| کد خبر: 146557 |

ایران چند فروند هواپیما دارد؟

بررسی ها نشان می دهد تعداد هواپیماهای ایران در پایان سال 1391 برابر با 223 فروند بود که در پایان سال 1395 با افزایشی برابر با 54 فروند به 277 فروند رسیده است.

تین نیوز

 بررسی ها نشان می دهد تعداد هواپیماهای ایران در پایان سال 1391 برابر با 223 فروند بود که در پایان سال 1395 با افزایشی برابر با 54 فروند به 277 فروند رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، نکته مهم در این میان افزایش قابل توجه تعداد هواپیماهای فعال نیز هست؛یعنی تعداد هواپیماهای فعال ایران در این دوره زمانی افزایشی 24 درصدی را تجربه کرده است.

بر این اساس از مجموع 223 هواپیمایی که تا پایان سال 1391 در اختیار ایران بود تنها 132 هواپیما، هواپیمای فعال تلقی می شد اما سهم هواپیماهای فعال از کل هواپیماهای موجود در کشور در سال گذشته افزایشی قابل توجه را نسبت به چهار سال قبل تجربه کرده است.
در حالی که در سال 1391برابر با 59 درصد از هواپیماهای ایران فعال تلقی می شد ، این سهم در سال گذشته به 65 درصد رسیده است به این ترتیب از مجموع 277 فروند هواپیمایی که در اختیار ایران بوده است، 180 فروند هواپیما ، فعال بوده است.

مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی دلیل عمده غیر فعال بودن تعداد نسبتا زیادی از ناوگان هوایی کشور را بالا بودن متوسط عمر ناوگان اعلام کرده است. طبق اطلاعات موجود، متوسط عمر ناوگان هوایی کشور 24 سال و متوسط عمر ناوگان هوایی فعال کشور در حدود 23 سال است.

ایران به تازگی تجهیز دوباره صنعت هوایی خود را به هواپیماهای نو آغاز کرده است. پیش از این ایران به دلیل تحریم های غربی قادر به خرید هواپیمای نوی مسافربری نیز نبود اما با امضای برجام، تحریم مذکور برطرف شده و ایران به عنوان یکی از بزرگترین خریداران هواپیماهای نو از ایرباس و بویینگ در جهان مطرح است.

بسیاری از کارشناسان بین المللی حوزه حمل و نقل معتقدند تقاضای ایران برای خرید هواپیما برای این دو کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تاکنون ایران هفت فروند هواپیمای صفر کیلومتر خریداری شده را وارد کشور کرده و تا پایان سال جاری میلادی نیز سه فروند دیگر از هواپیماهای خریداری شده وارد کشور خواهد شد.

ارزیابی ها نشان می دهد تعداد کل صندلی های ناوگان هوایی کشور طی سال های 1392 تا 1395 ، مجموعا حدود 21 درصد رشد داشته است.رشدی تعداد صندلی های ناوگان هوایی به طور کلی سالانه 4.9 درصد برآورد می شود.به این ترتیب تعداد صندلی های ناوگان هوایی از 36 هزار و 571 صندلی به 44 هزار و 260 صندلی افزایش یافته است .با این وجود تعداد صندلی های فعال در ناوگان هوایی کشور برابر با 25 هزار و 585 صندلی است که این رقم 58 درصد تعداد کل صندلی ها را شامل می شود.

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.