| کد خبر: 88895 |

مهم‌ترین مشکل کارآفرینان چیست؟

وبلاگ تین‌نیوز، سیده فاطمه مقیمی | با توجه به اقلیم متفاوت هر منطقه در ایران، این گمان وجود دارد که مسائل اقتصادی هر شهر، تحت تاثیر شرایط خاص، با دیگر شهرها متفاوت است. کارآفرینی یک مسئله اقتصادی-اجتماعی است و ممکن است از شرایط خاص یک استان یا شهرستان بصورت جزیی اثر پذیرد، اما بصورت کلی، این اثرپذیری نمی تواند باعث فرق عظیم راه اندازی کسب و کار در یک شهر ایران نسبت به شهر دیگر باشد.

مشکلات کارآفرینی در شهرستان هایی مثل خرمشهر و آبادان که اخیرا به آن سفر کردم، مشابه مشکلات دیگر شهر های کشور بود و شاید بتوان از این مسئله، با پیشوند خوشبختانه حرف زد اما نباید از خلاءهای موجود در راه اندازی کسب و کار در تحلیل گفته ها و شنیده ها هم براحتی عبور کرد.

واقعیت این است که کمبود سرمایه اولیه، مردم در این شهرها را نسبت به راه اندازی کسب و کار سست می کند و متاسفانه نسبت به مناطق مرکزی بویژه پایتخت، خلاء آموزش در این مناطق بیشتر احساس می شود. دوره ای هم که با حضور زنان بازرگان آبادان در این شهر برگزار شد، یک دوره آموزشی بود که مباحثی چون چگونگی شروع کسب و کار، ایده برای کارآفرینی، تقویم های اجرایی شدن کسب و کار، تعریف بازرگان، قوانین و مقررات راه اندازی تجارت، شرایط اتاق های بازرگانی و تشکل های تجاری و مسئولیت های کارت بازرگانی و نحوه عضویت در اتاق، به مستمعین ارائه شد.

به هر حال در جوامع کوچکتر، با وجود ظرفیت های عظیم موجود، راه اندازی کسب و کار، کمتر نسبت به شهرهای بزرگتر با امکانات اقتصادی و آموزشی بیشتر تمرین شده است و بطور حتم، مطالعه موردی می توان به بهبود وضعیت کمک کند. گذشته از این، بحث مشاوره برای از بین بردن خلاءها موثر است و با تمهیداتی که در نظر گرفتیم، با استفاده امکانات ارتباطی جدید، می توانیم به موانعی چون بعد مسافت غلبه کنیم و لحظه به لحظه  به کارآفرینان مشاوره دهیم.

هیئت مدیره کانون زنان بازرگان ایران قصد دارد با تلاش بیشتر، کانون های استانی را تقویت کند. خبر خوش اینکه در هفته آینده کانون بانوان بازرگان خرمشهر و پس از آن، کانون بانوان بازرگان اهواز  راه اندازی خواهد شد. امیدواریم بتوانیم در هر استان با یک کانون قدرتمند، برمشکلات راه اندازی کسب و کار فائق آییم. 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.