| کد خبر: 265869 |

مخاطرات فرونشست در ۱۱ فرودگاه کشور انجام شد

مطالعات تأثیرات فرونشست در ۱۱ فرودگاهی که مخاطرات فرونشستی داشتند انجام و نتیجه به شرکت فرودگاه ها ابلاغ شد.

تین نیوز

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه مخاطرات فرونشست در ۱۱ فرودگاه کشور انجام شد، گفت: مطالعات فرونشست و تاثیر آن بر مدهای حمل و نقلی انجام و توصیه ها و راهکارهای افزایش ایمنی به راه آهن، شرکت فرودگاه ها و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اعلام شده است.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، محمد مهدی حیدری امروز ۲۹ آذر در هفتمین نمایشگاه حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته که در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: مرکز تحقیقات در زمینه بازنگری و تدوین ضوابط فعالیت مستمری دارد و تدوین ضوابط و مقررات در حوزه های مختلف حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی در حال انجام است.

حیدری در ادامه بر موضوع آموزش تأکید کرد و افزود: موضوعات آموزشی و تدوین بسته های آموزشی به منظور برگزاری کارگاه ها در حال تدوین برای مهندسان در حوزه های مختلف است.

وی توضیح داد: با توجه به تأکید دولت سیزدهم برای بهره مندی از فناوری های نوین و همکاری با دانش بنیان ها، ارائه تاییدیه فنی به محصولات و فناوری ها در حال انجام است. این مرکز در تلاش است تا با بررسی همه جانبه، زمینه را برای فعالیت های شرکت های دانش بنیان صاحب ایده فراهم کند و هدف از این کار، کیفیت دادن به ساخت و ساز و همچنین ارتقای اجرای پروژه های عمرانی در حوزه حمل و نقل است.

حیدری گفت: در نهضت ملی مسکن نیز، مرکز در زمینه بررسی الحاق اراضی، موضوع را در زمینه فرونشست و زلزله مورد بررسی قرار می دهد و نتیجه به شورای عالی شهرسازی و معماری ارائه می شود.

به گفته وی، حدود ۱۴۰ نقطه کشور در موضوع فرونشست و زلزله مورد بررسی قرار گرفته و به شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شده است.

حیدری افزود: در موضوع تدقیق حریم گسلی تاکنون برای ۶ کلان شهر حریم گسلی انجام، مصوب و ابلاغ شده است. ۹ شهر دیگر در دست انجام است و ۲۱ شهر دیگر نیز در برنامه قرار دارد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار وزارت راه و شهرسازی در زمینه مطالعات مربوط به رانش زمین در جاده های شهری و برون شهری کشور، توضیح داد: در زمینه رانش زمین در جاده ها و فرو ریزش در شهرها با سازمان مدیریت بحران وارد مذاکره شده ایم و مطالعات مشترک در زمینه مناطقی از شهر تهران که در معرض خطر فرو ریزش هستند آغاز شده است.

حیدری در خصوص مطالعات تأثیرات فرونشست در مدهای حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی، گفت: در حوزه های ریلی، جاده ای و فرودگاه ها مطالعات فرونشست و تأثیر آن بر مدهای حمل و نقلی انجام شده است و توصیه ها و راهکارهای افزایش ایمنی به راه آهن، فرودگاه ها و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اعلام شده است.

به گفته وی، مطالعات تأثیرات فرونشست در ۱۱ فرودگاهی که مخاطرات فرونشستی داشتند انجام و نتیجه به شرکت فرودگاه ها ابلاغ شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.