| کد خبر: 134772 |

اولین هواپیمای رادارگریز ژاپن به پرواز در آمد

اولین جت جنگنده «اف - 35» ساخت کشور ژاپن که قرار است نسل آینده جنگنده های این کشور را تشکیل دهد، پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد.

تین نیوز

اولین جت جنگنده «اف - 35» ساخت کشور ژاپن که قرار است نسل آینده جنگنده های این کشور را تشکیل دهد، پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد.

 

به گزارش ایرنا، این هواپیما که رادار گریز است بر اساس اعلام رسانه های ژاپنی پرواز آزمایشی خود را دیروز در فرودگاهی در استان «آئیچی» در مرکز ژاپن انجام داد که حدود 2 ساعت به طول انجامیده است.


مقام های وزارت دفاع ژاپن بر اساس اعلام تلویزیون «ان.اچ.کی» می گویند که توانایی این هواپیما در اجرای مانور و دیگر عملکردها بررسی شده و هیچ مشکلی فنی در پرواز مشاهده نشده است.


بر اساس اعلام مقام های نظامی ژاپن، جنگنده «اف - 35» این کشور پس از چند آزمایش دیگر، جهت پروازهای تمرینی در ایالات متحده مورد استفاده قرار خواهد گرفت و پس از آن راهی پایگاه نیروی هوایی ژاپن در منطقه «میساوا» در شمال شرق این کشور می شود.


رونمایی از اولین مدل هواپیمای «اف - 35» ژاپن در ماه جاری میلادی در کارخانه صنایع سنگین میتسوبیشی در استان آئیچی صورت گرفت، جایی که مونتاژ این جنگنده رادار گریز در آن انجام شده است.


«ان.اچ.کی» اعلام کرد که هواپیمای مزبور توسط 9 کشور از جمله آمریکا توسعه داده شده و ژاپن در توسعه این هواپیما نقشی نداشته است اما از این پس هواپیماهایی که قرار است در این کشور مورد استفاده قرار گیرد را مونتاژ می کند.


نیروی هوایی ژاپن قصد دارد 42 فروند از این نوع هواپیما را در اختیار داشته باشد.


اواخر اردیبهشت ماه 2 سال پیش و به رغم مخالفت های مردمی، نخست وزیر ژاپن به همراه سایر اعضای کابینه این کشور مجموعه ای از لوایح امنیتی را به تصویب رساندند که براساس آن به قدرت نظامیان این کشور و امکان حضور آنان در خارج از مرزهای کشور افزوده می شود.


تصویب این لوایح، که به «حق دفاع از خود» مشهور است، این امکان را به نیروهای نظامی ژاپن می دهد که برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم، در عملیات نظامی برون مرزی شرکت کرده و به کشورهای حامی خود کمک نظامی کند.


این موضوع حتی باعث شد تا شینزو آبه نخست وزیر ژاپن پس از این اتفاق، تولید و صادرات تجهیزات و جنگ افزارهای پیشرفته به سایر کشورها را نیز در دستور کار دولت قرار دهد.


بر همین اساس، تحلیلگران بر این باورند که رقابت شدیدی از لحاظ ساخت و فروش تسلیحاتی میان چین و ژاپن شکل گرفته است و به همین سبب توکیو می خواهد با فروش های بیشتر و تولید جنگ افزارهای پیشرفته از جمله هواپیماهای رادار گریز رقیب خود را در منطقه به عقب براند.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.