| کد خبر: 91940 |

لغو ۲۰ درصدی پروازهای ایرفرانس

تین نیوز | فرانسه دیروز در دومین روز میزبانی پانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا صحنه درگیری هواداران تیم‌های فوتبال روسیه و انگلیس با نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه بود.

 
 فرانسه که از چندی پیش به ویژه پس از حملات تروریستی مرگبار نوامبر 2015 پاریس در وضعیت فوق‌العاده به سر می‌برد، از روز جمعه گذشته میزبان پانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا موسوم به «یورو 2016» است و قرار است تا 10 ژوئیه آینده به میزبانی خود ادامه دهد.

میزبانی فرانسه برای این رقابت‌ها در حالیست که پس از حملات 13 نوامبر پاریس که طی آن 130 نفر کشته و حدود 350 نفر مجروح شدند و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، این کشور در وضعیت فوق‌العاده امنیتی به سر می‌برد و با توجه به هشدارها در خصوص طرح‌ریزی حملات تازه از سوی گروه تروریستی داعش به این کشور در زمان برگزاری یورو 2016، بیش از 90 هزار نیروی امنیتی داخلی شامل پلیس، ژاندارم و نیروهای امنیتی شخصی برای تأمین امنیت کشور و مقابله با تهدیدهای تروریستی در جریان برگزاری این مسابقات بسیج شده‌اند.

همچنین 180 پلیس خارجی آشنا به نوع خشونت‌های هواداران تیم‌های فوتبال 23 کشور شرکت کننده نیز برای کمک به تأمین امنیت مسابقات در کنار نیروهای پلیس فرانسه حضور یافته‌اند.

وزیر کشور فرانسه پیشتر با اشاره به وجود خطر تهدید تروریستی علیه فرانسه، برگزاری مسابقات یورو 2016 در فرانسه طی 10 ژوئن تا 10 ژوئیه را برای کشورش خطرناک ارزیابی و اعلام کرده بود که گروه‌های تکفیری همواره می‌توانند فرانسه را هدف قرار دهند و مسابقات یورو 2016 به نوعی خطرناک است و به دلیل ظرفیت‌های گروه‌های افراطی برای هدف قرار دادن فرانسه، باید در برابر این تهدید تمامی اقدامات و تدابیر لازم برای غلبه بر آن اتخاذ شود.
 
 
در زیر به آخرین اخبار مهم مربوط به این رویداد می‌پردازیم:
سرایت درگیری مارسی به شهر نیس فرانسه
پس از درگیری پلیس و هواداران تیم‌های فوتبال انگلیس و روسیه در شهر مارسی فرانسه پیش و پس از مسابقه تیم‌های ملی این دو کشور، خیابان‌های شهر نیس (Nice) فرانسه نیز شب گذشته صحنه درگیری دیگری بود و خساراتی را بر جا گذاشت.

بر اساس یک منبع پلیس شهر نیس، در جریان این درگیری که 24 ساعت پیش از دیدار تیم‌های فوتبال لهستان و ایرلند شمالی به وقوع پیوست، هفت نفر مجروح شدند.

شهر نیس فرانسه عصر امروز یکشنبه میزبان بازی تیم‌های فوتبال لهستان و ایرلند شمالی است.
 
 
بازداشت 6 نفر در جریان درگیری پلیس و هواداران یورو  2016 در مارسی
بنابر اعلام رئیس پپلیس شهر مارسی فرانسه، درگیری‌های عصر گذشته میان نیروهای امنیتی و هواداران تیم‌های فوتبال انگلیس و روسیه در منطقه بندر قدیمی این شهر، منجر به بازداشت 6 نفر از سوی پلیس شد.

طبق آمار اولیه، در جریان این درگیری‌ها 5 نفر نیز بازداشت شدند که وضع یکی از مجروحان وخیم است.

بر اساس گزارش‌ها و اطلاعات موجود، در پی این درگیری پلیس کنترل اوضاع امنیتی را در دست گرفته و آرامش در منطقه برقرار شده است.
 

