| کد خبر: 161607 |

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

قطعاتی از هواپیمای ای‌تی‌آر مشاهده شده است + تصاویر

نمی‌توان به صورت صد درصدی تایید کرد که این اشیاء قطعاتی از هواپیمای سانحه دیده است

تین نیوز

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فرماندار سمیرم گفته است که «اشیائی از هواپیمای حادثه‌دیده، مشاهده شده است» اما به گفته وی «نمی‌توان به صورت صد درصدی تایید کرد که این اشیاء قطعاتی از هواپیمای سانحه دیده است.»

به گزارش تین‌نیوز با فرا رسیدن شب عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن لاشه هواپیمای تهران-یاسوج به فردا موکول شده در این میان اخبار ضد و نقیض و تاییدنشده‌ای از پیدا شدن لاشه هواپیما در فضای مجازی و حتی شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد.

ساعاتی پیش برخی خبرگزاری‌ها از پیدا شدن لاشه هواپیما در ارتفاع 3700 متری «پادنا» خبر دادند؛ اما این خبر به سرعت تکذیب شد. حالا احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که این خبر به نقل از وی ابتدا در خبرگزاری‌ها و کانال‌های تلگرامی منتشر شد توضیحاتی در مورد روند جست‌وجوی لاشه هواپیمای «آسمان» ارائه کرده است.

photo_2018-02-19_19-01-38 میزان ارتفاع برف در دنا و حضور تیم امداد کوهستان لردگان در منطقه پادنا محل سقوط هواپیما

به گفته وی مختصات منطقه احتمالی سقوط هواپیمای تهران - یاسوج شرایط ویژه‌ای دارد، بر اساس اطلاعات هواپیمایی این منطقه به طول ۹۰ کیلومتر، عرض ۱۵ کیلومتر و ارتفاع ۴۴۰۰ متری باید مورد جستجو قرار بگیرد. بنابراین عملیات جستجو در این منطقه به دلیل توپوگرافی ویژه شرایط دشواری دارد.

احمدی ادامه داد: امروز با کمک همه عوامل امدادی و با وجود دشواری در منطقه احتمالی وقوع حادثه به همراه وزیر با بالگرد از منطقه مورد نظر بازدید کردیم اما اثری از هواپیمای سانحه دیده یافت نشد.

photo_2018-02-19_16-57-48 مختصات تقریبی محل سقوط هواپیمای ATR از طریق مقامات «روسیه»  در اختیار ستاد بحران قرار گرفت

استاندار کهکیلویه و بویراحمد افزود: با وجود شرایط جوی خاص در منطقه‌ای که حدس و گمان می‌رفت احتمال بیشتری برای سقوط هواپیما باشد مراجعه کردیم اما نتوانستیم اثری یافت کنیم. ادامه عملیات جستجو فردا و با روشن شدن هوا ادامه می‌یابد.

او افزود: تیمی را در منطقه سی سخت و در ضلع جنوبی دنا به سمت کهگیلویه و بویراحمد مستقر کردیم تا علاوه بر جستجوی بالگرد نیروهای امدادی، به صورت زمینی عملیات جستجو را در آن منطقه ادامه دهند.

photo_2018-02-19_08-27-02 آمادگی نیروهای امدادی با 80 تکنسین

به گزارش ایسنا، دهقان معاون سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این باره اظهار کرد: تیم‌های امداد و نجات در محل حضور دارند. با وجود تلاش هلیکوپترها، پهبادها و نیروهای تخصصی زمینی برای جستجوی هواپیمای سانحه دیده، هنوز نتوانستیم اثری از لاشه را پیدا کنیم. باید عکس‌های گرفته شده توسط پهبادها بررسی بیشتری شود. زیرا با توجه به شرایط بد جوی عکس‌ها وضوح کامل را ندارند و باید به صورت تخصصی بررسی بیشتر شوند. نیروهای متخصص در تلاشند ۵۰۰ عکس به دست آمده را آنالیز کنند.

photo_2018-02-19_08-40-56 ارتفاعات روستای نُقُل، نزدیک ترین محل به سانحه

وی ادامه داد: بخش‌های مختلف در کارند و در تلاشند تا سریع‌تر محل سانحه را به دست بیاورند اما قبول کنید که موقعیت منطقه و شرایط جوی اجازه این امر را نداده است. در مساحت وسیعی از کوه دنا و در جبهه شمالی جستجو انجام شده و در جبهه جنوبی نیز به صورت تخصصی ادامه پیدا می‌کند. اما به دلیل وجود مه و توربوبالانس امکان جستجوی دقیق‌تر وجود ندارد اما در مسیرهایی که احتمال می‌رفت پرواز انجام شده است و اولویت جستجو با این نقاط بوده است تا آنجا که شرایط آب و هوایی اجازه داده، جستجو انجام شده است.

photo_2018-02-19_10-57-12 تیم امداد کوهستان آتش‌نشانی یاسوج در حال حرکت به سمت قله نول

دهقان تاکید کرد: کمبود امکانات وجود ندارد و بیشتر شرایط جوی است که اجازه ادامه کار را نمی‌دهد. جستجوی بیشتر در منطقه ضلع جنوبی دنا پیگیری می‌شود و مسئولان هواپیمایی در حال تصمیم گیری هستند که آیا منطقه جستجوی بالگردها را گسترش دهند یا در همان مناطق قبلی به جستجوی بیشتر بپردازند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.