| کد خبر: 7062 |

بازخوانی◄ هفت وعده جهانگیریان؛ از عدم افزایش نرخ سوخت تا ورود ۳۰ فروند هواپیما به ناوگان

تین نیوز | علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از 19 بهمن سال گذشته تا 24 اردیبهشت امسال هفت وعده داده است که از جمله آنها ورود 30 فروند هواپیما به ناوگان هوایی تا پایان سال و محاسبه نرخ سوخت برای هواپیما با نرخ 400 تومان در هر لیتر است. فهرست دیگر وعده‌های جهانگیریان در زیر آمده است.

1- آزادسازی نرخ بلیت‌های هواپیما شبیه پروازهای خارجی می‌شود
تین نیوز | دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ به نقل از تسنیم
رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: آزادسازی نرخ بلیت‌های هواپیما شبیه پروازهای خارجی می‌شود.
علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشور در حاشیه همایش مدیریت فناوری در پروژه هواپیمای مسافری 150 نفره در جمع خبرنگاران در خصوص سوالی مبنی بر آزادسازی نرخ بلیت‌های هواپیما، گفت: آزادسازی نرخ بلیت‌های هواپیما شبیه پروازهای خارجی می‌شود. برای پرواز خارجی یک نرخ ثابت وجود دارد. در دنیا نیز همین‌گونه است و چیزی نیست که ما خودمان اختراع کرده باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این قیمت‌ها کف و سقفی خواهد داشت، اظهار داشت: کف ندارد، اما تا مدتی سقف خواهد داشت. 

2- پرواز جایگزین هواپیمای فالکن تا چند روز دیگر
تین نیوز | يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ 
علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه ها در پاسخ به سوال تین نیوز مبنی بر اینکه "با سقوط هواپیمای فالکن، به عنوان تنها هواپیمای بازرسی فرودگاه های کشور، وضعیت بازرسی فرودگاه ها در ابهام به سر می برد، برنامه شما برای جایگزین این هواپیما چیست؟" گفت: اقدامات لازم انجام شده و هیچ جای نگرانی نیست.
وی ادامه داد: جایگزین این هواپیما تا چند روز دیگر پرواز خواهد کرد.

3- اعمال جریمه‌ ایرلاین‌ها در صورت تاخیرات طولانی مدت در زمان پروازها
تین نیوز | چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ به نقل از ایسنا
رییس سازمان هواپیمایی کشوری از اعمال جریمه‌ ایرلاین‌ها در صورت تاخیرات طولانی مدت در زمان پروازها خبر داد و گفت: میانگین تاخیر پروازهای نوروزی حدود 25 دقیقه برای هر پرواز بود.
علیرضا جهانگیریان افزود: بحث تاخیرات از عوامل مختلفی از عوامل فرودگاهی تا عوامل فنی، هوایی و انسانی متاثر است.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد:‌ بخش قابل توجهی از تاخیرات، ناشی از مشکلات آب و هوایی در مبدأ و مقصد است که این تاخیرات به صورت سلسله‌وار اتفاق می‌افتد.

4- در هفته های آینده خبرهای خوشی در خصوص ورود قطعات هواپیما اعلام می شود
تین نیوز | چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ به نقل از تسنیم
علیرضا جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: هم اکنون مذاکراتی خوبی در حوزه خرید قطعات هواپیما با طرف های غربی در حال انجام است و افق های جدید و سیگنال های مثبتی را دریافت کرده ایم.
وی با بیان این که قرارداد خرید قطعات از شرکت های آمریکایی در مرحله نهایی قرار دارد، تصریح کرد: در هفته های آینده خبرهای خوشی در خصوص ورود قطعات هواپیما اعلام می شود. مباحث مالی پروسه خرید قطعات در حال انجام است.

5- ورود 30 فروند هواپیما به ناوگان هوایی تا پایان سال
تین نیوز | چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ به نقل از تسنیم
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از پروسه خرید ۳۰ فروند هواپیما و ورود آنها به ناوگان هوایی تا پایان سال خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۰۰ فروند هواپیما به دلیل فرسودگی یا کمبود قطعه زمینگیر شده اند.
علیرضا جهانگیریان اظهار کرد: با توجه هماهنگی های صورت گرفته در حال خرید حداقل 20 درصد هواپیماهای فعال (30 فروند) هستیم که تا پایان سال به ناوگان هوایی کشور وارد می شود.

6- آزادسازی قیمت بلیت هواپیما تا نیمه نخست امسال
تین نیوز | چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ به نقل از تسنیم
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از آزادسازی قیمت بلیت هواپیما تا نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: مذاکراتی با طرف های اروپایی برای لغو محدودیت های سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در حال انجام است.
جهانگیریان در خصوص زمان آزادسازی قیمت بلیت هواپیما گفت: با توبه به آخرین مصاحبه وزیر راه و شهرسازی در نیمه نخست سال جاری قیمت بلیت هواپیما آزادسازی می شود. 

7- محاسبه نرخ سوخت برای هواپیما با نرخ 400 تومان در هر لیتر 
تین نیوز | يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ به نقل از جهان صنعت 
علیرضا جهانگیریان رییس سازمان هواپیمایی کشور درباره قیمت بلیت هواپیما بعد از افزایش قیمت بنزین در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به خانه ملت گفت: بر اساس تصمیماتی که تاکنون گرفته شده قیمت بلیت هواپیما متاثر از مرحله دوم هدفمندی نمی‌شود اما یک برنامه کلی برای آزادسازی نرخ‌های بلیت وجود دارد که مستقل از اجرای مرحله دوم هدفمندی در حال انجام است. معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ براساس اطلاعات جمع‌آوری شده مرحله دوم هدفمندی بخش هوایی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و نرخ سوخت برای هواپیما با همان نرخ 400 تومان در هر لیتر محاسبه می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.