| کد خبر: 260135 |

خلبان هواپیمای سانحه دیده آموزشی نشست غیر استاندارد داشت

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام اظهار داشت: به زودی پروازهای خارجی از فرودگاه پیام به مقاصد دوبی و شنزن توسعه پیدا می کند. درباره افزایش پروازهای داخلی از استان البرز و فرودگاه پیام با مدیران ایرلاین ها مذاکراتی داشتیم اما در حال حاضر مقاصد مشهد، اهواز و کیش بیشترین درخواست را دارند.

تین نیوز

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام اظهار داشت: به زودی پروازهای خارجی از فرودگاه پیام به مقاصد دوبی و شنزن توسعه پیدا می کند. درباره افزایش پروازهای داخلی از استان البرز و فرودگاه پیام با مدیران ایرلاین ها مذاکراتی داشتیم اما در حال حاضر مقاصد مشهد، اهواز و کیش بیشترین درخواست را دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، اکبر قنبرپور با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی پیام و فرودگاه پیام با هدف ایجاد هاب پست منطقه کلید خورد، اظهار داشت :بخش فرودگاه بین المللی فعالیت خود را از اوایل دهه ٧٠ آغاز کرده و این فرودگاه در بخش هایی از جمله مارگو، آموزشی، مسافری و تعمیرات هواپیما (MRO) در حال فعالیت است که در بخش آموزشی به عنوان قطب آموزش های هوانوردی در کشور شناخته می شود.

وی ادامه داد: در سال ٩٨ مجوز پروازهای مسافری از فرودگاه پیام صادر شد و در طرح جامع فرودگاه و منطقه ویژه از این منطقه ٩۵٠ هکتار برای مجموعه فرودگاهی در نظر گرفته شده است و به دنبال ایجاد قطب اقتصاد دیجیتال در این منطقه هستیم و همچنین تولید گوشی تلفن همراه در منطقه پیام را راه اندازی شده و تولید یک میلیون گوشی هوشمند در سال جاری در این مجموعه  تولید خواهد شد. همچنین گوشی دکمه ای در این منطقه تولید می شود و بسیاری از مراکز نظامی به این گوشی ها نیاز دارند که این گوشی ها در این منطقه تولید می شوند و هیچ تولیدی در دست تولیدکنندگان نمانده و براساس تقاضا تولید می شود. 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره ایجاد گمرک تخصصی فاوا در این منطقه گفت: مقدمات آن انجام شده و گمرک ایران و بخش خصوصی برای ایجاد این گمرک تخصصی همکاری کرده اند و تا شهریور ماه شروع به کار می کند و اولین گمرک تخصصی کشور خواهد بود و کالاها برای واردات به این منطقه از تخفیفات گمرکی برخوردار می شوند.

قنبرپور ادامه داد: در سال گذشته از طریق گمرک فرودگاه پیام ٢٠١ میلیون تن با ارزش ٢٠۶ میلیون تن صادرات انجام شد که نسبت به مدت مشابه در سال ١۴٠٠ ، از نظر  ارزش ١١۶ درصد و نظر وزنی ۵٩ درصد رشد داشته است. همچنین میزان واردات از گمرک این منطقه یک میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی رشد ٢٨ درصد و از نظر ارزی ۵٠ درصد رشد داشته است و٢٠ هزار کانتینر وارد منطقه شد که بخشی آن مربوط به ترانزیت و صادرات بوده است.

وی با بیان اینکه هدف از راه اندازی فرودگاه بین المللی پیام ایجتد  هاب پستی بوده که در حال حاضر سایر کشورهای منطقه هاب هستند و برای احیای این نقش اقداماتی انجام داده ایم، گفت: سهم این فرودگاه در حوزه آموزش های هوانوردی حدود ۶٠ درصد در کشور است که مراکز آموزش خلبانی در فرودگاه بین المللی پیام با بیش از ۴٠ فروند هواپیمای سبک امروز در حال آموزش های هوانوردی در سطوح مختلف است و بیش از دو هزار نفر در مراکز آموزشی این فرودگاه مشغول به تحصیل هستند. 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ادامه داد: سال ٩٨ این فرودگاه مجوز پروازهای  مسافری گرفت اما به دوران کرونا برخورد و در این مدت ٣۴ هزار مسافر از این فرودگاه جابه جا شد. 

قنبرپور با بیان اینکه از سال گذشته پروازهای بین المللی از فرودگاه پیام به مقصد نجف شروع شد، گفت: به زودی پروازهای خارجی از فرودگاه پیام به مقاصد دوبی و شنزن توسعه پیدا می کند. درباره افزایش پروازهای داخلی از استان البرز و فرودگاه پیام با مدیران ایرلاین ها مذاکراتی داشتیم اما در حال حاضر مقاصد مشهد، اهواز و کیش بیشترین درخواست را دارند. 

وی افزود: برای خرید یک فروند هواپیما برنامه هایی در دست داریم و منابع آن تامین شده اما برای یک شرکت دولتی خرید هواپیما بسیار سخت است. 

بیشتر بخوانید:

گزارش اولیه سقوط هواپیمای سبک منتشر شد؛ توصیه های سازمان هواپیمایی برای پروازهای آموزشی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام  درباره سانحه اخیر سقوط هواپیمای فوق سبک در فرودگاه پیام و اظهاراتی مبنی بر ایمنی کم در این منطقه برای پرواز و نگرانی خلبانان هواپیماهای آموزشی اظهار داشت: تنها مسئول تایید و تشخیص ایمنی فرودگاه های کشور سازمان هواپیمایی است و تا زمانی که سازمان هواپیمایی کشوری تشخیص دهد که یک فرودگاه از استانداردهای لازم برای پرواز ایمن برخورد نیست و آن را اعلام نکند هر اظهار نظری در این باره اعلام نظر شخصی است.

وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی یک روز پس از وقوع این سانحه گزارش اولیه را منتشر کرد و هیچ شواهدی مبنی بر اینکه این هواپیما نتوانسته با برج مراقبت ارتباط برقرار کند، وجود ندارد. خلبان این هواپیما به برج اعلام کرده که شرایط نرمال است و این تقاضا را داشته که برخلاف باند غالب نشست داشته باشد که طبیعتاً برای شرایط نرمال این امکان وجود ندارد و وقتی در حال دور زدن برای ورود به باند غالب بود ارتفاع هواپیما کاهش پیدا کرده و این سانحه رخ داده است.

قنبرپور درباره واژگونی خودروی آتش نشانی در حین اعزام به محل این سانحه و مشکل جاده منتهی به این فرودگاه گفت: محدوده ای که این هواپیما فرود آمد ۵٠٠ متر با باند اصلی فاصله داشت و در این مسیر خاکی تردد خودروی سنگین پیش بینی نشده و برای این سانحه سه خودروی سنگین اعزام شدند که یکی از این خودروها نتوانسته به نقطه برسد و واژگون شده و خودروهایی هم که رسیدند تنها اقدامی که توانستند انجام بدهند این بود که آتش را خاموش کنند چرا طبق گزارش سازمان هواپیمایی شدت سانحه امکان اینکه دو سرنشین این هواپیما خدماتی ارایه دهیم وجود نداشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.