| کد خبر: 137079 |

◄ نگرانی از انتصاب‌های نادرست در سازمان‌های تخصصی

یاسر طهرانی: اعلام نتایج شمارش آرای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نمایانگر عزم مردم جهت استمرار اعتد‌ال در اداره کشور بود. مطالبات مختلفی در زمان انتخابات در شعارهای انتخاباتی و یا گفت و شنودهای سیاسی و تخصصی بیان می‌شد ولیکن آنچه بیشتر جلب توجه می‌کرد، درخواست برای تغییر در بخش مدیریتی برای هرچه کارآمد کردن سازمان اجرایی دولت بود.

تین نیوز

یاسر طهرانی: اعلام نتایج شمارش آرای انتخابات دوازدهمین  دوره ریاست جمهوری نمایانگر عزم مردم جهت استمرار اعتد‌ال در اداره کشور بود. مطالبات مختلفی در زمان انتخابات در شعارهای انتخاباتی و یا گفت و شنودهای سیاسی و تخصصی بیان می‌شد ولیکن آنچه بیشتر جلب توجه می‌کرد، درخواست برای تغییر در بخش مدیریتی برای هرچه کارآمد کردن سازمان اجرایی دولت بود.

مطالباتی نظیر چابک‌سازی بدنه مدیریتی کشور و استفاده بیشتر از جوانان، تغییر نگاه جنسیتی و بهره‌مندی هرچه بیشتر از توان زنان در سطوح عالی مدیریت و البته تخصص‌گرایی، در همین راستا مطرح می‌شد.

پاسخ‌گویی به این مطالبات اگرچه می‌تواند راه‌گشای دولت برای استفاده از ظرفیتی جدید برای اجرایی کردن سیاست‌های خود و همچنین کسب رضایت‌بخش قابل توجهی از جامعه باشد، ولیکن همزمان می‌تواند به پاشنه آشیل نظام مدیریتی کشور در وضعیت کنونی تبدیل شود.

 هنوز زمان زیادی از تجربه ناموفق دولت نهم و دهم در به‌کارگیری نیروهای جوان در پست‌های مدیریتی نگذشته است و خاطرات تلخ آن هنوز در سازمان‌های مختلف زمزمه می‌شود.

شعارگرایی در به‌کارگیری جوانان و یا زنان، جهش‌های یک‌ شبه مدیریتی، استفاده از نیروهای صرفا علمی بدون حداقل سابقه اجرایی و مدیریتی و در آخر انتصاب افرادی بیرون از سازمان بدون توجه به نظرات درون سازمانی موجب بروز ناکارآمدی را فراهم آورد.

انتخاب مدیریت ارشد یک شرکت یا سازمان، نقش به‌سزایی در میزان دست‌یابی آن به اهداف برنامه‌ریزی شده دارد.

توجه به نکاتی نظیر ارتقای گام‌به‌گام مدیریتی، مقبولیت در محیط داخلی و خارجی سازمان و در بین فعالان و صاحب‌نظران در حوزه عملکردی، در انتخاب مدیر می‌تواند حداقل اطمینان خاطری را از میزان موفقیت مدیریتی ایشان حاصل آورد. همانطور که می‌دانیم دانش آموختگی در بحث تخصصی، امری است و مدیریت کلان یک سازمان با مشکلات گوناگون امری دیگر. مضاف بر آن، مقبولیت در سازمان و استقبال همکاران در حوزه صنعت نیز نکته‌ایست به غایت مهم که خود می‌تواند دلیل شکست هر مدیر توانمندی باشد.

باعث نگرانی است اینکه خبرهایی می‌رسد که حکایت از عدم توجه به نکات بالا و آزمودن مجدد خطاهای پیش از این می‌کند. مناصب مدیریتی شرکت‌های تخصصی نظیر ایران‌ایر یا کشتیرانی جمهوری اسلامی که با مشکلاتی عدیده و انباشته حاصل از تحریم‌های ظالمانه دست و پنجه نرم کرده‌اند و هم‌اکنون پس از برجام امید می‌رود به دوران رونق و شکوفای خود بازگردند، می‌بایست فارغ از نگاه‌های تنگ جناحی، جغرافیایی و یا جنسیتی در اختیار افرادی شایسته قرارگیرد تا بتوانند با ایجاد تعامل و به‌کارگیری تمام توان داخلی شرکت و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بیرونی، موجبات توسعه این مجموعه‌ها را فراهم آورند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    نگرانی دلواپسان تمامی ندارد!!!

  • Soheil 0 0

    ما منظور نویسنده رو متوجه نشدیم خوبه آدم متخصص بیاد یا متعهد؟؟

  • شاهد 0 0

    جناب نویسنده دقیقا نگرانی شما از چیست؟!!!!!!!

  • مهدی پیراسته 0 0

    اگه جرات شفاف گویی ندارید چرا متن می نویسید. آقا جان با این تصویر زیبای هواپیما و لوگوی هما مگه میشه نفهمید منظورتون مهندس پرورشه