| کد خبر: 260217 |

تامین ۸۰ درصدی تجهیزات فرودگاه ها از سوی جهاد دانشگاهی و دانش بنیان ها

مدیر کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی کشور گفت: حدود ۸۰ درصد تجهیزات فرودگاه های کشور توسط شرکت های دانش بنیان و جهاد دانشگاهی تولید می شود.

تین نیوز

مدیر کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی کشور گفت: حدود ۸۰ درصد تجهیزات فرودگاه های کشور توسط شرکت های دانش بنیان و جهاد دانشگاهی تولید می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، میرسعید صفی نیا از مجموعه کارگاهی تولید سیستم لایتینگ چراغ فرودگاهی در مجموعه کارگاهی جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی بازدید کرد. در این بازدید مدیران و مشاوران طرح پژوهشی تولید چراغ فرودگاه شیراز به تشریح و توضیح این پروژه پرداختند.

میرسعید صفی نیا در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر این که «آیا به عنوان یک مسئول اجرایی امیدی در پیشبرد تولید داخلی این قبیل کارها با ظرفیت هایی که در این نوع مراکز مشاهده کردید را می بینید و آیا می توان از این تنگناها عبور کرد؟»، گفت: همکاران در جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی و در دانشگاه های دیگر خصوصاً شرکت های دانش بنیان حرکات بسیار خوبی را آغاز کرده اند که حس امیدواری در کشور به وجود آورده است. حدود ۶۰ فرودگاه در کل کشور داریم که در حدود ۸۰ درصد تجهیزات این فرودگاه ها از تولیدات داخلی استفاده می شود؛ ما تجهیزات داخلی می خریم و تولیدکننده این تجهیزات شرکت های دانش بنیان و جهاد دانشگاهی هستند.

مدیر کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی کشور گفت: در گذشته، کابل به کشور وارد می کردیم.  ما در سال در حدود ۳۰۰ کیلومتر خریداری کابل داریم که به جرات می توانم عرض کنم صفر تا صد آن تولید داخل است. از ۱۰ سال گذشته تا به امروز، کابل روشنایی، کابل جریان ضعیف فرودگاهی، تابلوها و ترانس ها همواره تولید داخلی است. لایتینگ، پیشرفته ترین و پیچیده ترین صنعت هوانوردی برای فرودگاه ها است که نه تنها دانشگاه خواجه نصیر بلکه همزمان چهار شرکت دانش بنیان دیگر نیز در این حوزه در مقوله لایتینگ باند فرودگاهی کار می کنند.

صفی نیا در پاسخ به اینکه «آیا می توان امیدوار بود این تلاش ها و کوشش هایی که شرکت های دانش بنیان در حال انجام برای خودکفایی کشور در بومی سازی تکنولوژی هستند در نیمه راه رها نشوند و در ادامه به نمونه های مشابه خارجی روی نیاورند و امید این جوانان ناامید نشوند؟» گفت: من به طور جد عرض خواهم کرد که ۱۰۰ درصد این امید در میان نسل جوان وجود دارد به شرطی که مدیران اجرایی از آن حمایت کنند و مورد توجه قرار دهند. مدیران اجرایی باید کمک کننده و پشتیبان این حرکت ها باشند و از لحاظ مالی آنها را مورد حمایت خود قرار دهند. مجموعه شرکت های جهاد دانشگاهی در حوزه بومی سازی تکنولوژی به خوبی عمل می کنند و هم بازخوردهای خوبی دریافت می کنند.  

وی در پایان ادامه داد: در حوزه تجهیزات الکتریکال حدود ۸۵ درصد اقدامات به نتیجه رسیده است که نشان دهنده این است که به حرکت جوانان ما و دانش آنها امیدواریم. ما باید آنها را مورد حمایت و پشتوانه خود قرار دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.