| کد خبر: 269702 |

◄ کمبود هواپیما و شمار زیاد ایرلاین ها!

کمبود ناوگان حمل ونقل در آستانه نوروز از معضلاتی است که صنعت گردشگری داخلی کشور را به چالش می کشد.

تین نیوز

کمبود ناوگان حمل ونقل در آستانه نوروز از معضلاتی است که صنعت گردشگری داخلی کشور را به چالش می کشد و همواره یکی از نقدهایی که مسئولان و فعالان گردشگری کشور از حمل ونقل  دارند نبود یا کمبود وسایل حمل ونقل عمومی برای مسافران نوروزی است تا آنجا که مدیرکل توسعه گردشگری داخلی در تازه ترین اظهارات خود محدودیت ناوگان حمل و نقل را از مشکلات موجود در سفرها دانسته و گفته است: گرچه تلاش شده که از تمام ظرفیت های موجود ناوگان حمل و نقل  کشور استفاده شود ولی کمبود جدی است و در حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی با کمبودهایی مواجهیم.

به گزارش تین نیوز، گرچه به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ۱۵۵ فروند هواپیمای مسافربری برای خدمت رسانی در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آماده هستند اما عدم تناسب عرضه و تقاضا در بخش حمل ونقل هوایی کشور در روزهای پرمسافر سال بویژه تعطیلات نوروزی کمبود ناوگان حمل ونقل هوایی را محسوس تر نمودار می سازد.

حرمت الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در این باره به خبرنگار تین نیوز گفت: در شرایط کنونی حمل ونقل هوایی کشور با  تأخیرهای متعدد و عدم تناسب عرضه و تقاضا رو به روست؛ کمبودهایی که نتیجه فرسودگی ناوگان هوایی و کمبود هواپیماست.

وی با تاکید بر این کمبودها توضیح می دهد: علت فرسودگی ناوگان هوایی را جستجو نکنید بلکه راز مافیای هوایی ایران را بیابید. تا مافیای صنعت هوانوردی از بین نرود صنعت هوایی در جایگاه واقعی خود قرار نمی گیرد. به تعبیری اگر چنانچه بتوانیم در صنعت خودرو حقوق مردم را حفظ کنیم در صنعت هوایی نیز خواهیم توانست.

پربازدیدترین خبر را بخوانید:

فرودگاه چابهار را با گنج بادآورده هم نباید ساخت

پرواز کالایی لوکس نیست

 رفیعی با اشاره به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه که پرواز را یک کالای لوکس دانسته و اذعان داشته بود که فقط گروه خاصی در جامعه از پرواز استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: بیش از  50 درصد حمل ونقل هوایی کشور را سفرهای زیارتی شامل می شود که آمار قابل ملاحظه ای از اقشار مختلف مردم را در برمی گیرد و تنها به یک یا دو درصد جامعه محدود نمی شود در نتیجه نباید پرواز را کالایی لوکس برشمرد. ذکر این نکته نیز لازم است که هزینه های این صنعت به اصطلاح لوکس (سوخت یارانه ای ) از جیب عامه مردم خرج می شود. اما متاسفانه شاهد این مسئله هستیم که مردم عادی برای بلیت هواپیما مشکل دارند.

هیچ کشوری به اندازه ایران ایرلاین ندارند

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در پایان گفت: متاسفانه تعداد ناوگان هوایی زیاد نیست. این در شرایطی است که تعداد متولیان زیاد است؛ هیچ کشوری به اندازه کشور ما ایرلاین ندارند؛ در کشورهایی مثل هند و چین یا روسیه و آمریکا که به لحاظ جمعیت و وسعت گسترده اند کمتر از ده ایرلاین فعالیت دارد در حالیکه در کشور ما بیش از پانزده ایرلاین فعال هستند. دلیل این موضوع شاید به این خاطر است که صنعت حمل ونقل هوایی در کشور ما صنعت لوکسی به شمار می رود و ایرلاین ها خوب از آن ارتزاق می کنند. این درحالی است که شاهد عدم سرویس دهی مطلوب به مسافران و تضییع حقوق آنها توسط ایرلاین ها هستیم. متاسفانه ایرلاین ها با لغو پروازها یا عدم سرویس به موقع یا اعلام تکمیل ظرفیت در برخی مسیرهای پروازی اجازه نمی دهند که مردم از حقوق خود در این صنعت به نحو مطلوب استفاده کنند.

حرمت الله رفیعی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.