| کد خبر: 258439 |

مکاتبه با روسیه برای به کارگیری ۳ هواپیمای روسی در مسیرهای داخلی​

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی از مکاتبه با روس ها برای به کارگیری ۳ هواپیمای روسی در مسیرهای داخلی خبر داد و گفت: باید بتوانیم از "آزادی پنجم هوایی" استفاده کنیم.

تین نیوز

​رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی از مکاتبه با روس ها برای به کارگیری ۳ هواپیمای روسی در مسیرهای داخلی خبر داد و گفت: باید بتوانیم از "آزادی پنجم هوایی" استفاده کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، حرمت الله رفیعی با اشاره به نابسامانی بازار حمل ونقل هوایی داخلی، اظهار کرد: از روس ها درخواست کرده ایم که 3 فروند هواپیما را در اختیار ما قرار دهند تا از آنها در پروازهای داخلی و خارجی استفاده کنیم.

 وی با بیان این که برای این کار مکاتبه صورت گرفته است، افزود: اگر بتوانیم این تعداد هواپیما را به کار بگیریم، هواپیماهای دیگر را نیز دریافت می کنیم.

وی تصریح کرد: از این هواپیماها برای انجام پروازهای داخلی و پرواز به کشورهای دیگر استفاده خواهد شد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و هوایی ایران در خصوص استفاده از هواپیمای شرکت خارجی برای انجام پرواز داخلی گفت: این کار غیرقانونی نیست؛ ناوگان هوایی کشور محدود است و مردم همواره گلایه دارند که بلیت هواپیما کمیاب است.

رفیعی با یادآوری این که گفته می شود تعداد ناوگان هوایی کشور باید به 500 فروند افزایش یابد، بیان کرد: الان 100 تا 150 هواپیما -فعال- بیشتر نداریم. با توجه به این که هواپیماسازی مانند خودروسازی نداریم بنابراین اجازه دهند بر اساس معاهده بین المللی "آزادی پنجم" را بدهند.

وی در این باره توضیح داد: به عنوان مثال چنانچه هواپیمایی از کشور ترکیه (ترکیش ایرلاین)  که می خواهد برای رفتن به مقصد از آسمان ایران استفاده کند، بتواند یک لندینگ داشته باشد و مسافران داخلی را با خودش ببرد. حجم عمده ای از مسافران داخلی از این طریق جابجا می شوند.

وی اضافه کرد: شرکت های هواپیمایی می بینند ایران نیازمند چنین پروازهایی است و به همین دلیل تعداد ایرلاین های خارجی فعال در کشور زیاد می شود.

وی تاکید کرد: با این کار قیمت بلیت هواپیما شکسته می شود، البته اگر اجازه این کار را بدهند. متاسفانه ایرلاین های داخلی حاکم بر حمل ونقل هوایی هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.