| کد خبر: 265437 |

رانندگان کامیون: حمل کالا از بنادر جنوبی با کامیون های پلاک خارجی افزایش یافت

آیا هم اکنون ترکمنستان اجازه ورود کامیون خالی ایرانی را به کشورش برای حمل کالا به بندرعباس را می دهد؟! کامیون پلاک ترکمن به صورت خالی با اخذ مجوز تا بندرعباس تردد می کند تا بار ترانزیت رابه عشق آباد حمل کند.

تین نیوز

شماری از رانندگان کامیون معتقدند لازم است از تردد و ورود کامیون های خارجی با پلاک های ترکمنستان و... به صورت کامیون خالی برای حمل کالا و تردد آن تا بندرعباس جلوگیری شود.

به گزارش تین نیوز، رانندگان فعال در بخش حمل و نقل کالا می گویند تنها در این صورت است که می توان با حذف ترانشیپ  از ناوگان داخلی شاغل در بخش ترانزیت حمایت کرد وگرنه مسلما بارهایی که با قطع ترانشیپمنت قرار است توسط کامیون ایرانی به مقصد ترکمنستان، تاجیکستان قزاقستان و .. حمل شود نصیب کامیون های خارجی می شود.

آنچنان که رانندگان ترانزیت عنوان کردند: سرمایه گذاری برای خرید کامیون های خارجی با قیمت های بسیار نازل تر توسط شهروندان ایرانی و با حمایت شرکت های حمل و نقل بین المللی بسیار گسترش یافته و در چنین شرایطی با حذف ترانشیپ، حمل مستقیم توسط کامیون های پلاک خارجی افزایش خواهد یافت.

آنان تاکید کردند: این در حالی است که مطابق اصل ۴۰ قانون اساسی  « هیچ کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد» . همچنین بر اساس اصل ۲۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند. دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون، برای همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید و این بدان معنی است که کسی حق ندارد تصمیم بگیرد شغلی را تعطیل و انحصار ایجاد کند و بگوید شما تعطیل کنید تا ما بتوانیم شغل داشته باشیم . این خلاف قانون اساسی است. 

رانندگان فعال در بخش حمل و نقل بین المللی کالا  با طرح این پرسش که چرا عده ای به دنبال انحصار و حذف دیگران و ایجاد انحصار هستند، عنوان کردند:متولیان امر در خصوص عملیاتی که مستقیما تحت تاثیر تصمیمات کشور مقابل قرار دارد مکلف به انجام اقدامات متقابل هستند.

آنان افزودند: اما آیا هم اکنون ترکمنستان اجازه ورود کامیون خالی ایرانی را به کشورش برای حمل کالا به بندرعباس را می دهد؟! کامیون پلاک ترکمن به صورت خالی با اخذ مجوز تا بندرعباس تردد می کند تا بار ترانزیت رابه عشق آباد حمل کند. آیا تصمیم قطع ترانشیپ در گمرک منجر به افزایش حمل یکسره توسط کامیون های ایرانی خواهد شد یا تصمیم گیرندگان به دنبال هموار کردن شرایط حمل کالا ی ترانزیت توسط کامیون های پلاک خارجی از بنادر جنوبی هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 0 0