 
درگیری هواداران تیم‌های فوتبال انگلیس و روسیه و نیروهای امنیتی فرانسه
بنابه گزارش خبرنگار روزنامه فرانسوی فیگارو، هواداران انگلیسی و روسی تیم‌های فوتبال انگلیس و روسیه عصر دیروز شنبه در آستانه برگزاری مسابقه این دو تیم، در بندر قدیمی مارسی با نیروهای امنیتی فرانسه درگیر شدند و پلیس فرانسه برای متفرق و پراکنده کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کرد.
شهر مارسی فرانسه شب گذشته در دومین روز مسابقات جام ملت‌های اروپا میزبان بازی تیم‌های فوتبال انگلیس و روسیه بود.

درگیری روز گذشته میان پلیس فرانسه و هواداران تیم‌های فوتبال انگلیس و روسیه در حالی صورت گرفت که پلیس فرانسه روز جمعه گذشته نیز در نخستین روز آغاز جام ملت‌های اروپا در شهر مارسی با هواداران تیم‌ ملی انگلیس درگیر شد و برای متفرق کردن این هواداران که اقدام به پرتاب بطری به سمت پلیس می‌کردند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد و طی آن پلیس فرانسه اقدام به دستگیری 7 تن از هواداران کرد.

نخستین بازی انگلیس دیروز شنبه مقابل روسیه در حالی برگزار شد که مقامات فرانسوی این بازی را بازی «در معرض خطر» ارزیابی کرده‌ بودند.
 
 
لغو 20 درصدی پروازهای ایرفرانس به دلیل اعتصاب خلبانان
مدیریت شرکت هواپیمایی ایرفرانس فرانسه از لغو حدودا 20 درصدی پروازهای این شرکت به دلیل اعتصاب خلبانان آن خبر داد.

بنابر اعلام مدیریت ایرفرانس، حدود 80 درصد پروازهای طولانی و 85 درصد پروازهای داخلی این شرکت امروز یکشنبه به رغم اعتصاب خلبنان این شرکت انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی شده که شمار بیشتری از خلبانان امروز یکشنبه به جمع اعتصاب کنندگان بپیوندند.

در حالی که فرانسه میزبان رویداد مهم ورزشی جام ملت‌های اروپاست، برخی خلبانان این کشور به نشانه نارضایتی از دولت و با هدف دستیابی رسیدن به شرایط شغلی بهتر، از دیروز شنبه به اعتصاب کارگران بخش شهری و راهبران قطار این کشور پیوسته‌اند. 

بنا به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، دیروز شنبه در نخستین روز اعتصاب خلبانان ایرفرانس بیش از یک پنجم پروازهای داخلی و بین‌المللی در فرانسه لغو شدند که در میان برخی پرواز‌های لغو شده مواردی وجود داشت که تماشاگران مشتاق مشاهده بازی‌های فوتبال جام ملت‌های اروپا نیز وجود داشتند.

دلایل اعتصاب‌ در بخش‌های مختلف فرانسه متفاوت است اما این اعتصاب‌ها در مجموع نارضایتی‌های گسترده در فرانسه را نشان می‌دهد و این در حالیست که دولت سعی دارد قوانین مربوط به ساعات کاری و موارد اخراج کارگران را تغییر دهد.
 
 
تعلیق اعتصاب در پالایشگاه توتال فرانسه
در پی اعتصاب 25 روزه معترضان اصلاح قانون کار در فرانسه، کنفدراسیون عمومی کار روز شنبه از تعلیق اعتصاب در پالایشگاه شرکت نفتی توتال (Total) در نورماندی (Normandie) فرانسه خبر داد.
به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو به نقل از رئیس کنفدراسیون عمومی کار این پالایشگاه، با تعلیق این اعتصاب احتمالا کار تولید به سرعت ازسر گرفته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، با تعلیق اعتصاب این پالایشگاه تنها دو پالایشگاه نفت خام از مجموع هشت پالایشگاه موجود در سراسر فرانسه هم‌اکنون در اعتصاب هستند.
شرکت توتال امتیاز بهره‌برداری از پنج پالایشگاه از مجموع هشت پالایشگاه نفتی فرانسه را در اختیار دارد.
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.