| کد خبر: 241528 |

کدام صنایع و مشاغل به زودی ناپدید می شوند؟

جهان در حال تغییر است و ما نباید از چیزهایی که جهان را تغییر خواهند داد، غافل شویم.

تین نیوز

جهان در حال تغییر است و ما نباید از چیزهایی که جهان را تغییر خواهند داد، غافل شویم.

پیش‌بینی‌ های شگفت‌ انگیزی که باورکردنشان سخت است اما امکان دارد به‌ زودی به واقعیت تبدیل شوند و ما به ناچار با آنها همزیستی کرده و آنها هم بخشی ضروری از زندگی روزمره خواهند شد؛ مانند تلفن همراه و دوربین آن، مرور کردن و اینترنت به‌ وسیله این گوشی‌ های هوشمند و ارتباط با تمام دنیا از طریق شبکه‌ های اجتماعی که فاصله‌ ها و موانع را از بین برده و هر کسی با نت بیشتر از ماندن در کنار خانواده‌ اش، همراه است.

اکنون مهمترین اتفاقات جهان به‌ طور خلاصه شرح داده می‌ شود.

۱. تعمیرگاه‌ های خودرو ناپدید می‌ شوند.

۲. موتورهای بنزینی‌دیزلی از ۲۰ هزار قطعه تشکیل شده‌ اند، در حالی که موتورهای خودروهای برقی دارای ۲۰ قطعه هستند و با گارانتی مادام‌ العمر فروخته و در نمایندگی تعمیر می‌ شوند. جداسازی و تعویض فقط ۱۰ دقیقه طول می‌ کشد.

 ۳. موتور خودروهای الکتریکی معیوب در یک تعمیرگاه منطقه‌ ای با استفاده از ربات‌ ها تعمیر خواهد شد.

 ۴. وقتی موتور خودرو الکتریکی خراب می‌شود، به ایستگاهی مانند ایستگاه کارواش باید مراجعه شود و خودرو با یک موتور الکتریکی جدید خارج می‌شود. 

۵. کنتورهای توزیع برق در خیابان‌ ها با ایستگاه‌های شارژ برق نصب می‌ شود که این امر در جهان اول شروع شده است.

۶. تولیدکنندگان بزرگ خودروهای هوشمند، پولی برای راه‌ اندازی کارخانه‌ هایی که فقط خودروهای برقی تولید می‌کنند، اختصاص داده‌اند.

۷. صنعت زغال‌سنگ از بین خواهند رفت و شرکت‌ های بنزین‌نفت متوقف می‌ شوند. حفاری و حفاری نفت متوقف خواهد شد. در جریان خداحافظی با اوپک، خاورمیانه دچار مشکل می‌ شود.

۸. خانه‌ ها، انرژی الکتریکی را در طول روز تولید و ذخیره می‌ کنند تا مورد استفاده قرار گیرد و دوباره به شبکه فروخته شود. این شبکه آن را ذخیره و در صنایعی با مصرف برق بالا توزیع می‌کند.

 آیا کسی سقف تسلا را دیده است؟

۹. کودک امروز خودروهای فعلی را در موزه‌ ها خواهد دید. آینده سریع‌ تر از آن چیزی که ما تصور کنیم، نزدیک می‌ شود.

 ۱۰. در سال ۱۹۹۸ میلادی کداک ۱۷۰ هزار کارمند داشت و ۸۵ درصد تولید کاغذ عکس خود را در سراسر جهان به فروش رساند. در مدت دو سال مدل کسب‌ و کار آنها ناپدید شد و ورشکست شدند. چه کسی فکر می‌ کرد این اتفاق بیفتد؟

۱۱. اتفاقی که برای کداک پولاروید افتاد، طی ۵ تا ۱۰ سال آینده برای چندین صنعت رخ خواهد داد.

۱۲. آیا در سال ۱۹۹۸ فکر می‌ کردید بعد از ۳ سال هیچ عکسی روی فیلم گرفته نمی‌ شود؟ با گوشی‌ های هوشمند، این روزها چه کسی دوربین دارد؟

۱۳. دوربین‌ های دیجیتال در سال ۱۹۷۵ اختراع شدند. نخستین دوربین دارای ۱۰ هزار پیکسل بود اما از قانون مور پیروی می‌ کرد. مانند تمام فناوری‌ ها، برای مدتی ناامید و سپس بسیار بهتر و غالب شد.

