| کد خبر: 257544 |

در راستای طرح‌های توسعه‌ای سواحل مکران صورت گرفت؛

◄ پیش‌بینی افزایش 2 میلیون تن ظرفیت تولید بندر سیریک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه تامین ایمنی در آبراه‌های راهبردی سواحل مکران نیازمند بررسی و پایش مستمر حوضچه بنادر و کانال های دسترسی است، از انجام عملیات هیدروگرافی در حوضچه‌های بنادر شرق هرمزگان خبرداد.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه تامین ایمنی در آبراه های راهبردی سواحل مکران نیازمند بررسی و پایش مستمر حوضچه بنادر و کانال های دسترسی است، از انجام عملیات هیدروگرافی در حوضچه های بنادر شرق هرمزگان خبرداد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "حمیدرضا محمدحسینی تختی" با اشاره به آغاز عملیات هیدروگرافی حوضچه های بنادر شرق استان اظهارداشت: در طرح توسعه ای سواحل مکران و تدقیق با برنامه جامع منطقه انرژی بر کوه مبارک و بندر بونجی و نیز انتقال کامل مواد معدنی از بندر خلیج فارس و به بندر سیریک با ظرفیت 34 هکتار حوضچه و 52 هکتار پسکرانه، 2 میلیون تن به ظرفیت اسمی تولید این بندر در سال خواهد رسید که نیازمند تامین ایمنی در پهلوگیری شناورها است. 

وی ادامه داد: تمامی بنادر حوزه شرق هرمزگان شامل بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک به صورت متناوب و منظم مورد سنجش قرار گرفته و نقشه های هیدورگرافی نهایی تهیه می شود.

گفتنی است؛ انجام عملیات هیدروگرافی(آبنگاری) را اندازه گیری و توصیف عوارض توپوگرافی و ژئومورفولوژی بستر، خواص فیزیکی دریا، مناطق ساحلی مجاور آن و پدیده های مرتبط با دریا نظیر جزر و مد، جریان های آبی برشمرد.

هیدروگرافی شاخه ای از علوم کاربردی است که به اندازه گیری و توصیف عوارض در دریاها و نواحی ساحلی به منظور اولیه ناوبری و فعالیت های دریای به خصوص فعالیت های فراساحل، تحقیقات، حفاظت از محیط زیست دریایی و پشتیبانی از تمامی فعالیت های دریایی انجام می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.