| کد خبر: 1086 |

◄ افزایش ۶۰ درصدی مسافران پروازهای خارجی / جزییات عملکرد پروازی فرودگاه‌های کشور در بهمن‌ماه

تین نیوز | آمار نشان می دهد مسافران پروازهای داخلی کشورمان در بهمن ماه، 13 درصد و مسافران پروازهای خارجی، 60 درصد، افزایش داشته اند.

به گزارش تین نیوز، آمار رسمی بیانگر آن است که در بهمن ماه امسال، مجموع پروازهای مسافری، نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، افزایش 16 درصدی داشته است. در این زمان، میزان مسافر، 22 درصد افزایش را تجربه کرده است.

در مجموع باید گفت که فرودگاه های کشور در بهمن ماه امسال در بخش پروازهای داخلی، رشد 12 درصدی تعداد پرواز و رشد 13 درصدی میزان مسافر را تجربه کرده است. در بخش پروازهای خارجی نیز، در بهمن ماه امسال نسبت به بهمن ماه سال 91، افزایش 31 درصدی پرواز و رشد 60 درصدی مسافر، ثبت شده است.

رشد پروازها و مسافران بهمن نسبت به دی‌ماه
مقایسه آمار بهمن و دی ماه نشان می دهد، مجموع پروازهای مسافری کشورمان در بهمن ماه امسال نسبت به دی ماه، رشد 5 درصدی داشته و میزان مسافر بهمن ماه نیز نسبت به دی ماه، 9 درصد افزایش داشته است.

در مجموع فرودگاه های کشورمان، پروازهای داخلی بهمن ماه، 6 درصد و پروازهای خارجی بهمن ماه، 3 درصد، نسبت به دی ماه، افزایش داشته است. در این مدت همچنین میزان مسافران در بخش پروازهای داخلی، 9 درصد و در پروازهای بین المللی، 11 درصد نسبت به دی ماه، افزایش داشته است.

مهرآباد، مشهد و امام؛ فرودگاه‌های شلوغ بهمن‌ماه
آمار رسمی نشان می دهد در بهمن ماه امسال، فرودگاه های مهرآباد، مشهد و امام خمینی(ره)، به ترتیب بیشترین پروازهای مسافری را داشتند و در هر سه فرودگاه، میزان مسافر نسبت به بهمن ماه سال 91، رشد داشته است.

رشد 100 درصدی فعالیت فرودگاه شاهرود اما بدون مسافر
در بهمن ماه امسال، فرودگاه های شاهرود، شهرکرد و بم، به ترتیب کمترین پروازهای مسافری را تجربه کردند. در این میان، فرودگاه شاهرود با 3 پرواز، نسبت به بهمن ماه سال 91، شاهد رشد 100 درصدی تعداد پرواز بوده و جالب این است که در این زمان، هیچ گونه اعزام و پذیرش مسافر و بار در این فرودگاه صورت نگرفته است. از سوی دیگر فرودگاه شهرکرد در این ماه، کاهش 46 درصدی پرواز و کاهش 76 درصدی مسافر را تجربه کرده و فرودگاه بم نیز با 8 پرواز در بهمن ماه، شاهد افزایش 33 درصدی پرواز و نیز افزایش 21 درصدی مسافر نسبت به بهمن 91 بوده است.

پیشتازی فرودگاه‌های مشهد و شیراز در پروازهای داخلی و خارجی بهمن
در بخش پروازهای داخلی بهمن ماه، فرودگاه های مهرآباد، مشهد و شیراز، پیشتاز بودند و کمترین پرواز داخلی بهمن نیز در فرودگاه های شاهرود، شهرکرد و بم انجام شد.

در بخش پروازهای خارجی، فرودگاه های امام خمینی(ره)، مشهد و شیراز، به ترتیب بیشترین میزان نشست و برخاست را در بهمن ماه ثبت کرده اند. کمترین میزان پرواز خارجی بهمن ماه نیز مربوط به فرودگاه های سبزوار، سنندج و بندر لنگه است.

سبزوار و سنندج، بدون پرواز خارجی در بهمن ماه
فرودگاه های سبزوار و سنندج در بهمن ماه امسال، هیچ پرواز خارجی نداشتند که در مقایسه با بهمن ماه سال گذشته، کاهش فعالیت 100 درصدی در این بخش داشته اند. فرودگاه بندرلنگه نیز با کاهش 25 درصدی پروازهای خارجی در بهمن ماه مواجه بوده است.

افزایش 100 درصدی فعالیت فرودگاه‌های شهرکرد و شاهرود

مقایسه علمکرد فرودگاه های کشورمان در بهمن و دی ماه نشان می دهد که فرودگاه شهرکرد و شاهرود که در دی ماه هیچ پروازی نداشتند، در بهمن ماه، افزایش 100 درصدی فعالیت داشته اند. این مقایسه، در فرودگاه های شهرکرد و شاهرود، افزایش 100 درصدی میزان پروازهای داخلی را نشان می دهد.

محبوب‌ترین روز و ساعت در پروازهای بهمن
بیشترین پروازها در بهمن ماه امسال، در ساعت 21 بوده و کمترین میزان پرواز نیز در ساعت 2 بامداد انجام شده است. همچنین سه شنبه ها و چهارشنبه ها، بیشترین پروازهای بهمن انجام شده و کمترین پروازهای این ماه، در روزهای شنبه و جمعه، ثبت شده است.

گزارش آماری منتشر شده در سایت شرکت فرودگاه ها، توسط گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی دفتر نوسازی و فناوری این شرکت تهیه شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.