| کد خبر: 137526 |

تعطیلی ساخت فرودگاه قم مانع جذب سرمایه گذاری خارجی در این طرح شده است

مدیرعامل فرودگاه بین المللی قم گفت: با وجود تمایل روس ها برای سرمایه گذاری در فرودگاه بین المللی قم، تعطیلی 2 ساله این طرح مانع استفاده از این فرصت سرمایه گذاری شده است.

تین نیوز

مدیرعامل فرودگاه بین المللی قم گفت: با وجود تمایل روس ها برای سرمایه گذاری در فرودگاه بین المللی قم، تعطیلی 2 ساله این طرح مانع استفاده از این فرصت سرمایه گذاری شده است.

محمد علی شفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اخیرا شرکت روسی 'رگیون ترانس نفت' برای سرمایه گذاری درطرح های مختلف از جمله فرودگاه بین المللی قم و هتل و هواپیمایی ارم متعلق به شرکت ارم کیش اعلام آمادگی کرده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه این مساله مانع سرمایه گذاری شرکت روسی در این طرح شده است، با این وجود آنها علاقه مند هستند در صورت برطرف شدن موانع کار و فراهم شدن شرایط مساعد در فرودگاه سرمایه گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر روس ها، شرکت های چینی، ترکیه ای و شرکت هایی از برخی کشورهای دیگر نیز برای سرمایه گذاری در هتل سازی ابراز تمایل کرده اند که امیدواریم با حل مشکلات و موانع بتوانیم سرمایه های خارجی را جذب کنیم.

شفیعی با بیان این که ساخت فرودگاه قم در سال 90 آغاز شد، بیان کرد: شرکت ارم کیش در تلاش بود با توجه به جایگاه قم، فرودگاهی بین المللی در شان این شهر احداث کند؛ اگر طراحی فرودگاه قم به صورت محلی صورت می گرفت شاید امروز با این مشکلات مواجه نمی شدیم.

وی تصریح کرد: شرکت ارم کیش در طراحی فرودگاه بین المللی قم از توان شرکت های مشاور در سطح بین المللی بهره گرفت تا شهرک فرودگاهی فاخر با موقعیت استثنایی در خاورمیانه احداث کند.

وی با انتقاد از حمایت نکردن مسئولان از جذب سرمایه خارجی، گفت: متاسفانه نظر مسئولان استان قم نسبت به احداث فرودگاه و در نتیجه حمایت از سرمایه گذاری خارجی در این طرح مساعد نیست و همین مساله موجب مسکوت ماندن میلیاردها تومان سرمایه شده است.

مدیرعامل فرودگاه قم افزود: اگر چند ماه فرصت می دادند فاز نخست فرودگاه به اتمام می رسید و نخستین پرواز انجام می شد.

وی اضافه کرد: در زمان ساخت فرودگاه قم، یک هزار تن به صورت مستقیم و حدود 2 هزار تن به صورت غیرمستقیم در این طرح شاغل بودند که اگر متوقف نمی شد امروز این تعداد به 15 تا 20 هزار تن رسیده بود.
وی خاطرنشان کرد: خسارت ریالی وارد شده در مدت توقف ساخت فرودگاه، بسیار بالاست.

تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه 89 بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.

فرودگاه، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما(اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش نشانی، هتل های سه تا پنج ستاره و همچنین پیش بینی ساخت مراکز توریستی درمانی (ساخت مراکز درمانی) از جمله طرح های اصلی ساخت شهرک فرودگاهی در قم است.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.