار وارد شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.