| کد خبر: 271877 |

◄ امیدوار نباشیم؛ فرودگام امام هاب هوانوردی منطقه نمی شود

فرودگاه امام نقش هاب خود را سال هاست که از دست داده است.

تین نیوز

گرچه وزیر راه و شهرسازی سال گذشته عنوان کرد که با اجرای کلان پروژه فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره)، این فرودگاه با اجرای پروژه ها به یکی از هاب های راهبردی و ترانزیتی فرودگاهی منطقه تبدیل می شود اما کارشناسان هوانوردی می گویند فرودگاه امام نقش هاب خود را سالهاست که از دست داده است و نمی تواند توسعه پایانه ای به این دلیل داشته باشد.

به گزارش تین نیوز، کارشناسان هوانوردی در عین حال تاکید می کنند که بهتر است تمامی پروازهای داخلی مهرآباد به فرودگاه امام و پایانه های سلام منتقل و پروازهای زیارتی بین المللی فرودگاه امام مانند کربلا، نجف، دمشق، جده تماما به فرودگاه مهرآباد منتقل شوند.

آنان تاکید می کنند: سقف پروازی مسافری فرودگاهی امام در شرایط موجود تا ۱۵ سال آینده با انتقال پروازهای داخلی به ۲۵ میلیون مسافر خواهد رسید.

به گفته کارشناسان، به همین دلیل لازم است یک پایانه دیگر به مساحت پنجاه هزار متر مربع باید به وضع موجود اضافه شود که چینی ها می توانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند و ساخته و تحویل دهند و به مدت محاسبه شده برای بازگشت سرمایه اداره کنند.

کارشناسان تاکید می کنند که در عین حال هیچ پایانه جدیدی در مهرآباد ساخته نشود که به هیچ وجه اقدام درستی نیست و اتلاف منابع ملی است!

قابل ذکر است مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی سال گذشته در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ فرودگاه امام خمینی(ره) گفته بود: این پروژه با ظرفیت جابه جایی ۳۵ میلیون مسافر در سال به نوعی یک فرودگاه جدید محسوب می شود و با تکمیل آن ظرفیت کل فرودگاه امام (ره) به ۵۰ میلیون مسافر در سال می رسد.

وزیر راه و شهرسازی افزوده بود: ترمینال شماره یک فرودگاه امام خمینی(ره) ظرفیت جابه جایی ۶ میلیون مسافر در سال را دارد و با توجه به برنامه توسعه فرودگاهی قرار است این ظرفیت به ۱۰ میلیون مسافر برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.