| کد خبر: 265748 |

در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته صورت گرفت:

انعقاد موافقت‌ نامه اجرای برنامه ملی کاج

موافقت نامه سه جانبه اجرای برنامه ملی کاج ( راهکار دانش بنیان برای ایمنی حمل و نقل جاده ای و کاهش سوانح و تلفات آن) در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته منعقد شد.

تین نیوز

موافقت نامه سه جانبه اجرای برنامه ملی کاج ( راهکار دانش بنیان برای ایمنی حمل و نقل جاده ای و کاهش سوانح و تلفات آن) بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته منعقد شد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، موافقت نامه سه جانبه اجرای برنامه ملی کاج (راهکار دانش بنیان برای ایمنی حمل و نقل جاده ای و کاهش سوانح و تلفات آن) بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با توجه به تعداد قابل توجه تلفات در فاصله سال های ۱۳۸۲ تا ۱۴۰۱ بر اثر وقوع تصادفات جاده ای و اهمیت حرکت در مسیر ارائه و اجرای راه حل های مبتکرانه و نوآورانه زودبازده و کم هزینه، با هدف کاهش آمار مرگ و میر جاده ای و به منظور طرح ریزی و اجرای برنامه ملی "راهکار دانش بنیان برای ایمنی حمل و نقل جاده ای و کاهش سوانح و تلفات آن" امضاء شد.

از اهداف این موافقت نامه می توان به حراست از جان و مال مردم، کاهش هزینه های ناشی از خسارات تصادفات جاده ای، کاهش آسیب های اجتماعی و هزینه های غیر اقتصادی ناشی از تصادفات، ایجاد و تقویت زیست بوم اقتصادی در حوزه ایمنی حمل ونقل جاده ای و توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در ارتقاء ایمنی جاده ها و توسعه فناوری های پیشرفته در حوزه هوشمندسازی راه و خودرو اشاره کرد.

این گزارش حاکی است اجرای این موافقت نامه طی دو مرحله صورت گرفته و در مرحله نخست، دو بسته راهکارهای دانش بنیان در یک یا چند محور مواصلاتی اجرا شده و با مشخص شدن آثار مثبت آن در ایجاد و تقویت زیست بوم ایمنی حمل و نقل، امکان طراحی و اجرای مرحله دوم فراهم می شود.

راهبری این برنامه بر عهده معاونت علمی ریاست جمهوری بوده و محورهای مواصلاتی اجرای پایلوت طرح در کمیته راهبری انتخاب خواهند شد، همچنین این کمیته مسئول بررسی و ارزیابی طرح های فناورانه و نوآورانه بوده و پس از بررسی طرح ها، برنامه پیشنهادی حمایت از طرح های نوآورانه و فناورانه را به دستگاه های مشارکت کننده اعلام خواهد کرد.

بر اساس اسن گزارش، در برنامه حمایتی نیز طرح های نوآورانه و فناوران منتخب برای دریافت حمایت به معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی معرفی می شوند، همچنین متناسب با برنامه های حمایتی مورد تایید، کمیته راهبری نسبت به تهیه برنامه اجرای پایلوت اقدام و به صورت ماهانه گزارش دستاوردهای برنامه را به شورای نظارت اعلام می کند.

گزارش مذکور حاکی است متناسب با نتایج مرحله اول، کمیته راهبری در خصوص نحوه ادامه طرح تصمیم گیری خواهد کرد، همچنین هر یک از مشارکت کنندگان می توانند درباره نحوه مشارکت در مرحله دوم تصمیم گیری کنند.

معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از طرح ها در پایلوت اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار را اختصاص خواهند داد، همچنین هر کدام از آن ها به منظور حمایت از طرح هایی که در مرحله دوم اجرای برنامه به کار گرفته می شوند، ۳۰۰ میلیارد ریال اختصاص می دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.