| کد خبر: 261024 |

◄ افزایش قابل توجه سرعت عملیات بندری در بندر شهید رجایی

طرح‌های تعمیرات اساسی محور ۴ بندر شهید رجایی و پایانه ترانزیت و صادراتی در بندر شهید رجایی به بهره‌ برداری رسید.

تین نیوز

طرح های تعمیرات اساسی محور ۴ بندر شهید رجایی و پایانه ترانزیت و صادراتی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد در بندر شهید رجایی افتتاح و به بهره برداری رسید. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طرح های تعمیرات اساسی محور ۴ بندر شهید رجایی و پایانه ترانزیت و صادراتی با حضور مهدی اسلام پناه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد جمعه 10 شهریور ماه با استقبال رسمی مهدی دوستی استاندار هرمزگان در بندر شهید رجایی افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندر شهید رجایی جزو مهم ترین بندر اقتصادی کشور است و یکی از موضوعات بسیار مهمی که در این بندر اهمیت دارد موضوع افزایش ظرفیت است که خوشبختانه با کمک بخش خصوصی توانستیم ظرفیت های بسیار خوبی را در بندر ایجاد کنیم.

حسین عباس نژاد در خصوص پایانه ترانزیت و صادراتی گفت: این طرح با ۱۲۸ هزار و ۶۳۳ متر مربع مساحت به عنوان محوطه نگهداری و ترانزیت کانتینر توسط بخش خصوصی تامین اعتبار شده که شامل انبار و محوطه نگهداری کانتینر است. 

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح هشت هزار تی ای یو به ظرفیت نگهداری و ترانزیت کانتینر در بندر شهید رجایی که 145 هزار تی ای یو است، اضافه خواهد شد که می تواند سرعت عملیات بندری را بیشتر کند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، اعتبار این طرح چهار هزار میلیارد ریال بوده که توسط بخش خصوصی و قراردادی که در 2 سال ساخته شده و مدت زمان قرارداد آن نیز 17 سال است. 

عباس نژاد  ادامه داد: طرح تعمیرات اساسی محور ۴ بندر شهید رجایی نیز با ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار با هدف ارتقا کیفیت و ایمنی عمر جاده های مجتمع بندری شهید رجایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت بتون الیافی درزدار اجرا و برای تثبیت سطح آن از آهک استفاده شده است، عنوان کرد: با توجه به بارهای ترافیکی موجود در بندر برای اجرای طرح تعمیرات اساسی محور ۴ بندر شهید رجایی 18 کیلومتر در مرحله نخست به صورت بتنی انجام شده است. 

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: این طرح که با 900 میلیارد ریال سرمایه گذاری شروع شده در مرحله دوم نیز 18 کیلومتر بتن سازی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.