    ببینید : اعلان و سپس جذب بار توسط کامیوندار , چندین مرحله داره که عبور از هر پله آن , نیازمند ارایه پول نقد از سوی راننده هست .
    یعنی در فرآیند حمل و نقل ,, جیب راننده از همان ابتدای کار ,, در حکم نوعی صندوق ذخیره ارزی بحساب میآد که بنا بر اوضاع و احوال قضیه ,, برداشت های متعددی از آن صورت میگیره !!
    برداشت هایی شامل : پول " دادزن سالن یا محوطه " پول دلال ,,,, هزینه صدور بارنامه ,,, پول چایی بچه ها برای بار زدن , یا بر عکس , تخلیه بار ,, پول بارگیری توسط کارگر انبار ,,,, پول قبض ورودی پایانه ,,,,,
    تمام اینها از کارت بانکی راننده تامین میشه که در پروسه جذب بار , همگی یک به یک حق و حساب خودشون رو بصورت صد در صد نقد گرفته و کنار میروند .
    در طول مسیر , تا مقصد , چندین مدل خرج و هزینه هم به موارد فوق اضافه میشه که ایضا , همگی بصورت نقد میباشد . تا اینجای کار گله ایی نیست ,,,,,,
    اما مشکل دقیقا بعد از تحویل بار در مقصد هست که بروز میکنه و راننده در ازای انجام خدمت مربوطه و تکمیل این فرآیند ,,, پول نقد دریافت نمیکنه !!
    بلکه صرفا ,, مهر یا امضای تحویل بار رو از واحد مربوطه دریافت میکنه!!
    و در باب مطالبه کرایه ,, یک شماره کارت بانکی درخواست میکنه ,, تا بعدا واریز بشه که نقطه شروع داستان همینجاست !
    آمار و قراین نشون میده که در اکثر موارد , این واریز انجام میشه ,,,,
    اما در مواردی دیر انجام میشه ,,,, و در مواردی هم بسیار دیرتر ,,,,,,,, اما مواردی هست که هیچ خبری از واریز نبوده و کار گره خورده و پیگیریهای معمولی هم نتیجه نمیده .
    لذا راننده برای رسیدن به حق خودش , مجبوره که به نوعی از شیوه های تهاجمی , همانند سامانه 141 یا مراجعه حضوری دوباره به باربری یا محل تخلیه بار , و غیره استفاده کنه .
    سوال اینه :
    چطور داستانیه که در پروسه حمل بار , هر کسی , فورا , سهم خودش رو نقدا از این سفره چنگ زده برمیداره و بسرعت کنار میکشه ,,, اما در پایان , برای راننده ,, سهمی , جز صبر و بردباری در این سفره ملاحظه نمیشه !

    راه حل اینکه :
    متخصصان بخش فناوری it در سازمان راهداری نوعی پلتفرم دستوری طراحی و وارد سیستم کنند , تا در مراحل صدور بارنامه در دفاتر باربری و پایانه ها ,,, کرایه حمل ,,, از همان ابتدا و کاملا اجباری و طی سند با شماره تراکنش توسط گیرنده بار انجام گرفته و کد تعریف شده در سیستم وارد شود , یعنی هزینه حمل از طرف ذینفع یا گیرنده , نقدا پرداخت و بصورت از پیش تسویه شده در فضایی خاص بصورت محفوظ نگهداری شود ,,,, و صدور و چاپ بارنامه , کاملا وابسته به انجام این فرآیند تعریف شود .
    به عبارتی : همانگونه که صدور بارنامه در سیستم راهداری :
    منوط به اعتبار هوشمند و کارت سلامت و داشتن معاینه فنی معتبر هست ,,, از این پس : منوط به پرداخت و تسویه نقدی کرایه از طرف مقابل در مقصد با کد تراکنش بانکی مربوطه باشد و بدون آن , صدور بارنامه توسط سیستم با کد خطا مواجه شده و عملا امکانپذیر نباشد .
    اینگونه میشود که پرداخت کرایه راننده در پایانه ها , از همان اول و بدون امکان دور زدن , جزو بدیهیات امر خواهد شد و اینکه بعد از تحویل بار در مقصد و تایید گیرنده یا ذینفع , کرایه از پیش ضبط شده در سیستم راهداری , مطابق مندرجات بارنامه از طریق ارسال و تبادل کدهای شناسایی خاص در قالب پیامک رمزی به موبایل راننده , همانند تراکنش های بانکی , انجام و بشکل آنلاین به حساب راننده واریز شود .
    و بساط این نابسامانی گسترده فعلی که در شیوه پرداخت کرایه رانندگان کامیون در همه جای کشور مد شده ,, بکلی برچیده شود .