| کد خبر: 269515 |

نرخ بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس در ایام عید نباید تغییر کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نرخ بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس در ایام عید نباید تغییر کند گفت: وزارت راه با افزایش نظارت اجازه گرانی بلیط‌ها را ندهد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نرخ بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس در ایام عید نباید تغییر کند گفت: وزارت راه با افزایش نظارت اجازه گرانی بلیط‌ها را ندهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت ؛محمدرضا رضایی کوچی  با اشاره به ضرورت ایجاد ثبات قیمتی در ناوگان‌های حمل و نقلی در ایام تعطیلات نوروز، گفـت: با توجه به اینکه در آستانه تعطیلات نوروزی قرار داریم برخی افراد از هواپیما، برخی از قطار و تعدادی دیگر هم از اتوبوس برای سفرهای خود استفاده می‌کنند؛ افزایش تعداد مسافران در ایام نوروز موجب شده شاهد گرانی غیرمعمول و خارج از ضوابط و مجوزهای قانونی در بلیط ناوگان حمل نقلی باشیم.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت افزایش نظارت وزارت راه و شهرسازی بر حوزه حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای عنوان کرد: هم اکنون برخی از مجموعه ها اقدام به افزایش قیمت بلیط کردند که این امر غیر قانونی و فاقد مجوز است. از سازمان هواپیمایی، شرکت راه آهن، راهداری و سایر مجموعه های متولی انتظار کنترل قیمت بلیط ها را داریم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت بلیط ناوگان حمل  نقلی نداشته ایم تصریح کرد: باید شرایط سفر را  برای مردم تسهیل کنیم و اجازه ندهیم افزایش قیمت غیرقانونی و گرانی بلیط ها در ایام نوروز موجب لغو سفر مردم شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: گزارش هایی در خصوص افزایش میزان ارز مسافرتی که برای مسافران خارجی در نظر گرفته شده، دریافت کردیم به نحوی که گویی یارانه‌ای حدود 20 میلیون تومان برای این امر در نظر گرفته شده است. در شرایطی که کشور به ارز برای کالاهای اساسی مردم نیامند است این گونه توزیع ارز درست نبوده و عادلانه نیست.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قرار به کمک و پرداخت یارانه است، این مبلغ باید به اقشار کمک درآمد و آسیب پذیر جامعه تعلق بگیرد که در شرایط سختی زندگی می‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.