| کد خبر: 268632 |

افزایش مرگ‌ جوانان با تعلل در ایمن‌ سازی محور نهاوند- فیروزان

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: زیرساخت ها در محور نهاوند- فیروزان ایمن و استاندارد نیست و هر لحظه تعلل در ایمن سازی محور نهاوند- فیروزان، علت مرگ جوان های بیشتری می شود.

تین نیوز

 رئیس پلیس راه استان همدان گفت: زیرساخت ها در محور نهاوند- فیروزان ایمن و استاندارد نیست و هر لحظه تعلل در ایمن سازی محور نهاوند- فیروزان، علت مرگ جوان های بیشتری می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ علی فکری  در جلسه شورای ترافیک شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از غایب بودن فرماندار نهاوند گلایه کرد و یادآور شد: عوامل مؤثر در تصادفات، انسان، جاده، فرهنگ، علائم و ... است اما مدیریت وزنه سنگین تری در این حوزه به شمار می آید.

وی ادامه داد: بیشترین سهم تصادفات (یعنی ۷۰ درصد) مربوط به عامل انسانی و تخلف و بی احتیاطی وی است که نمی شود این ها را هم نادیده گرفت و باید پیگیری کرد.

فکری با اشاره به محور حادثه خیز نهاوند- فیروزان، افزود: جاده فیروزان نه تابلو دارد نه روشنایی و نه اغلب موارد ایمنی که باید داشته باشد، حداقل آن ها را هم ندارد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس در قیاس با سایر محورهای دیگر هم باز سرآمد فوتی ها و حوادث، همین محور است و زیر ساخت ها در محور فیروزان ایمن و استاندارد نیست و این محور کم عرض بدون شانه و تاریک است.

به گفته فکری، هر لحظه تعلل، علت مرگ جوان های بیشتری می شود، فردا هم عید و تعطیلات است. بنابراین باید نسبت به ایمن سازی اقدام کرد.

رئیس پلیس راه استان همدان یادآور شد: برخی پیمانکاران طرح و برنامه ایمنی ندارند، محور فیروزان- نهاوند جزو جاده های پرتصادف است و نباید مقابل نصب سرعت کاه مقاومت کرد که برای ایجاد ایمنی ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه چهار خطه کردن محور فیروزان- نهاوند ممکن است چندین سال طول بکشد. بنابراین نصب سرعتکاه آن هم با رعایت نکات ایمنی ضرورت دارد.

فکری تأکید کرد: باید از سایر منابع اعتبار جذب و پروژه را تمام کنید تا بیش از این شاهد وقوع تصادفات فوتی و جرحی نباشیم.

وی در ادامه گفت: سه راهی فارسبان هم در چالش گودبرداری و چاله هایی که پیمانکار در شانه راه ایجاد کرده، رها شده و اداره برق هم زیر بار نمی رود و نسبت به جابه جایی تیرهای برق اقدامی نکرده است که بنا به اعلام معاون عمران استاندار باید این جابه جایی انجام می شده که هنوز اداره برق اقدامی نکرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.