 ۱۴. این اتفاق دوباره (سریع‌ تر) با هوش مصنوعی، سلامت، خودروهای خودمختار و الکتریکی، آموزش، چاپ سه‌بعدی، کشاورزی و مشاغل رخ خواهد داد.

کتاب «شوک آینده» در واقع خوشامدگویی به انقلاب صنعتی چهارم بود.

 ۱۵. نرم‌افزار، بیشتر صنایع سنتی را در ۵ تا ۱۰ سال آینده مختل خواهد کرد.

 ۱۶. نرم‌افزار UBER سیستم رانندگی و تاکسیرانی سنتی را تغییر خواهد داد.

۱۷. اکنون Airbnb بزرگ‌ ترین شرکت هتلداری در جهان است، حتی اگر هیچ ملک و مستغلاتی نداشته باشد. آیا هتل هیلتون انتظارش را داشت؟

 ۱۸. هوش مصنوعی؛ کامپیوترها در درک جهان بهتر می‌شوند. امسال یک کامپیوتر، بهترین بازیکن جهان را شکست داد (۱۰ سال زودتر از حد انتظار).

۱۹. وکلای جوان ایالات‌ متحده به‌دلیل واتسون IBM که مشاوره حقوقی در مدت چند ثانیه با دقت ۹۰ درصد در مقایسه با دقت ۷۰ درصد در انسان‌ها ارائه می‌ کند، شغلی پیدا نمی‌کنند؛ بنابراین در آینده تعداد وکلا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد و فقط متخصصان باقی خواهند ماند.

۲۰. واتسون به پزشکان در تشخیص سرطان کمک می‌کند (۴ برابر دقیق‌تر از پزشکان).

۲۱. فیس‌ بوک اکنون دارای نرم‌ افزار تشخیص چهره (بهتر از انسان) است. در سال ۲۰۳۰ کامپیوترها از انسان هوشمندتر خواهند بود.

۲۲. خودروهای خودران می‌ توانند در مدت دو سال، کل صنعت را تغییر دهند. دیگر لازم نیست خودرو داشته باشید، زیرا با یک تماس تلفنی با خودران، خودرو ظاهر می‌شود و مسافر یا مسافران خود را به مقصد می‌رساند.

۲۳. با سفارش تاکسی فقط هزینه مسافت طی شده پرداخت می‌شود و دیگر جوانان هرگز گواهینامه نخواهند داشت و هرگز صاحب خودرو نخواهند شد.

 ۲۴. این تغییرات فناوری، شکل شهرها را نیز تغییر می‌دهد، ۹۰ تا ۹۵ درصد کمتر به خودرو نیاز خواهیم داشت و پارکینگ‌های قبلی به پارک سبز تبدیل می‌شوند.

۲۵. هر ساله ۱.۲ میلیون نفر در سراسر جهان در تصادفات رانندگی از جمله بی‌ احتیاطی جان خود را از دست می‌دهند. ما اکنون در هر ۶۰ هزار مایل، یک تصادف داریم. با رانندگی خودکار، تصادفات به یک تصادف در ۶ میلیون مایل کاهش می‌یابد. این باعث نجات یک میلیون نفر در سال خواهد شد.

۲۶. بیشتر شرکت‌ های خودروسازی سنتی بدون شک ورشکست خواهند شد. آنها رویکرد تکاملی را امتحان خواهند کرد و فقط خودرو بهتری خواهند ساخت. شرکت‌های فناوری (تسلا، اپل و گوگل) رویکرد انقلابی را با رایانه روی چرخ (ماشین‌های الکتریکی هوشمند) تولید خواهند کرد. Volvo از شر موتورهای احتراق داخلی در اتومبیل‌های خود خلاص شده و آنها را با موتورهای الکتریکی و هیبریدی جایگزین می‌کند. مهندسان فولکس‌ واگن و آئودی از تسلا وحشت دارند.

۲۷. شرکت‌ های بیمه با مشکلات بزرگی مواجه خواهند شد، زیرا هزینه‌ ها بدون حادثه ارزان می‌ شود. مدل کسب‌ و کار بیمه خودرو ناپدید خواهد شد.

 ۲۸. سال ۲۰۳۰ خودروهای الکتریکی روایج یافته و آلودگی صوتی در شهرها کمتر خواهد شد و هوا بسیار تمیزتر می‌ شود.

* پژوهشگر و کارشناس حوزه کارآفرینی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: روزنامه صمت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.